Käyttämällä FET tai Transitors muuttujana vastus

W

walters

Guest
Miten voin käyttää FET tai transitor vuonna piiri toimivansa kuten säädettävät vastukset? Taisin käyttää tasajännitteen muuttaa FET tai transitors vastarintaa mutta mitä ovat nämä piirejä kutsutaan ja mistä löydän kaavamaisen verkko, joka FET tai transitor, jota käytetään lineaarista tai ääni rheostate tai jännite jakaja vastus?

Mitä nämä piiri / verkostot kutsutaan Minun elektronisia kirjoja minulla ei ole charpter tai sivun käyttämisestä FET, JET, MOSFET tai transitor kuin jännite tai virta muuttuva vastus, missä ja mitä nämä piirit kutsutaan please?

Sitä kutsutaan Jänniteohjattu Resistance (VCR). Yleensä FET käytetään toisin kuin BJT, koska FET, koska se on todella resistiivinen, ansiosta virta kulkee molempiin suuntiin. Kaikki kirja FET n sisältää FET käyriä, ja ne käyrät osoittavat, että pienellä Vds suhteessa VGS, FET on lineaarinen ja tämä alue on nimeltään Jänniteohjattu Resistance alueella. VDS on pieni. Lisäksi on olemassa tapa saada hieman enemmän lineaarisuus, lisätä Vds alue, lisäämällä Vds / 2 VGS. 1 --- = Rds 2k [(VGS - VT) - Vds / 2] tulee 1 ---- = Rds 2k [(VGS + Vds / 2 - VT) - Vds / 2] = 2k [VGS - Vt] kautta tämä temppu. (Edellä yhtälö on peräisin "The Art of Electronics" by Horowitz ja Hill.) Olen käyttänyt MOSFET kuin videonauhurin, mutta en voi korostaa tarpeeksi, että Vds on hyvin pieni. Sinun täytyy käyttää videonauhurin paikassa oman piirin jossa jännite on hyvin pieni - Käytin sitä pienempi vastus hyvin ylhäältä raskas jännitteen jakaja. Lisäksi huomasin, että minun tarvitsi rinnakkain toinen vastus poikki Rds parhaat tulokset. (Käytin videonauhuri gain control varten siniaalto oskillaattorin suunnittelu muutama kuukausi sitten.)

Niin ovat he kutsuivat VCR piirejä tai videonauhuri verkkojen

Muoto suorittaa kanavan FET on muuttunut, kun mahdollinen ero on sovellettu portin liittimeen (potentiaali suhteessa joko lähde tai valua.) Lisätään n-kanava "ehtyminen-mode" laitteen, negatiivinen hilajännitettä aiheuttaa ehtyminen alueella laajentaa kooltaan ja loukkaa kanavan puolelta, kapenee kanava. Jos ehtyminen alueen täydelliseen sulkee kanavan, vastus kanava kasvaa erittäin suureksi, ja FET on tehokkaasti käytössä. Positiivinen hilajännitettä houkuttelee elektroneja ympäröivän puolijohde vieressä portin muodostaen johtava kanava. Alhaisella lähde-to-drain jännitteet, pieniä muutoksia hilajännitettä muuttavat kanava vastus. Tässä tilassa FET toimii kuten muuttuja vastus. Tämä tila ei ole työsuhteessa, kun vahvistusta tarvitaan.

Kiitos avusta Mistä u löytää piiri kuvaus tai teoria miten videonauhurin piiri tai verkko toimii?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back