Kaista tarvitaan yhden Gaussin muotoisen pulssin

E

erezbenari

Guest
Hei kaikki, minun täytyy määrittää kaistanleveyden tarvitse toimittaa 1 nanosekunti pulssinleveyden Gaussin kuin yhden pulssin. Mitä BW tarvitaan ja miten se on? Kiitos

Fourier-muunnos Gaussin pulssilla on Gaussin käyrän muoto samoin. Jos oikein muistan (please check in oppikirja), puoli kaistanleveys on 1 / (2 * pi * 0,5 ns) = 317 MHz. Voit kopioida aaltomuodon tarkalleen, kaistanleveys on ääretön. Käytännössä voit laskea tarvittavan kaistanleveyden maksimisykearvoasi muodon poikkeama. Rajoittamalla kaistanleveys muuttuu Gaussin muotoa kohti "soitto"-sin (x) / x aaltomuodon. PS: arvata oikein, katso [url = http://en.wikipedia.org/wiki/Gaussian_function] Gaussin funktio - Wikipedia, vapaa tietosanakirja [/url]
Kun Fourier-muunnos Gaussin funktion parametreja, b = 0 ja c tuottaa toisen Gaussin funktio, jossa muuttujien ac, b = 0 ja 1 / c. Joten varsinkin Gaussin toimintoja b = 0 ja c = 1 pidetään vahvistaa Fourier-muunnoksen (ne eigenfunctions Fourier-muunnoksen kanssa ominaisarvo 1).

Vuonna tutka suunnittelu, yksinkertainen laskutoimitus on BW = 1/pulse leveys, joten BW = 1/1ns = 1000MHz. Kuulostaa hieman isompi. Mutta säätutka aina pulssi meissä tasolle, niin BW useissa MHz.

Hei, Kiitos vastauksesta. voitteko kertoa minulle, kiitos miksi? mikä on taajuusalueella yhden pulssin? Miten voin laskea ja miten voin selvittää BW hieman "tieteellinen" tavalla. Kiitos

Kiinteä freq CW suorakaiteen pulssimodulaatio, moninkertaistaminen BW ja pulssin leveys on 1. Seuraavassa taulukossa on tutka Engineering kirjasta: Pulse muoto Ottelun Filter päästökaista Opt BW * PulseWidth MismatchLoss (dB) Suorakaide Suorakaide 1,37 0,85 Suorakaide Gaussin 0,72 0,49 Gaussin Rectangualr 0,72 0,49 Gauss Gauss 0.44 0 Joten jos käytät Gaussin ottelu suodatin vastaanotin, BW = 0.44/1ns = 440MHz. Mikä on sovelluksesi? tietoliikennelaitteiden ja tutka?

Ensinnäkin - kiitos! Minun hakemus on luotaa 1 ns generaattori 200V ulostulo. Olettaen, että minä käytän asianmukaisia ​​kytkinlaite, generaattori syöttää antennin. Onko matemaattinen todistus tai menetelmällä voin saada asianmukaisia ​​ja tarpeellisia BW? se on esitettävä prof. meidän fysiikan dep. niin kai hän halua peukalon sääntöjä ja taulukoita, en pysty selittämään, miten arvot olivat peräisin. Thnaks!

Kuten aiemmin mainittiin, jäljentää Gaussin pulssin juuri, sinun ääretön kaistanleveys. Toistaiseksi "tieteellinen" ratkaisu, pyydät. Saat enemmän käytännön vastauksen, ehdotan analysoida aaltomuodon vääristymiä Gaussin pulssin läpi soveltamalla erilaisia ​​kaistanleveyden rajoitukset. Huomioithan, että taajuus suodattimen muoto (sekä laajuus ja vaihevaste) myös asioita varten tuloksena aaltomuodon. Numerot esittämä tony_lth antaa tuloksen kannalta signaalin menetys. Mielestäni käyttäen Gaussin suodattimen muoto voi olla tyylikäs temppu esitykseen, koska se pitää aaltomuoto aikatasossa ja tulosta voidaan helposti saada.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back