kaiutin tunnustaminen matlab

H

hansmuller

Guest
Hei kaikki. Mikä on parametri, joka vertaa kahta tai useampaa kaiutinta puhetta? Siis mikä ominaisuus henkilön ääni. Haluan tehdä kaiutin tunnustusta matlab. Haluan päättää, mitä henkilö puhuu riippumatta sanan. Voiko kukaan auttaa minua please? Kiitos jo etukäteen.

Kokeile laskettaessa euklidisen etäisyyden ominaisuus uutettu parametrien kaiuttimista.

Kiitos vastauksesta. Olen jo mietin näitä ominaisuuksia. Siis piirre-erotuselementti tulee tapahtua MFCCs tai muuta tekniikkaa? Tai taajuus info riittää vertailussa?

Hei, Monet ominaisuudet voidaan verrata kahta tai useampaa puhujan puhetta. Eniten käytetty on MFCC (yleensä 12 kertoimet ja 2 dynamiikka: delta-ja delta-delta). Voit myös poimia LPC (Linear Prediction kerroin, PLP (Havainnollinen Linear Prediction, rasta-PLP, ...), tai voit käyttää perustaajuus ja / tai Format taajuuksilla ...

Hei supiper, Kiitos vastauksesta. Itse käytän MFCCs tunnustamista sanoja saman kaiuttimen. On hyödyllistä. Mutta miten voin käyttää kertoimia tunnustamista puhujien riippumatta puheesta. Voinko käyttää vain olennaisen taajuuksia tehdä vertailua? Toimiiko se? Kiitos.

Kun MFCC voit mennä vektorikvantisointia (Laske euklidinen etäisyys) Korjaus kynnys max. euklidisen etäisyyden ja tunnistaa sanan.

Kyllä badboyz, youre oikealle. Olen jo käytössä Eukleideen etäisyyden havaita samoja sanoja. Mutta tässä Etsin kaiuttimia ei ole sanoja.

Mitä puhut, on puhujan tunnistaminen järjestelmään, kuten badboyz sanoi, lisäksi kaikki mitä u tehdä, kaiutin-erityiskynnykselle myös laskea koulutettu näytteistä. Vuoden testaus (operatiivinen) vaihe tulo puhe on sovitettu tallennetaan referenssimallin (t) ja tunnustaminen tekemistä. Mutta tämä tulee olemaan haasteellinen coz on erittäin muunnoksen luonteesta tulopuhe signals.Speech signaalit koulutukseen ja testaukseen istuntoja voi olla hyvin erilainen johtuen monia seikkoja kuten ihmisten ääni muuttuvat ajan, terveyttä (esim. kaiutin on kylmä), ottaen hinnat etc.Also vaihtelut tallennuksen ympäristöissä on merkittävä rooli.

Kyllä olen työskennellyt puhujan tunnistamisen. Olen tehnyt sanantunnistuksen kanssa MFCCs ja jotkut käyttää DTW kuin kerroit. Samoin voin tunnistaa kaiuttimet? saman algoritmin?

Hei, katso tämä kaksi tiedostoa lisätietoja puhujan tunnistamisen / tunnustamisen!

Supiper, kiitos asiakirjoja. Luulen, että he auttavat minua.

Rakkaat ystävät, eristyksissä sanantunnistuksen minä luon MFCCs suodatetusta ja päätepisteet havaittu ääni. Kun olet luonut MFCCs odotan etäisyydet luotu MFCCs kaikista sanoista. Sitten minimietäisyys on tunnustettu sana. Onko mitään väärää tai puuttuvat tämän järjestelmän? Pitäisikö minun tehdä jotakin luo MFCC vektoreita? Kiitos jo etukäteen.

Hei Olen uusi Matlab DSP ........ ja esikäsittely askel puhuja tunnustamista käyttäen MFCC ja VQ onko meillä muuntaa wav-äänitiedoston digitaaliseen muotoon, ja jos kyllä, miten ..... älä auttaa im todella sekava

Hi, Im työskentelee myös kaiuttimen tunnustamisesta .. Ahm, haluan vain kysyä, miten voin hakea euklidisen etäisyyden kaavaa LPC? Oma lähtö LPC on joukko kertoimet piirteet, .. Miten voin detemine mitkä kertoimet minun tulisi käyttää Eukleideen säätää oma panos ääni on erilainen kuin tietokannassa? pitäisi ensin järjestää kertoimet ennen kuin käytät euklidinen etäisyys. toivon vastausta .. :)

Hei, olen myös tekemässä puhujan varmentamisessa ohjelman matlab. Tiedän sinun täytyy poimia ominaisuuksia käyttäen algoritmia, kuten mfcc puolesta ja VQ mallintamiseen koodikirjasta kaiuttimen (kutsutaan myös luokitus). Mitä im ole varma, kuinka verrata sekä kaiutin 1 kaiutin 2 ja onko se sama puhuja. Eucildean Etäisyydet laskee vääristymä molempien kaiutin 1 ja kaiutin 2s koodikirjoja mutta Miten kynnysarvo?? Kaikki apu olisi tervetullutta. : D

Hei ... Mulla puhujan varmentamisessa MATLAB ... Voitteko auttaa minua antaa täyden koodin koska en vain voi tallentaa ääntä, mutta eivät tiedä miten tarkistaa sen käyttämällä tietokantaa ... i olen todella uutta matlab ....

Tämä koodaus vain tunnistaa sanan tai voi tarkistaa puhuja? [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 3 tuntia 45 minuuttia: [/color] [/size] kukaan voi antaa minulle esimerkin elektronisen piirin kaiuttimien tarkastusta?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back