kamera robotti

K

kgl_13gr

Guest
Hei kaikki!Olemme tällä hetkellä käynnistää hanke rakentaa yksinkertainen robotti joka esteitä perustuu näkemys, että on yksinkertainen kamera.Olemme etsivät kamerat käytettävissä projektimme.Meillä on jo alusta robotin ja mikro.
Me etsimme jotain aika halpaa ja vielä mahdollisuus joidenkin kuvien käsittelyyn, mutta ei mitään liian erikoista.
Tällä hetkellä olen vain yrittää selvittää, mitkä ovat käytettävissä olevat tekniikat ja mitä etuja kunkin (esim. mitkä ovat CCD-kamerat ja etuja CMOS, mitä rajapintoja on olemassa ja joka käyttää, miksi ja jos voin Tarvitsen framegrabber ja niin edelleen).
Olisin kiitollinen jos voisitte ehdottaa minulle kaikki yleiset lukemat koskevat aiheet laitteiston osa robotti visio tai digitaalisen kuvaustekniikkaa yleensä.
Mitään erityisiä ehdotuksia tai linkkejä yksinkertainen visio järjestelmiä, jotka voidaan käyttää robotti navigointi olisi myös enemmän kuin tervetulleita!
Thanks in advance for your help!Tiedän, että en aio tehdä mitään erityisiä tietoja, mutta olen myös searcing yleensä niin vain pisara ideoita!Olemme opiskelijoita ja vielä alussa!

PS.Yksi järjestelmä ehdotti, että professori oli CMUcam2.Mielestäni meidän on jotain vastaavaa, mutta en ole löytänyt mitään muita vastaavia vaihtoehtoja Webissä!

Ensinnäkin, jos haluat rele kameroiden visiota ohjehintojen teidän robotti te itse vaikeassa tilanteessa: a camers voivat tuottaa XY kuva mutta te dont on syvyys (Z).Käyttää jotain Ultraäänidignostiikka anturi mielessä etäisyys esineitä ..
Sikäli kuin visio kamerasta on huolissaan, kaikki kameran on hyvä hakemuksesi (CCD tai CMOS).Keskeinen kysymys on tehokas numero videojuovien 9you pitäisi olla> 400) ja kameran valonarkuus (<0.5lux).
Aluksi voit käyttää B / W 1 / 3 "CCD-kamera 3,6-4.8mm linssi (B / W Kamerassa on paljon parempi päätöslauselma ja herkkyyttä kuin keskimäärin väri yksikkö), lähettää tämän kuva robotti on robotti valvoja käyttämällä langattoman linkin, sitten video talteenotto-kortti videon käsittely - tähän Lähden tällä hetkellä auki, ja lähettää komennot takaisin robotti, uudelleen käyttämällä langatonta linkkiä ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back