kanttia tuotosta tasavirtalähde .... auttakaa

N

ng wei

Guest
[Size = 3] miten suunnitella piiri antaa neliön tuotosta tasavirtalähde [/size] [size = 7] ilman 555 tai 566 [/ [/size] b] [/ u ] joku ystävällisesti auttaa .........................

Jos ei ole vaatimusta vaihekohina värähtelytaajuus jne, 3 taajuusmuuttajien kytkeä koska rengas tekee. Jos värähtely freq on korkea, sinulla on vielä mahdollisuus saada ne invertterit rengas. Jos värähtely FREQ on pieni, ehkä ajatella noin 555 ajastin topologia, valvonta ladata ja purkaa virtaukset.

Schmitt liipaisin integraattori Oheinen piiri on melko yksinkertainen (niin on hieman unflexible), mutta se tuottaa kolmio ja neliö aalto vaihteleva taajuus ja amplitudi ± Vcc). Haluaisin tietää, jos tarvitset jotain muuta. Toivottavasti apua, diemilio

Piiri on suunniteltava OP-vahvistimia. Voisitteko antaa minulle explaination miten piiri toimii?

[Quote = ng wei] piiri on suunniteltava OP-vahvistimia. Voisitteko antaa minulle explaination miten piiri toimii? [/Quote] Toki ... Alempi AMP on Schmitt-liipaisimen kanssa liitteenä siirtofunktio. Ylempi AMP on yksinkertainen integraattori. Nyt ... Oletetaan, että kun käynnistät piiri teidän Schmitt trigger ulostulo (siis integraattorina tulo) on Vcc ja kondensaattori integraattorin on completly purkautunut, niin kondensaattorin jännite tulee antaa: Vcap = (1 / C) * ∫ ic ( t) * dt, jossa ic (t) on Vcc/R5, niin Vcap = (Vcc * T) / (R5 * C) (ramppitoiminto). Koska U2A on invertteri, se ulostulo on 0-Vcap, joten schimitt liipaisutulo tulee ramppi negatiivinen kulmakerroin antama-Vcc / (R5 * C). Heti kun tämä ramppi saavuttaa-Vcc (rembember kondensaattorin alkoi 0 V) ​​schimitt liipaisin on voimassa muuttaa sen ulostulo Vcc ja-Vcc, nyt jolloin kondensaattorit nykyisen negatiivisen mikä tekee siitä vastuuvapaus, mikä merkitsee sitä, että integraattorin: n tuotanto nyt nousuun ja nouseva antama Vcc / (R5 * C) Toivottavasti olin riittävän selkeä ... pahoillani, mutta minun englanti ei ole niin hyvä: D diemilio

kokeile yksinkertainen piiri olen antanut ... käyttäen 74hc/hct14 ... u voi myös käyttää 40106 .. 4093 ... mitään Schmitt trigger invertteri .... Parasta on, että se on hyvin halpaa ... tai etsi 2 transistori oskillaattori google ....

yritin simuloida käyttämällä ohjelmistoa "piirin valmistaja", mutta se vain ei toimi ..... miksi??

Oletteko ramp up your syöttöjännite tai suoraan asettaa tasajännite? Jotta värähtely aloittaa, tarvitaan heräte. Se voisi olla tarjontaa ramppi tai virta reset signaalia.

Olen simuloitu että piiri käyttää Pspice ja se toimi hienosti. Jos kaikki piirikomponenteissa (erityisesti opamps) oman piiri on idealisoidusta malleja, voi käydä niin, että schimitt tahdistukseen ei ole erojännite necesary, jolloin saatiin Vcc tai-Vcc ulostulo, sen sijaan että olisi 0 V, joten integraattori koskaan ryhtyä töihin, mutta tosielämässä, joka ei koskaan tapahtuisi. Sinun tasajännite ei tarvitse olla luiska, keskeinen piirre on, vähän DC-offset on opamps lähdön.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back