Kauko-Liitännät ADC / Microcontroller

C

crankler

Guest
Minulla on lämpötilan ja valon anturit noin 3-6 metrin päässä ADC / mikrokontrollerin kytketty pitkä johdot. Anturi tuottaa analogisen lähdön. LM35 lämpötila-anturi on teho 10mV/degC. Siinä on 3 nastaa: Vin, GND, Vout. Olen aika huolissani laadusta ja tarkkuutta lähtösignaali anturi se saavuttaa ADC / mikrokontrolleri.
  • Onko sopivaa olla 3-6meter lanka anturin ulostulo, käyttöjännite ja maa?
  • pitäisi lisätä piirejä tai suodatin teho ja jännite?
  • Olisiko käytännöllistä / parempi jos laitan jännitteen säädin samalla piirilevyllä jokaisen etäantureiden vai onko ok olla pitkä johto jännitteen säädin etäantureiden ?
Thanks ...

Koska matka on enemmän ja taso on liian alhainen, tulee olemaan menetys signaali acccounting kaapeli tai wireloss, melua tulee lisätä piiri saman molemmat vaihtoehdot ovat ok, mutta parempi pitää erillinen säädin ja virtalähde antureille. luulen säädin riittää kaikille antureille ja 9V / 500mA tai 1A pitäisi tehdä se.

[QUOTE = crankler, 828964] pitäisi lisätä piirejä tai suodatin teho ja jännite? [/Quote] säätää suodattimet on hyvä idea. Toinen asia mitä voi tehdä on käyttää suojattuja kaapeleita. Tiedätkö kaltaisessa ympäristössä järjestelmä tulee työskentelemään (esim. koti, auto-, teollisuus)? Onko ympäristö tulee olemaan paljon EMI?

Tarve lisätä piiri saman molemmat vaihtoehdot ovat ok, mutta parempi pitää erillinen säädin ja jännitelähde antureille. luulen säädin riittää kaikille antureille ja 9V / 500mA tai 1A pitäisi tehdä se.
Aion käyttää 7805 (5v säädin) joka toimittaa antureita ja mikro. Säädin on tärkein PCB pois anturit. Anturit sijoitetaan myös eri paikoissa ... Vai kannattaako sijoittaa sääntelyviranomainen kunkin anturin?
säätää suodattimet on hyvä idea. Toinen asia mitä voi tehdä on käyttää suojattuja kaapeleita. Tiedätkö kaltaisessa ympäristössä järjestelmä tulee työskentelemään (esim. koti, auto-, teollisuus)? Onko ympäristö tulee olemaan paljon EMI
aion asentaa sen huoneeseen / office, luultavasti kattoon. En usko, että ympäristö on meluisa. Loistelamput voi olla syynä melua.

Olin ajatellut jotain tämän kaltaista, lämpötila loggerin kunkin huoneeseen hallita lämmönpoistajat ja toivottavasti säästää rahaa. Analoginen lähestymistapa on vähemmän kallista, vaan altis ympäristövaikutuksia. Jos jäädä LM35, suosittelen suojattu kaapeli ja ferriitti helmiä virta ja maa johdot. Tämä on DC-piiri, ja signaali ei muutu nopeasti. Jos uskot saada mitään EMI on signaali rivillä, voit kokeilla hyvin pieni Ohituskondensaattori. Voit myös tehdä 3 tai 4 näytteitä LM35 ja keskimääräinen heille: sample1 + sample2 + sample3 ... / Number_of_samples. Tämä antaisi teille joitakin tarkkuus myös sähköisesti meluisassa ympäristössä. At $ 5.70USD pop (digikey), DS18S20 voisi olla perusteltua, jos et tarvitse monia antureita. Tämä on puhdas digitaalinen anturi TO-92 tapauksessa, ja olisi minun ensisijainen vaihtoehto. Sinun täytyy vain yhtä näytettä laitteesta, on laaja lämpötila-alue, ja 0,5 C tarkkuutta tarkoitettu alue. Ylös puoli ... sinun ei tarvitse vaihtaa piiri asettelua, TO-92 laskisi oikealle ja kytke säätimeen kautta yksi johto. Ne voivat myös olla daisy ketjuttaa samalla lanka. Kääntöpuoli on koodi ohjaimen juuri eksponentiaalisesti monimutkaisempia kuin olisi os / lukea / kirjoittaa yhden langan. Katso esite on Maxim-ic.com - Ooz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back