Kiireellinen: Coil LC Resonance PSpice

I

infinite_gbps

Guest
Voivatko jotkut ihmiset auttavat minua tässä kiitos? Haluan malli kelan vasemmalla ja mitä tällä hetkellä on mitä on oikealla. Luultavasti pitäisi lisätä muutamia siirtyy malli AC jännite kelan mutta antaa vain sanoa kela on suljettu ja L's & C: n pitäisi kaikuva klo 64 MHz ja aiheuttaa joitakin nykyisiä olevan virtaa ympäri silmukan oikein? Vuodesta LC laskin, @ 64 MHz ja C arvo 30 pF, L-arvo edellyttää resonanssi on 206 NH. Kuten näette arvoja C: n, kun asetat arvon induktorit, 2 jokaiselle muuntaja, asetan ne kaikki 206 NH. Oliko se oikein? Miten näen, että ne resonoivat 64 MHz? Teinkö sijoitan GNDs ja 1 ohmin vastuksella oikeassa paikassa? Olen vain laittaa ne 100 Meg ohmin vastukset koska PSpice sanoivat minulle, että 8 solmut vaihtuvakorkoisia. Teinkö edes tarvitse niitä? Jotkin vakavat ja pika-apua tähän olisi arvostettu. Thanks.
coilmodel.png

Päättää, jos vastaava piiri on oikein, sinun on tiedettävä, mitä haluat simuloida. Oletan, että johdotus jännitteen lähteistä "Transformers" ei mukaan simuloitu järjestelmä, mutta sitä ei ole määritetty tyyppi kytkin. Nuoli ei erityistä tunnusta tässä asiassa. Jos haluat simuloida hän jännitteen aiheuttama minun magneettikenttä, yksi osakesarja kytketty jännitelähteen olisi riittävä eikä muuntajat tarvitaan piiri.

Kela vasemmalla altistuu 250V @ 64 MHz: n RF-jännitteen. Saadaksesi nykyinen kulkee kelan, kela on viritetty värähtelemään 64 MHz. Kun se on de-viritetty niin kela on "näkymätön". Olen vain katsot viritetty puoli. En tajunnut, että tämä olisi hyvä tapa mallintaa sen Pspice mutta kai olen väärässä. Vai mitä? Halusin pystyä tekemään myöhemmin oli lisätä kytkin "kela" loop. Tämä lisää jonkin verran korkean impedanssin, eristäytymistä, ja de-Tunes "kela", eikä nykyinen kulkee silmukan läpi. Miten voin tehdä tämän muuntajan asennus toimii? Jälkiä kelan pitäisi mallintaa induktorit ja koko induktanssi on 206 NH. Yksi kela jokaisessa kulmassa tuotto 51,5 NH. Jokainen kondensaattori on 120 pF. Tämän pitäisi tehoavat kela 64 MHz ja aiheuttaa merkittävää läpi virtaava kela, oikea? Onko minulle asettamalla minun muuntaja induktansseista on 51,5 nH antaa minulle tuon? Kunkin muuntajan molemmat kelat on asetettu 51,5 nh olla täydellisen energian siirtoa. Minun pitäisi muuttaa niitä Caps 120 pF kunkin samoin. [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 25 sekunnin: [/color] [/size] Kaikki apu olisi tervetullutta! Kiitos!

kela on altistunut 250V @ 64 MHz RF jännite
Miten? Voit ihan hyvin simuloida simular piirejä kanssa PSPICE. Tein egwith RFID-lukija ja tunniste kelat. Mutta en tarkalleen ymmärrä, mitä haluat simuloida. Periaatteessa sinulla on yksi LC resonaattorin (perustarpeiden simulointiin, sillä ei ole väliä, jos se on halkaistu). Resonaattori tappiot ja ulkoinen kytkin on määrittelemätön. Voit myös päättänyt virittää sen nimellisen resonanssitaajuus. Joten mitä odotat nähdä simulointi, joka ei ole jo tiedossa ennen? En ymmärrä tarkoitusta kytkin, aiheuttaa se ei ole mukana todellisessa resonaattorin.

Mitä haluan nähdä on merkittävä virtaava silmukka, mutta saan hyvin hyvin pieniä määriä nykyisen, UA. Lisäksi, jos muutan kondensaattori arvoja, muuttaa resonanssia kela, minun ei pitäisi nähdä mitään virtaa. Mutta olen silti nähdä sama pieni virta. Luuletko, että se olisi vain parempi saada sarjan lähde, kela ja kondensaattori ovat sarjassa LC kaikuva taajuudella lähteen ja täytetään minun silmukka tällä tavalla? Joten kun LC ei resonoi niin se ei ole "lyhyt" enää ja ei aiheuta virran kulun. Olen vain yrittää nähdä, mitä olen odottaa. Olen käynnissä ohimenevää simulaatioita ja käyttämällä nykyistä prode Spice nähdäksesi voimassa. Kiitos vastauksista. Arvostan sitä.

1. En laskea arvoja. Oikeastaan, kondensaattorit on 120 pF kumpikin 64 MHz resonanssi 51,5 NH. Ymmärsin, olet simuloidaan todellisia piiri, joten sinun tulisi tietää todellista arvoa. 2. Kanssa muuntajat, kuristimet ovat oikosulussa jonka jännitteen lähteistä. Se ei ole mukaan todellisen järjestelmän. Sarjan lähde olisi pikemminkin sovita. Lähde jännite voi olla mahdollisesti paljon pienempi kuin 250V saavuttaa 250 V kaikuva jännite.

Joten tein sarjan versio ja AC Sweep. Kuinka voin lisätä Q tämän piirin samalla vielä se simuloida? Impulssi pääsen klo 63.75 MHz on vain Q noin 6. Odotan Q 230. Kiitos avusta.
newcoilmodel.png

AQ 6 näyttää olevan simulointi virhe. AQ noin 80 asetetaan 1 ohmin vastus, se on vähennettävä korkeamman Q.

I lasketaan Q keskitaajuus jaettuna 3 dB kaistanleveys tai kaistanleveys puoli huippu (keskellä) energian / tehon. Kun vähentää R mitään ei tapahtunut? Kuinka voit laskea Q olla 80? Kiitos paljon avustanne.

Saan 3 dB kaistanleveys 770 kHz vastaavasti Q 83, odotetusti. Käytin ZL / R kuin arvio, mikä täsmälleen sama arvo. Kuten aiemmin mainitsin:
Joten mitä odotat nähdä simulointi, joka ei ole jo tiedossa ennen?

Minun täytyy lisätä pisteitä minun simulointi profiilia. Stupid minua. Kiitos apua. [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 15 minuuttia: [/color] [/size] Eli kun muutan tätä AC simulointi transisent simulointi käyttäen siniaalto kanssa 250V Peak @ 64 MHz saan vakavasti valtava käynnissä olevan tällä silmukka. Miksi niin iso? Ei pitäisi olla enemmän kuin 130 mA virtaa tällä silmukka. Onko mahdollista pitää tämä kela Q 200 mutta on 130mA virtaa koko silmukan? Jos, niin miten? Kiitos vielä kerran.

Sinun pitää tietää, mitä haluat simuloida
Mitä parametrien Simuloidun todellinen järjestelmä määrittelee suuruus edistää jännitelähdettä? Odotan, että 250V on jännite mitataan resonanssi, Eksjö kondensaattori. Tämä jo vaatii kondensaattorit huomattavan jännitteen. Ajo jännitelähteen (simuloi esim. ulkoinen kenttä) voi olla paljon pienempi, tehokkaasti pienenee yhä laatutekijä.

Hei FVM, olen ollut etsiä joitakin ihanteellinen kytkimet mauste, mutta ei löytänyt mitään. Onko kytkimet että voin käyttää missä minä vain kerron sen, kun avata ja sulkea? Ja ehkä voin antaa sille Ron ja Roff?

Jännite ja virta ohjattu kytkin ovat geneerisiä sisäänrakennettu PSPICE osat (S vastaavasti W), ihmettelen, miten olet onnistunut kaipaamaan niitä. Tutustu ja Reference Manual.

En halunnut käyttää näitä kytkimiä todellisuudessa. Minä näin ne vaan löytänyt joitakin toisia. Voit nähdä ne liitetyn kuvan. Sain vihdoin minun kelan malli toimi. Ensimmäinen. Sarja antaisi minulle ongelma, kun haluan poistaa jännitteen ja kelan. Voit nähdä, että kaikki lähteet tarjoavat 75V (varten pspice testaus) @ 64 MHz. Niitä on haettu 1 meille ja sitten sammutetaan. Huom: kela on avoinna 50 meille. Odotan, että 1 meidät induktorit vuonna silmukka olisi rengas alas eri taajuudella, noin 750 MHz, koska kun se on auki (Switch U5), joka on resonanssitaajuus. Mutta saan tästä valtavasta piikki jännitteen kaikissa induktorit kun kytkee avata. Miksi näin tapahtuu? Se pitäisi vain alkaa + / - 250 V (noin) ja tyyntyä. Die alas hidastumassa, että on. Kaikki apu olisi tervetullutta. Thanks. Circuit
newcoilmodel.png
vastaus
modelresponse.png

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back