Kuinka asettaa 6.9v (täyteen) kuin ref jännite jännite näyttö (LM358 IC) piiri

S

speedEC

Guest
Dear All, Olen tehnyt korkea / matala jännite seurata piiri omalle 6v, 4.2Ah lyijyakku käyttäen LM358 IC. Olen käyttänyt 3.3V Zener - vastus varten referenssijännite ja kytketty kääntäminen Pin. Akun jännite kytketty Non-kääntäminen pin Thro "100K potentiometri. Tiedän, että jos jännite on Non-kääntäminen menee edellä kääntäminen Pin, niin lähtö on korkea ja päinvastoin. Myös piiri toimii. Mutta, en tiedä onko se näkyy oikein vai olenko täysin ymmärrä käsitettä. Bcoz, jos asetan referenssijännite käyttämällä 3.3V Zener, se aina pysyy vakiona 3.3v vaikka on muutoksia jännite. Jos näin on, jos akun jännite on yli 3.3V, ilmaisin palaa High Voltage. Lisäksi, jos olen laskee alle 3.3V, matalan jännitteen LED palaa. Onko tämä oikein? Miten voin asettaa 6.9v kuin suurjännite-ja 5.5V niin alhainen jännite? Olen hyvin hämmentynyt. Kiireellistä apua pl. kiitos PMK

Mielestäni sinun täytyy Window Comparator Circuit. Voit asettaa ylä-ja alarajat käyttäen vastus jakaja piiri. Just google "Window Comparator Circuit" ja sinun pitäisi saada joitakin tuloksia.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back