Kuinka havaita Melu signaalin avulla oskilloskooppi?

I

IndiJones

Guest
Sano Minulla on häiriöttömässä neliön aalto signaali 1 kHz taajuudella ja 5 v amplitudista.Signaali kulkee noin optinen vastaanotin ja muoto signaali tulee hieman vääristynyt jonkin verran melua siinä.Minulla on digitaalinen oskilloskooppi on FFT.Miten voin käyttää tätä FFT havaita, kuinka usein melua, jotta voin erottaa melu signaali.En halua mennä läpi monimutkaista matematiikkaa.Kerro minulle, miten käyttää oskilloskooppi FFT-toiminto määritettäessä melua.Kaikki apu olisi erittäin tervetullutta.Thanks in advance.

<font size=-1> [Viesti on muokannut: IndiJones on 2001-10-05 05:43] </ font>

Tämä on erittäin helppoa, voit määrittää aika-ja perustaa tilanvalitsinta että näet melu niin sinun on "nopeus-up-aika-ja perus-ja tällä tavoin voi" ilmaisulla "taajuuden melu signaali.Jos melu on rakennettu monien eri taajuuksilla kuin olet havaitsemiseksi alin melun taajuus, joka on signaalin ja kuin yksinkertainen tehdä yhtä matalaa-pass-suodatin suodattaa ja puhdistaa pääasiakirjan signaali.Että "se on.

Mennessä

Kaava neliön aalto on loputon sarja:
Pi = 3,14159
t = aika
f = taajuus
w = 2 * Pi * f
y = cos (wt) - cos (3wt) / 3 cos (5wt) / 5 - cos (7wt) / 7 ...
Toisin sanoen, aukio aalto koostuu outoa ylivärähtelyä.Kuten lukumäärä pariton harmonisten lisätä aaltomuodossa tulee näyttämään neliön aalto.Etsiä signaalia (melu), joka ei sovi tähän.

[Viesti on muokannut: johnyaya on 2001-10-05 17:03]

[Viesti on muokannut: johnyaya on 2001-10-05 17:06]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back