kuinka tarkka tietää pituus voimajohdon?

L

liletian

Guest
Hi Guys Olen suunnitellut puoli aallonpituutta voimajohdon, haluaisin tietää tarkka pituus voimajohdon. Olen suunnitellut kytkeä voimajohdon on 200 ohmia vastus lopussa piirilevylle. Mittaa S parametrin kautta verkon analysizer ja laskea pituus voimajohdon tarkasti. Minulla on muutama kysymys tässä: I kytke vastus suoraan loppuun voimajohdon, on se oikea? Tuleeko mitään tappioita significent joka vaikuttaa mittaustulokseen? Toiseksi, mitä tulee tarkkuuteen PCB valmistus, he voivat säilyttää valmistuksen tarkkuus 1mm? 3. Mikä on pituus puoli aallonpituuden voimajohdon klo 2GHz kanssa PCB dieelectrical vakio 4? Kiitos paljon

1. Pituus voidaan määrittää helpommin resonanssi mittaus lyhentää mukaisesti löysä kytkentä avoin pää, luulisin. Kun S11 mittaus, kalibrointi tarkkuus vaikuttaa tulokseen. En excatly ymmärtää tarkoituksen 200 ohmia irtisanominen oman mittauksen. 2. 1 mm? 3. Riippuu tarkka layout PS: Tämä viesti on parempi liittää oman samankaltaisia ​​edellinen lanka, luulen.

Kyllä, olen samaa mieltä kanssanne 200 ohmia vastus täällä. miksi se pitäisi lyhentää linja? Tarkoitatko lyhyt pää mitata S parametri? Will avoin pää paremmin sopii microstrip line?
1. Pituus voidaan määrittää helpommin resonanssi mittaus lyhentää mukaisesti löysä kytkentä avoin pää, luulisin. Kun S11 mittaus, kalibrointi tarkkuus vaikuttaa tulokseen. En excatly ymmärtää tarkoituksen 200 ohmia irtisanominen oman mittauksen. Kyllä, olen samaa mieltä kanssanne 200 ohmia vastus täällä. miksi se pitäisi lyhentää linja? Tarkoitatko lyhyt pää mitata S parametri? Will avoin pää paremmin sopii microstrip line? 2. 1 mm? Tarkoitan 1mm kierroksella virheen. Esimerkiksi. 2 cm, se todella arvo on 20 + - 1mm 3. Riippuu tarkka layout Kyllä, tiedän. Onko ohjelmisto voin käyttää Lasketaan microstrip line? kiitos paljon PS: Tämä viesti on parempi liittää oman samankaltaisia ​​edellinen lanka, luulen.

Miksi se pitäisi lyhentää linja?
Perusajatuksena on mitata resonaattorin. Sekä avoin ja lyhyet esittelevät pitkähkö poikkeama verrattuna jatkuvaan voimajohdon. Joten tiukasti puhuttu, paras setup riippuu käyttötarkoituksesta voimajohdon ja teidän mittaus ominaisuus. Koska etenemisnopeus on myös taajuuksista riippuvaisten, kaikkein tarkka mittaaminen on S21 mittaus joiden PCB voimalinjat eripituisia. Näin kaikki virheet käyttöön houkutella PCB siirtymiä ja myös VNA vaihe offset voidaan peruuttaa pois.

En oikein sinut. Microstrip viiva (Käytän microstrip rivi) pituus on kiinteä. (Sori, se olisi microstrip linja). Voin mitata avoin pää laskea pituus. Suostuin pituus ei täsmälleen sama kuin minä kytketty linjan transistori. Mutta pitäisi olla lähellä, eikö? Lisäksi, koska mirostrip pituus on kiinteä. En voi mitata S21 eron pituudesta microstrip linja. Muita ehdotuksia? Kiitos erittäin hyödyllinen keskustelu.
Perusajatuksena on mitata resonaattorin. Sekä avoin ja lyhyet esittelevät pitkähkö poikkeama verrattuna jatkuvaan voimajohdon. Joten tiukasti puhuttu, paras setup riippuu käyttötarkoituksesta voimajohdon ja teidän mittaus ominaisuus. Koska etenemisnopeus on myös taajuuksista riippuvaisten, kaikkein tarkka mittaaminen on S21 mittaus joiden PCB voimalinjat eripituisia. Näin kaikki virheet käyttöön houkutella PCB siirtymiä ja myös VNA vaihe offset voidaan peruuttaa pois.

Olin kuvataan menetelmä määrittää eniten juuri ominaisuuksia tietyn voimajohdon geometrian erityisesti alustan. Sen yhteydessä kokeellisia rakenteita eripituisia. En vielä ymmärrä miten voimajohdon päättyy edellä suunnittelua, joten en voi tietää mikä mittausmenetelmä otetaan käyttöön pienin virhe. Jos se resonaattori sovellus, haluatko samanlainen irtisanominen (mitattuna auki / lyhyt) mittausta varten. Olette myös pyytäneet odotettavissa, valmistuksen tarkkuutta. Oletan, että suurin virhe panos tulevat Er vaihtelua tavallista substraattien.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back