Kuinka vähentää tasoittaa Op-Amp?

S

steadymind

Guest
Hei, olen kokeiltaessa yksinkertainen op-amp (PMOS input diff pari seuraa PMOS lähde seuraaja) huomaan, että offset on erittäin korkea. mitään tapoja vähentää offset? Tiedän miksi tämä kuittaus tapahtuu mutta dont tiedä, miten voittaa se.

Onko se järjestelmällinen tai satunnainen korvata? Kuinka suuri on offset ja mikä on sinun toiveiden mukaisesti? Keith

järjestelmällinen offset pahimmassa tapauksessa on 2mV). minun koko spec offset on 10mV (systemaattinen + satunnainen), joka aion ylittää jos minun järjestelmällinen on näin suuri. En halua toteuttaa hienonnettu yksi. CM tulo ja lähtö on 0.8-1,3, saada> 40dB. käyttötarkoituksen tämän OPAMP on bändi-aukko puskuriin ja tuottaa bias jännitteet.

Sinun pitäisi pystyä poistamaan järjestelmällinen tasoitti mitoitus oikein. Satunnainen offset voidaan parantaa lisäämällä transistori kokoa. Voisi olla hyödyllistä lähettää piiri (ja koot) Keith

vuonna kaavamainen liitteenä minun pitää ajaa 1-10M vastus, ja myös aikovat käyttää firststage diff-Pair yhtenäisyys saada OP-AMP ajaa kapasitiiviset kuormat .. Minusta offset on korkea sekä näiden kokoonpanojen. vdsat panos pari on noin 120mV, gain = 45 dB, mutta offset on 2mV: (

Voit suunniteltu offset siihen. Virta M12 on sama kuin M13 kun tulo on tasapainoinen muuten olet offset.

I dont ajatella, että pitäisi asia, i dont on Muutosnopeus spec, joten en juuri käytä Nimellisvirta In puskuri pino .. Mikä on UR Syyt tähän ... Minä simuloida ottaa M12 ja M13 on yhtä suuri ja anna u know tuloksia.

Miten olet mitannut järjestelmällinen offset? Tämä muutos vaihe on hyvin epäsymmetrinen ja alhainen avoimen piirin vahvistuksen. Jos arvo Vout ei ole täsmälleen VfB ilman palautetta tarvitaan pieni muutos-jännitteen syöttö ajaa Vout arvoon VfB. Suurempi voitto teidän OTA on pienempi on tarpeen diff-jännite tuloon.

Kuten jo sanoi, piiri on epäsymmetrinen vaikka en usko M12/M13 mitoitus on ongelma. Nolla volttia tuottaa jännite M47 valua yhtä M1 valua (ja siten M1/M47 Gate). Sinun lähtöjännite on sitten VGS ja M13 yläpuolella. Niin, nolla volttia tuottaa jännite noin 2 * VGS maanpinnan yläpuolella. En usko tekosyyn päästä eroon siitä. Seisot paremmat mahdollisuudet käyttämällä NMOS yhteinen lähde M13 ja siksi on enemmän hyötyä kuin hyvin. Voit nipistää järjestelmällinen offset sitten mitoitus lähtö transistorit. Sillä satunnainen offset, sinun täytyy harkita kokoja. Prosessin määrittely pitäisi olla vastaavia tietoja MOSFETs. Näiden tietojen perusteella voit valita suurimman siirtymän kunhan se ei hidasta vahvistin liikaa. Keith.

Mitoitus MOSFETs on vain kunnossa, jos tiedät mitä teet ja jos saat palautetta simulaattori. Ainoa mahdollisuus pitää spec on analysoida kanssa Monte Carlo satunnainen offset. Järjestelmällinen offset on kysymys silmukan vahvistuksen ja mitoitus. Random offset on tekniikka ongelma ja pitää esikuvanaan tilastoihin, joita käytetään Monte Carlo analyysi.

[Quote = Chippendale] mitoitus MOSFETs on vain kunnossa, jos tiedät mitä teet ja jos saat palautetta simulaattori. Ainoa mahdollisuus pitää spec on analysoida kanssa Monte Carlo satunnainen offset. Järjestelmällinen offset on kysymys silmukan vahvistuksen ja mitoitus. Random offset on tekniikka ongelma ja pitää esikuvanaan tilastoihin, joita käytetään Monte Carlo analyysi. [/Quote] En usko järjestelmällinen offset tämän muotoilu voi korjata mitoitus. Voit arvioida vaaditaan kokoa tietyn satunnainen offset satunnainen kanssa matching tietoa, ennen kuin teet Monte Carlo analyysi. Se on nopeampaa suunnitella sitä kuin toistuvasti do Monte Carlo kulkee löytää vaaditaan kokoa. Keith. [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 8 minuuttia: [/color] [/size] [quote = keith1200rs] En usko järjestelmällinen offset tämän muotoilu voi korjata mitoitus. [/Quote] Oikeastaan, joka ei luultavasti ole täysin totta, jos tahallaan väärin kokoinen M54/M0 tai M1/M47 voisit siirtää jännite portille M13 nolla tulojännite yhteen VGS alla puolivälissä rautatie. Kuitenkin, kuten te sitten ei olisi samankokoista tulo tai peili transistorit, en kehtaa ajatella mitä tapahtuu satunnaisvaihtelut! En suosittele sitä. Keith.

Vaikutus järjestelmällinen offset on 1. Määritellään topologia symmetria 2. Riippuen symmetrinen mitoitus OPAMP tässä on ero, symmetrinen topologia osa, tulo. Mutta epäsymmetrinen lähtö. Joten topologia kannalta jossain vahvistin tiellä olisi topologia transistion vuodesta symmetrinen epäsymmetrisiin. Jos voitto polku on symmetrinen olemassa ei järjestelmällinen offset. Riippuen siitä, kuinka paljon hyötyä sinulla on transitition vuodesta symmetrinen epäsymmetrisiin järjestelmällinen offset vaihtelee. Teidän kaavamaisen siirtyminen on suora jälkeen ero tuloparissa. Joten valua jännite M0 suoraan seuraa Vout. Tyypillisiä kaksivaiheisen opamps asettaa siirtymäkohta yhdessä vaiheessa myöhemmin. Tämä voitaisiin tehdä muuttamalla M13 ja NMOS. Kuten tajunnut edellä Vdsat ja M13 pitäisi olla yhtä suuri Vdsat M1.

Oho ei edes huomannut PMOS. Vähentämään aikaero tämä kokoonpano ei ole helppoa. Joko tekemäsi standardin kahdessa vaiheessa OPAMP, tai pidät käsite päinvastaisessa.

Kiitos kaverit, kuten rfsystem sanoo, että jos minulla on Yksikanavaiset lähtö, Luon epäsymmetria, ja ne ovat offset ...... Oletan, minun täytyy elää sen kanssa ..

[Quote = steadymind] Kiitos kaverit, kuten rfsystem sanoo, että jos minulla on Yksikanavaiset lähtö, Luon epäsymmetria, ja ne ovat offset ...... Oletan, minun täytyy elää sen kanssa .. [/quote] Ei aivan oikea. Jotkut epäsymmetria on väistämätöntä siirryttäessä ero yksittäisiin päättyi, mutta frankliner on ehdottanut yksi tapa korjata sen ja ehdotin toinen (sama asia kuin frankliner mutta ylösalaisin) jotka molemmat avulla voit vähentää systemaattista offset nollaan. Keith.

Kun näen piiri frankliner kysyn miten tämä toimii. Nykyinen pesuallas PMOS diff pari?!

Olet oikeassa. Mielestäni ero parin transistorit oletetaan olevan NMOS - nuolet ovat väärin päin (ja siis bulk yhteys myös väärin). Keith.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back