Kuinka voimme ratkaista seuraavan yhtälön

L

lqkhai

Guest
Rakas, minä haluaisin löytää juuri (EF) tämän yhtälön. sum_k (1 + ln ((Ef-E (k)) / (kB * T))) = vakio. sum_k: rahasumman k E (k), kB, T: on jo tiedossa Ef: on tuntematon parametri Voisitteko auttaa minua? Kiitos jo etukäteen lqkhai

Hei, tämä on tavallinen yhtälö fysiikassa. Ja suosittelen Newton-Rapson menetelmällä alla. Minun yhtälö on muotoa f (EF) = 0. Löytää juuri tämän yhtälön me antoi yhden Ensiarviona Po ja käyttämällä iteraatio P (k) = P (k-1)-f (P (k)) / f (P (K-1)) k = 1, 2,3 ... Miten bout ratkaisu? Kommentoikaa enemmän siellä Kiitos etukäteen lqkhai

Ehkä analythic ratkaisu Σ {1 + ln [(Ef - Ek) / (kBT)]} = C k + Σ ln (Ef - Ek) - Σ ln (kBT) = C ln [Π (Ef - Ek)] = C - K + Σ ln (kBT) Π (Ef - Ek) = exp [C - K + Σ ln (kBT)] viimeinen yhtälö on polynomi yhtälö aste k. Ei kaikki sen juuret ovat hyväksyttävä ratkaisu (esim. Ef

Kiitos mies! Mielestäni lähestymistapa on vaikea toteuttaa numeerisesti. Koska on olemassa suuri mahdollisia juuria viimeisimmästä yhtälö. Minun edellä yhtälössä on vain yksi mahdollinen juuri. cheers, lqkhai

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back