kumpi on oikea termi?

I

irfan1

Guest
Annoin puhua aikana konferenssin ... ja joku ilmeisesti ei pitänyt minun käyttää Englanti ... Itse en pidä siitä myöskään :) muutenkin puheessani käytin termiä "taitekerroin" ... kommentti sain oli: "on 100 vuotta vanha tieteellistä terminologiaa., ja sinun on käytettävä oikeaa terminologiaa. Käytä taitekerroin". Joten ulos scientifici uteliaisuudesta, ihmettelen mikä termi on oikea.

Tämä on osa yleistä ongelmaa, jossa yksittäiset ryhmät luovat omaa kieltään. Usein supistukset tarkoittavat eri asioita. CP Britannian yleisölle tarkoittaa kommunistipuolueen ja antenni ihmisille se tarkoittaa ympyräpolarisaatio. Muissa tapauksissa ryhmissä yrittävät huijata toisia luulemaan, että he ovat enemmän lahjakkaita kuin ne käyttämällä erityistä sekava kannalta vain ymmärtää väkijoukkojen alhaisen lahjakkaita ihmisiä. Taitekerroin on tieteellinen termi, joka on ollut noin 100 vuotta. Usein alempi lahjakkaat ihmiset ovat hyviä poliittisia taitoja. He päätyvät korkeassa asemassa on ammatillisten yhdistysten ja ammattiliitot. Yksi taitamaton ihminen olen koskaan tavannut on korkea virkamies IEEE. Vuonna alkuaikoina ympyräpolaroitu antennien jotkut insinöörit päinvastainen kierto termi verrattuna määritelmän fysiikan joka oli ollut jo vuosia. USA IEEE vaikutuksen alaisena poliittisesti ammattitaitoisen työvoiman määrittää virallisen sähkö määritelmä päinvastaiseen käytetään fysiikka. He eivät halua myöntää tiedon puute fysiikan.

Olen täysin samaa mieltä flatulent. Alempi lahjakkaat ihmiset aina arround meitä. He saavat etuuksia heidän hyviä poliittisia taitojaan aina. Mutta mitä voimme tehdä? : |

Myös kanssa flatulent! Olen työskennellyt optisen tekniikan enviorment yli kaksikymmentä vuotta ja "indeksi taittumisen" on yhä käytössä.

Toinen sopimus Flatulent, vaikka olin opettanut sitä "Taitekerroin" noin 20 vuotta sitten minun fysiikan luokissa. Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka mieluummin argure noin tarkkaa sanamuotoa termi, vaikka kaikki tietävät, mitä tarkoitetaan, kuin keskustella jotain relevent. Mahdollisesti koska he eivät voi ajatella mitään parempaa sanottavaa, mutta niiden ego ei anna heidän olla hiljaa. Olen kokenut niitä liian monta kertaa ja yrittää välttää, tai ainakin jättää, ne. Vain minun 2 lv FoxyRick.

Sorry guys sen "taitekerroin" http://en.wikipedia.org/wiki/Refractive_index Miksi?. Voitte kysyä. Koska hollantilainen kaveri keksi sen ja omalla kielellä puhutaan BrekingsIndex => jos kääntää tämä tulee "Refrective indeksi", joten ehkä se ei oikein Englanti mutta katsokaa sen alkuperä. Paul.

Going kielten välillä ei ole niin kirjaimellinen. Tässä on esimerkki. Kuvatessaan naudat, joiden turkista, joka on väriltään ruskeaa, joissakin kielissä sanoisivat "lehmän Brown" ja muut "ruskea lehmä." Antiikin kreikassa muutama tuhat vuotta sitten, viime sanojen kirjaimet osoittavat verbi, substantiivi, adjektiivi tai adverbi. Kirjoittaja (tai kaiutin) sitten laittaa sanat sekvenssi, jossa sanat puhujan mielestä on hyvin tärkeää alussa sekvenssin. "Taitekerroin" käytetään American Institute of Physics käsikirjasta sekä Chemical Rubber yhtiön Handbook of Chemistry and Physics.

Mielestäni molemmat ehdot ovat oikein. JD Jackson, vuonna Klassinen Elektrodynamiikka, Ashcroft / Mermin, Solid State Physics, Hecht, optiikan, käytetään termiä "taitekerroin". Vaikka Kittel, vuonna Johdatus Solid State Physics, käytetään termiä "taitekerroin". Itse haluaisin käyttää molempia termejä.

Koska natiivi (American toisintoon) Englanti puhuja, en halua ajatella kahdesti noin käyttämällä joko aikavälillä synonyymeinä. Itse olisin luultavasti käyttää yhtä, ja sitten toinen, vain olla hieman erilaisia. Jos joku ajattelee kuulostan vanhanaikainen, se on kova, niether termi kuulostaa vanhanaikaiseen minulle. (Mutta olen kertonut erittäin hyvä Skotlannin ystävä, että kirjoitukseni on vähän "siirtomaa"!) Ainoa arvaus kommentti on, että kysyjä tuntui sinulla oli joitakin todella hyödyllisiä ja tärkeitä tietoja, että hän ei halua yleisöä ajatella ... joten hän valmistettu asia esille ja ottaa huomion pois siitä, mitä olisi voinut aidosti hyödyllisiä. Mitä idiootteja on vastuussa, olen nähnyt sekä hyviä että huonoja. Mutta se on huono se oli osa minun päätös aloittaa oman yrityksen. Nyt sen sijaan, että käsketään tehdä virheitä noin isokenkäinen idiootti, minulla on suuri kunnia tehdä oma virheitä! Ja olen varovainen condeming iso-pomoja. Olemme kaikki ihmisiä. Meillä kaikilla on rajallinen taidot tietyillä alueilla. Olisiko kukaan meistä olla paremmin korkean tason hallintaan suuryritys? (Vastaus: Joskus kyllä, joskus ... ei.)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back