kuvaaja Matlabin, miksi se tekee sen?

A

andrew257

Guest
Hi All,

En oikein ymmärrä, miksi tontteja Matlab etsivät niin kuin ne näyttävät.

Esimerkiksi minä olen kuvaaja 3 sine aaltoja 3 eri taajuuksia ja laajuuksia.
Olen sitten näytteenotto 3 aaltoja tietyllä taajuudella ja tietty määrä näytteitä.

Sitten tontti 3 aallot vs näytteen numero.Tämä toimii hyvin ja kaikki on näkyvissä ja selkeä.

Kuitenkin, kun tulen tontti 3 aallot vs aikaa kuin näyte aallot häiriinny ja kolmion päin.Onko syy tähän?Oletin, jos näytteen ja aika oli sama samalla hetkellä (eli sen jälkeen kun 200 näytettä tämä vastaa 1 toinen, siis osoittaa tontin jälkeen 200 näytettä ja 1 toinen näyttäisi täsmälleen sama??

Am I missing something here?

Kiitos

Andy

koodi käytän on seuraava

FS = 1E3, f = [100, 200, 400], n = 0:1000;
= [1,2,3,];
s = sin (f / fs * n * 2 * pi);
plot (n, s)

tai kun minä myös
t = N / FS
plot (t, s)

hei

2 tontteja sinulla on koodin tulisi näyttää samalta ottamatta X-akseli, voit ratkaista ongelman kasvaminen arvo Fs

Jos pidät tätä info on hyödyllistä klikkaa "auttoi minua" tilastoja

Sal

Hi Sal,

Kiitos vastauksista, voitteko selittää, miksi ne ovat erilaisia, kun piirretään vastavalossa x-akselilla?

Ne ovat molemmat samalla hetkellä mielessäni niin pitäisi näyttää samoilta?Olette oikeassa, jos voin lisätä Fs aallot eivät näytä samalta, mutta i dont ymmärrä miksi.

Kiitos

Andy

Hi Andrew,

Ensimmäisessä tontti u piirretään 'n' vs. 's ", jossa" n "on 0:1000 ja jokaiselle" n "ja jokainen joka
'n' => 's' tarkoitetaan u 1000 's-arvot ja 1000' n 'arvoja.

joten tässä ur käyttämällä näytettä.

Toisessa tapauksessa u piirretään 't' vs. 's', mutta ur laskettaessa s käyttäen "n" ja t vaihtelevat 1E-3-1 vasta eli vain kaksi näytettä saatavilla ( 't' t = 0 ja T = 1)

Tässä u 1000 's-arvoja, mutta vain kaksi "T"-arvot sopivat' s-eli 0 ja 1.

Mielestäni ur varmasti selväksi tällä kertaa.

Jos on väärin oikea minulle.

Terveisin,
Goud

Hei taas

Syy siihen, miksi näet sini aaltojen selvästi, kun kasvu FS johtuu "näytteenotto lause" mukaan se tarvitsee vain kaksinkertainen taajuus välttämätön, mutta kun juoni tämän sine 2 pistettä per aalto, sinulla tapana Katso sine.unless voit lisäys näytteiden määrä pulssia kohden, ja se on mitä teet, kun lisäys fs.

Jos sinun on vaikea ymmärtää, suosittelen lukemaan näytteitä lause, joka voi olla monia kirjoja ja sivustoja Internetissä.

Sal

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back