kysymyksen z-muunnos

L

liao0009

Guest
Tahansa voi osoittaa, mikä on suhde H (z) ja H (-z) käyttäen matemaattista ilmaisua ja kaavioita spektrien?Samoin H (z) ja H (z ^ 2)?
H (z) on z-muunnos H (z), missä h (z) voisi olla mitään hyötyä.

ru testaus outoa ja jopa ominaisuudet z-muunnos on ensimmäinen asia?

Hi deepu_s_s,
itse olen tekemässä kohdalta bändi koodaus puheen hanke, z-muunnos alemman taajuusalueen ja ylä-yhtye suodatin on täytettävä suhde
upperband (H (z)) = lowerband (H (-z))
jotta peruuttaa aliasing lopussa,
Näin Yritän nähdä, mikä on matemaattinen suhde niiden välillä, on selvää, jos voimme osoittaa sen Spectra kaavio, mutta tällä hetkellä olen hämmentynyt siitä.
esimerkiksi X_lower (z) = H (z ^ 0.5) * X (z), suoriudumme heikentämistä, mutta mitä tarkoittaa U (H (z)) = L (H (-z)) En ole aivan varma.

Onko todella H (z) = H (-z)???

Olen nähnyt tilanteita, kuten H (e ^ (jw)) = H (e ^ (-jw)) tai yhtäpitävästi H (z) = H (1 / z)
tai H (ω) = H (-ω) varten Hyväksytty suodattimen toiminnan maksimoida SNR

Hi mathuranathan, olen varma, kahden kanavan kohdalta bändi koodaus on välttämätöntä, että H1 (z) = H0 (-z) saavuttamiseksi alias ilmaiseksi.
Luulen että paras tapa tehdä on maginitude H (-z) on samanlainen kuin H (z), mutta siirtynyt vasemmalle Pi.Se voitaisiin todentaa korvaamalla z ja j * w.

Edellytys saada samaa suuruusluokkaa ja siirtyi vaihe on

H [e ^ (jω)] = H [e ^ (-jω)].

Täällä suuruus ovat samat, ja signaalit ovat epätahdissa (koska ω ja ω ehdot) ..

Yhtä toimi samoin Z alalla, korvaaminen Z = e ^ (jω),

Ehto tulee,

H (z) = H (1 / Z).

Joten lähestymistapa tapa toimia tässä tilanteessa.

Terveisin,
MathuranathanLisätään 3 tuntia 2 minuuttia:Hei,
Juuri nyt näki, että yrität korvata Z kanssa jω, mikä on väärin.

Tulokset ovat seuraavat

1) Z toimialueen ω domain (Fourier)
Z = e ^ jω

2) Z domain S domain (Laplace)

Z = e ^ (St)

3) S verkkotunnuksesta ω domain

S = jω

Terveisin,
Mathuranathan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back