O
Olxx
Guest
Hi everyone, Kysymykseni saattaa näyttää oudolta teille, mutta olen newbie RF, siksi pyydän apuasi. Minulla on kolme-portti verkon portti 1 syötettä, ports2 ja 3 tuotoksessa. Kaikki portit ovat 50 Ohm. Taajuusalue 1-2 GHz. Omassa sovellus minun täytyy jakaa saapuvan signaalin satamien välillä 2 ja 3 kanssa-11dB satamissa 2 ja-8dB satamissa 3. Teoreettisesti tämä on yksinkertainen tehtävä, joka vaatii ainoastaan 4 vastukset. Olen lasketaan jäljet leveys mukaan 50ohm vaatimukset ottaen huomioon alustan. Mutta kun käynnistän simuloimalla tämä yksinkertainen verkko (S11, S21, S31) ottaen huomioon microstrip linjat, microstrip kautta (yhteys maahan) malli, vastukset RF malleja niin tulokset näyttää oudolta minulle. On mahdollista saavuttaa vaaditut -11/-8 dB satamissa 2 ja 3, mutta S11 oli liian korkea. Kun yritän optimoida vastuksia arvot paremmin S11 sitten löysä tarvitaan lähtötason. Ainoa tapa Olen löytänyt saada kaikki parametrit (S11, S21, S31) välillä on muuttaa jälkiä leveyden välinen vastukset. Mutta tässä tapauksessa jäljet impedanssi ei 50 ohmia! Joten kysymykseni kuuluu - onko sillä mitään merkitystä on jälkiä impedanssi vastaa sataman impedanssi jos kaikki muut parametrit on vaikea sopeutua?