Lcd hitachi + AT89C51

R

ReyDemonio

Guest
Hei, Yritän käyttää LCD-näyttö (LM016L) Hitachi prosessori, ohjaa se AT89C5131 ja 4 bittiä käyttöliittymä, mutta olen vain tulossa musta suorakaide ja mitään muuta todellista pakki ja eivät mitään protheus simulointi. Voisiko joku auttaa minua koodin please? Kiitos [KOODI] # include SBIT FI = P3 ^ 6; SBIT RS = P3 ^ 4; SBIT RW = P3 ^ 5; unsigned char Dato = 0; unsigned char koodi tex1 [16] = {'', 'L', ' C ',' D ',' ',' d ',' e ',' ', '2', '', 'F', 'i', 'l', '', 's', '' }; unsigned char i = 0, j = 0, k = 0, z = 0; vähän BU = 0; void ini (); void trans (unsigned char i); void wait (unsigned char z); void main (void ) {ini (); varten (; ;) {Dato = 0x80; trans (0), for (k = 0; k

LCD käytät on olennaisesti 20-vuotias malli, joka perustuu laitetta kutsutaan HD44780. Jos Google että laite, löydät tonneittain esimerkiksi lähdekoodin hallita sitä, ja luultavasti paljon esimerkiksi samaa mikro käytät liian. Epäilen teidän ongelma on, että sinulla ei ole viiveitä, mutta se on ollut jonkin aikaa, koska olen yrittänyt tätä LCD-ohjain. Joka tapauksessa, kuten Sivuhuomautuksena, koodi on hyvin outoa, että käytät globaalien muuttujien välittää tietoja, jotka tavallisesti voi vain olla parametreja funktiokutsut.

Anteeksi outoa koodia, olen vain alkaen C51, ja kaikkea tätä kamaa. Olen yrittänyt parantaa sitä kuten sanoit, ilman monia globaaleja muuttujia. [KOODI] # include SBIT FI = P3 ^ 6; SBIT RS = P3 ^ 4; SBIT RW = P3 ^ 5; unsigned char koodi tex1 [16] = {'', 'L', 'C', 'D', '', 'd', 'e', ​​'', '2 ',' ',' F ',' i ',' l ',' ',' s ',' '}; unsigned char i = 0 , j = 0, k = 0, z = 0; bitti BU = 0; void ini (); void trans (unsigned char i, unsigned char Dato); void odota (unsigned char z); void main (void) {ini (); varten (; ;) {trans (0, 0x80); for (k = 0; k

Voi ainakin antaa minulle joku työskentelee koodi 8051 mikro ja HD44780? En löydä mitään hyötyä google, vain koodin osia tai virheellinen koodeja.

En tarkistanut koodia, varmista, että sinulla initilized LCD oikein. Jos saat suorakulmioita voi olla mahdollisuus ongelma yhteydet tiedon ja säätötapit. Tarkista tämä LCD rajapinnat Tutorial [/URL] [/B], joka käyttää mikroC kirjasto

Seuraavassa on opetusohjelma demoing HD44780 yhteensopivan LCD käyttäen 4-bittinen käyttöliittymä 8051 perheen ja tarjoaa lähdekoodin sekä Assembly ja C kielillä: [URL = "http://www.8051projects.net/lcd-interfacing/introduction. php "] LCD rajapintaominaisuuksia Microcontrollers opetusohjelma [/URL] Yleensä mustat laatikot / suorakulmioita ilmoitettu alustuksen asiasta mahdollisesti virheellinen viivästyksiä, liitännät jne. BigDog

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back