lcd käyttäen vihjeitä - apua kaivataan

G

garg29

Guest
Yritän yhdistää muutamia charaters näkymään LCD käyttää viitteitä, mutta se osoitti minulle error .... "vain lvalues ​​voidaan antaa tai muuttaa"
Code:
 unsigned char buf [6], lcd_clear (); lcd_goto (0x80) * buf = '1 '; * buf + + = '2' * buf + + = '.' * buf + + = '4 '* buf + + =' '; lcd_puts (BUF)
Tiedän, että voin tehdä Tässä muiden yksinkertaisempia mutta haluan tehdä tämän viitteitä. Itse yritän oppia viitteitä. Teen sen 16F688 kanssa Hitech PICC kääntäjällä. Kiitos Terveisin

buf on nimi, matriisi, joka on staattisesti määritelty koodia. Toisin sanoen, se on osoitettu pino, et voi muuttaa arvoa buf kuin teet koodissa. Sinulle koodi toimii oikein, kun kirjoitin sen täällä, sinun on määriteltävä buf kuin char osoitin sitten jakaa tallennustilaa käyttävä malloc funktio. Tällä, buf jaetaan kasaan, ja voit välttää tämän virheen. - Amr Ali

Kiitos paljon vastattaessa. Olen vain hieman sekava .... Sitten miten buf työ sprintf kuten:
Code:
 sprintf (BUF, "% d", 123),
pahoillani, jos kysyn jotain vialla. Ja voitteko, ilmoita minulle pieni esimerkki miten kirjoittaa malloc tämäntyyppisen sovelluksen. Kiitos vielä kerran, pitää

Se toimii sprintf koska kopioit sisältöä buf ei muuta buf itseään kuin alkuperäinen koodi on tekemässä. Miten malloc? Olen mieluummin viitata opengroup.org kun minulla on kysymyksiä toiminnot ja niiden käyttö "http://www.opengroup.org/onlinepubs/009695399/functions/malloc.html" Käytä näin: char * buf; BUF = (char *) malloc (vaaditaan tavuina) - Amr Ali

Kiitos lofor sinun varsinaisesta vastauksesta. Olen yrittänyt tehdä tätä. Ensinnäkin se antoi minulle virheilmoituksen malloc funktio puuttuu Sitten lisäsin malloc.c tiedoston hitech PICC kansiosta minun lähdetiedostoon lista nyt se antaa minulle virhe: -
Code:
 Virhe [480]. toiminto allekirjoitukset eivät täsmää: _malloc (malloc.obj): 0x1079/0x42 Error [499];. määrittelemätön symboli: _sbrk (malloc.obj)
Mitä tehdä, sir?

vain kuuluu stdlib.h projektiin ei lisätä mitään muita tiedostoja. - Amr Ali

Sinulla on useita virheitä alkuperäiseen koodiin. BUF on taulukkomuuttujaa. Kun käytetään buf ilman indeksi, sen vastaavan jatkuvan osoitin, joka pitää osoite matriisin, mutta sitä ei voi muuttaa. Sinun täytyy käyttää todellinen osoitin muuttuja. Lisäksi sinun on lisättävä merkkijono terminaattori tulostaa merkkijonon.
Code:
 unsigned char buf [6], unsigned char * pbuf; pbuf = buf * pbuf = '1 '; * pbuf + + = '2' * pbuf + + = '.' * Pbuf + + = '4 '* pbuf + + = ""; * pbuf = 0;

Olen yrittänyt, että myös ...... Se ei toimi .... Se antaa
Code:
 Virhe [499]. määrittelemätön symboli: _malloc

Voit yhdistää oikeaan kirjastoon koodi ja varmista, että malloc on määritetty sinulle alustalle. - Amr Ali

amraldo: Miten minun pitäisi liittää se?? FVM: Kiitos. Sinun menetelmä toimii, mutta se puuttuu ulos ensimmäinen arvo ... ie * pbuf = '1 '; esillä Saan "2.4a" eikä "12.4a"

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back