Liiketunnistin, toothPIC

T

Twins_sasa

Guest
Olin ostanut liiketunnistin (Paradox DG55). Se on 6 nastaa: NC, COM, + I / s. -I / p, 2 pinniä anti-kansikytkimen. Jotkut info muodossa esite: Hälytyslähtö: Form rele 100mA/28Vdc, NC (valinnainen lomake C rele 500mA/30Vdc, NC / NO) Anti-Varkaudenestokytkin: 150mA/28Vdc, NC Jännitetulo:: +12 VDC Normaalisti liiketunnistin on kytketty hälytys. Mutta minun projektini, ideani on kytkeä lähtö tämän liikkeen tunnistin ToothPIC mikrokontrolleri. Joten kun liikettä havaitaan, liiketunnistin lähettää lähtöjännite, joka on kytketty syöttää pin ToothPIC. Sitten ToothPIC lähettää signaalin käyttäjän PDA. En ole varma, onko tämä idea oikein vai ei. Ja haluan mitata lähtöjännite liiketunnistin (koska jännite ToothPIC on vain 5-10V). Minun ongel on, etten tiedä, miten liittää liiketunnistin nastat (NC, KOM jne.) kanssa ToothPIC. Voiko kukaan opeta minua siitä?? selittää yksityiskohtaisesti niitin yhteyden mitä. Korkea arvostus kaikille u guys vastauksen ja apua. Kiitos oikein paljon. Kai se ei ole MITÄÄN koska tiedoissa sanotaan "NO vapaaehtoinen": Form rele 100mA/28Vdc, NC (valinnainen lomake C rele 500mA/30Vdc, NC / NO), olenko oikeassa???

virtalähteestä, I kytke +12 VDC ja + i / p, sitten kentällä pitäisi mennä-I / P tai COM? koska anturi vain NC ja COM-i / m mietin se tarkoittaa, kun liikettä havaitaan, NC releen avaa eikä lähtöjännite laukaisevat PIC. Onko käsite oikein? pls neuvoa. kiitos erittäin paljon.

Sinun tapauksessasi käytät 4 liitännät: +12 V (+ i / p), 0V (-i / p), KOM-ja N / C. Älä ole huolissasi anti-kajota, vaikka et CA conet sen kanssa sarjaan COM tai N / C, joten jos joku yrittää avata kotelon se myös kuittaus hälytyksen, mutta se on vapaaehtoista .. On ToothPIC valitse jonka tulo haluaisit yhteyden anturi: Oletan, voit käyttää mitä tahansa AN0-AN11 tuloa ja säädä ne digitaalituloa. Joten ajaa kaksi johdinta anturin ToothPIC, kytke COM johdin ToothPICs 0V ja N / C selectet sisääntulo (sinun täytyy ehkä kytkeä pullup vastus välillä tämä tulo ja + Vcc, 4,7-10kΩ vastus tulee olla hyvä valinta). Muista, että sinun tulee työskentelemään negatiivinen logiikka, mitä tarkoittaa, että aktiivinen valtio tulee kun kosketin on auki .. thats all .. Terveisin, IanP

Ya, olen seurannut tiesi ja sensori voi toimia jo. Mutta kun liikettä havaitaan, anturin lähtö on hyvin pieni (

Voit korjata ongelman tuotosta vastausta lisäämällä monostabiili 555 ajastin, ja asettaa se tuottaa 1, .., 3, .. 5 s (tai mitä tahansa) pulssi .. Tämä ajastin voidaan trigged jonka signaali motoin ilmaisimen läpi transistori kuljettaja tai vertailukohteen molemmissa tapauksissa signaalin 1V päässä liiketunnistin riittää .. (Katso kuvat alla) lisää 555 Monostabiilissa kokoonpano goto: http://www.doctronics.co.uk/555.htm Terveisin, IanP

Anteeksi Anteeksi, tein virheen. Sain "odottamaton tuotos" aiemmin, koska olen kytketty väärin joitakin johtoja. Ya, lähtö on +5 V kun moton havaitaan. Se on vakaa, mutta se kestää vain 3 sekuntia, sitten anturi palaa valmiustilaan (0V). Miten saada lähtöjännite kestää kauemmin, niin että ToothPIC voi olla riittävästi aikaa tehtävänsä suorittamiseen? (Viimeinen 10seconds on tarpeeksi hyvä). Arvostusta ja Kiitos avusta.

Tässä tilanteessa käyttää 555 ajastimella monostabiili kokoonpano (katso piiri alla) .. For 10s pulssi: R = 100kΩ, C = 100μF (tai R = 1MΩ, C = 10μF, ..), jotta se toimii oikein sinun tulee kääntää vaihe signaalin liiketunnistin, Add transistori kuljettaja kuvattu Edellinen viesti ja käyttää 10kΩ vastukset (anturin ja pohjan, ja keräilijä ja +5 V) .. C välillä 5 ja GND = 10nF R välillä 2 +5 V = 10kΩ Input C = 100nF .. Terveisin, IanP

Ya, olin testannut sitä. Mutta transistori kuljettaja on muuntaa input (+5 V) 0V (tai 0V ja +5 V). Ja se ei muuntaa + ve to-ve vaiheeseen. Joten, 555 ajastin ei voi laukaista. Oikein? Mitä mieltä olet asiasta? Kiitos.

Kannattaa muistaa, että 555 on trigged klo laskevasta reunasta tulosignaali ja liiketunnistin tuotettu 5V kun aktiivinen .. Eli signaali liiketunnistin on ylösalaisin, ja tämä voidaan tehdä yhden transistorin tai CMOS / TTL invertteri (EI Gate) .. Terveisin, IanP

WAO! Sain sen! Seuraan teidän ehdotus perustaa. Mutta invertion liikkeen tunnistava lähtö, en käyttänyt transistori kuljettaja. Sen sijaan käytän 741 Op-Amp ja asettaa sen invertterin piiri. Sitten 555 monostabiili ajastin, tein seurata kaaviota. Mutta otan pois 10kΩ vastus välillä 2 ja +5 V. Tämä johtuu siitä, i cant selvittää, miksi meidän täytyy kytkeä +5 V on PIN2 koska halu tulo käynnistää 555 ajastin on OP-AMP vaihtosuuntaajan lähtöön. Ja sain tuloksen haluan jo. Paljon kiitoksia IanP, et auta minua paljon.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back