Lithium akku - virtaa

A

Audette

Guest
Minulla on kysymys akkuja ja kuinka paljon energiaa varastoivat. Katson käyttäen litium akku kannettavan laitteen - kaksi vaihtoehtoa minulla on 14.8V 4,4 Ah tai 11,1 V 4,4 Ah. Jännitteet Työskentelen ovat 5V ja 3.3V ja yleensä väline käyttää noin 400-500mA normaalikäytössä. Kysymykseni on, ei jännite vaikuttaa, kuinka monta kierrosta minun akku voi mennä läpi? Joku sanoi minulle kerran jännite tekee hyvin vähän eroa energiaa akkuja ja että se on Ah spesifikaation asioita. En kuitenkaan koskaan saanut asianmukaista selitystä sille, miksi tämä on, ja olen kuitenkin hämmentynyt siitä, onko tämä asia. Toivoin minun välinettä pitäisi voida pyöräillä noin 200 toistojen avulla 14.8V 4,4 Ah akku. Miten tämä vaikuttaisi jos menen 11,1 4,4 Ah akku - tai jopa pienempi jännite, mutta samalla Ah. Kiitos jo etukäteen

Se Watt Hours ole ampeeritunteina että asia. Watt h = energiaa. Joten, jos käytät Hakkurisäätimet 14.8V akku kestää kauemmin kuin 11.1V. Jaksojen lukumäärä ei riipu jännite. Ero on vain se, että 11,1 V on 3 soluja, 14.8V on 4 solua. Sinun täytyy määrittää, miten nykyinen on jaettu 5V ja 3.3V laskea kuinka kauan akku kestää. Treenaa virta ja ottaa ehkä 80% hyötysuhde vaihtaa säädin. Keith.

Kun teet virta laskelma akku, en ole käyttänyt watti tunnin - mutta Amphours. Pitäisikö tämä muuttaa? Olen käyttänyt kaava, joka laskee nykyiseen x aika - lisätään 20% korotus on 80% hyötysuhde ja jakaa akun mAh arvo tuloksen. Tämä oli mielestäni jaksojen lukumäärä. Tämä ei kuitenkaan ole otettu huomioon jännitteen lainkaan. Pitäisikö minun siis korvata tätä, virta x jännite x kertaa? [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- viesti lisätään 10:13 -------- - Edellinen viesti oli 10:13 ---------- [/SIZE] [/color] Kun teet virta laskelma akku, en ole käyttänyt watti tunnin - mutta Amphours. Pitäisikö tämä muuttaa? Olen käyttänyt kaava, joka laskee nykyiseen x aika - lisätään 20% korotus on 80% hyötysuhde ja jakaa akun mAh arvo tuloksen. Tämä oli mielestäni jaksojen lukumäärä. Tämä ei kuitenkaan ole otettu huomioon jännitteen lainkaan. Pitäisikö minun siis korvata tätä, virta x jännite x aikaa?

Sinun on otettava huomioon jännite saada valtaa (ja energia). Power = volttia x ampeeria. Amp tuntia on hienoa, jos tiedät piiri vaatii tietyn virran ja jännitteen on kiinteä. Jos alat vaihtelevat jännitteen ja piiri käyttää kytkentä säätimen niin virta muuttaa myös niin sinun on otettava tämä huomioon. Kun käytät virta / aika / jännite ja lisätä 80% hyötysuhde, mitä pitäisi päätyä on aikaa, että piiri kestää yhdellä latauksella. Esimerkiksi, jos piiri vie 5V 1A käytät 5V. 80% hyötysuhde säädin kestäisi 6.25W tuottaa 5V (ei 6W kuin voisi luulla). Jos tuottaa sen 14.8V akku, niin 6.25W toimii ulos 422mA. Joten, sinun 4,4 Ah akku kestää 10,4 tuntia. Jos uudelleen teki laskutoimituksen 11.1V akun teitä ottamaan 563mA ja jotta akku vain kestää 7,8 tuntia. Jaksojen lukumäärä akun kestää riippuu merkistä ja laadun akku, mutta on tavallisesti 500-1000 täyttä kierrosta. Kun LiIon osittainen päästöt eivät pyri vähentämään elämästä niin paljon niin 1000 puoli päästöt todennäköisesti vastaa 500 syytteitä kannalta akun käyttöikää. Keith

Kiitos yksityiskohtaisesta vastauksesta Keith. Voitteko ystävällisesti vahvistaa seuraavan laskelman perusteella, mitä sanoitte - mutta muutettiin myös suorituksen aikana. 5V linja, 0.3A ja 80% hyötysuhde edellyttää 1.88W. 3.3V linjat, 0.3A ja 80% hyötysuhde edellyttää 1.24W. 5V linjaa käytetään 30 sekunnin ajan ja 3,3 V: ssa 60 sekunnin ajan jokaisen Näytteenottosykli. joten jos ajattelemme yhden jakson on 60seconds, Watts käytetty tuona aikana, 5V linja = 1,88 * (30/60) = 0,94 3.3V linja = 1,24 * (60/60) = 1,24 siis yhteensä teho kohti tarvitaan 60 sekuntia = 0.94 + 1.24 = 2.18 Jos akku on 14.8V, 4,4 Ah akku, avg virran akusta = 2.18W/14.8V = 150mA siis monta tuntia akku kestää = 4400mAh/150mA = 29 tuntia Voinko sitten muuntaa tämä syklejä sanomalla = 29 * 60 * 60 (muuntaa sekuntia) / 60 (näytteenotto kiertoaika) = 1740 Näin voin olettaa, että parhaimmillaan akku antaa minulle 1740 ja 60second jaksoa?

Sinä laskelmat ovat hyvin jopa 29 tuntia. Seuraava bitti on itse asiassa oikein, mutta mutkikasta, alkaen 29 tuntia 1740 minuuttia. Voit laskea alaspäin sekunti sitten muuntaa takaisin minuuttia (* 60/60), mutta vastaus on oikea. Syklit Tässä ei pidä sekoittaa pariston käyttöikä eli määrä lataus / purkukerran ennen kuin akun tilan lataus hyvin ja se pitää vaihtaa uuteen. Se olisi tyypillisesti 500-1000 lataus / purkukerran. Keith.

Kiitos. Aion nyt saada akun ja testata ja nähdä miten tarkka laskenta on :)

Siksi voi olettaa, että parhaimmillaan akku antaa minulle 1740 ja 60second jaksoa?
g.gif

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back