LNA mittaukset vain verkon analysaattori

C

carbon9

Guest
Hei, Olen toteuttanut LNA käyttäen Sirenza n SBB-5089 MMIC on FR4 aluksella. Olen pääsy verkkoon analysaattorin yliopiston laboratoriossa sisältää HP 5071 verkko analysaattori. Haluan mitata LNAs kohinalla käyttäen vain verkon analysaattori. Onko mahdollista? Kiitos

En usko. VNA käytetään pieniä signaalin vastetta piirejä. Se käyttää sweeped CW signaalin ja ilmaisimet arvioida S parametrit. Kohinaluku mitataan hyvän tarkkuuden kanssa melunlähde ja Y-factor menetelmällä, joten tarvitset vastaanotin (tyypillisesti spektri analizer tai erillisestä välineestä) tehdä se. Toivottavasti se auttaa. Mazz

jotkut paketti-anrtisu ovat kohinalla measuetns, mutta jos u haluavat mitata NF käyttö NF metrin Agilent niin UR VNA ei riitä khouly

SBB-5089 MMIC on korkea NF, se ei ole hyvä LNA.Use SPF-5043Z NF = 0.8dB ja freq = 100-4000MhZ, in / out 50 ohmin Hyväksytty! Se on 28K $! Onko edullinen NF Meter (noin 5K $)?

5 K Kohinaluku metri, fusku u voi etsiä käytetyille kohteille, mutta uusi, että on vaikea khouly

Kiitos kaikille vastauksista. Aion nyt etsiä halpaa NF metriä. Kiitos

Jos sinulla on hyvä spektrianalysaattori, voit "rakentaa" oman NF metrin ostaa vain melulähteen ja hiljainen esivahvistimen. Kuten NF Mittariin Y tekijä menetelmä, joka perustuu korkean lämpötilan / matala lämpötila melunlähde, voit manuaalisesti mitata sitä (tai toteuttaa ohjelmiston LabVIEW, esimerkiksi). Katso Agilent Sovellusohjeet lisätietoja, jos kiinnostaa. Mazz

[Quote = carbon9] Hei, Olen toteuttanut LNA käyttäen Sirenza n SBB-5089 MMIC on FR4 aluksella. Olen pääsy verkkoon analysaattorin yliopiston laboratoriossa sisältää HP 5071 verkko analysaattori. Haluan mitata LNAs kohinalla käyttäen vain verkon analysaattori. Onko mahdollista? Kiitokset [/quote] Vastaus on ei, se ei ole mahdollista. mutta ... jos sinulla on käytettävissä kohinageneraattorin jos VNA voidaan kytkeä vastaanottimen tilan, mikäli LNA on tarpeeksi saada peittää melua VNA vaihto käsin, melunmittaus voidaan tryed, mutta tämä on ajattelua spekulaatiota. Joka tapauksessa, mitattaessa NF, syitä ja epävarmuustekijät ovat lähes rajattomat. Oma ehdotukseni on, jos et ole NFA ja ei voi ostaa, eniten halvempi tapa on lainaa sen ajan aiot käyttää.

Voit mitata NF verkkoon. 1. kytkeä verkkoon S21 testi. 2. Liitä LNAs lähtö satamaan 2. 3. meaure melutaso. 4. Liitä LNA DC. 5. mitata melua nousee, se on G + NF, tiedät G niin voit päätellä NF. 6. jos et näe melu nousee se becuse verkko on korkea NF, jos näin on liittää viittaus LNA välissä DUT ja portti. Sinun tulisi myös käyttää matala RBW. nauttia

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back