Low pass Aktiivisuotimet

F

fala

Guest
Hei, minulla on kysymys Aktiivisuotimet. viitaten kuva ymmärrän rooli R2 & C2 ne ovat todellisia alipäästösuodatin, mutta mitä en ymmärrä täysin, on tehtävä R1 & C1 miksi niitä tarvitaan? ja miksi R1 tulee olla sama kuin R2 ja C1 sama kuin C2? Haluan saada minun suodattimen olla kaikilla taajuuksilla (taajuuksilla alle-3dB cut off) voin poistaa R3 & R4 ja liittää suoraan pin 6 OPAMP pin 2? kiitos.

fala, suodatin on 2-napainen alipäästösuodatin. Tämä suodatin topologia on tietää kuin Sallén Key topologia. Jos johtaa piiri siirtofunktio löydät että nimittäjä on 2. asteen polynomin muodossa. K / (S2 + 2ZetasW0 + w0 ^ 2). Missä Zeta on vaimennuskerroin (=. 707 varten Butterworth suodatin), W0 on vaimentumatonta ominaistaajuus. ~ Voit indeead liittää pin 6 suoraan pin 2 saada yhtenäisyyttä DC voitto. Yksi syy käyttää GAIN> 1 on se, että voit valita C1 = C2. Kun voitto 1, asetus C1 = C2 tuloksena negatiivinen arvo R2. Radio Shack ei varastossa monia negatiivisia vastuksia. Jos olet halukas käyttämään epätasa-arvoa kondensaattoreita, sitten herkkyyttä = 1 ei ole ongelma. Tavallinen käytäntö on valita yksi kondensaattorit olla vakio arvo, ja laskea muiden kondensaattori, jotka lähes aina osoittautuvat epätyypillisten arvo. ~ Katso kaikki kirja anmalog suodattimen suunnittelu lisätietoja tai Google "aktiivisen suodattimen". ~ Terveisin, Kral

Hello jeffttan, kuva annos ei näy automaattisesti (en tiedä miksi) mutta voisin ladata sen itse, joten sinun pitäisi pystyä. mutta sinun tulee kirjautua sisään nähdä kuvia tai ladata niitä, kiitos. kiitos Kral, vastauksenne oli hyödyllinen. Etsin netistä artikkeleita aiheesta. mutta kuten olen ymmärtänyt vastauksesi minulla on kaksi vaihtoehtoa poista ensin R1 & C1 ja käyttää aktiivista suodatin yksi napa niin minun ei tarvitse vahvistusta DC. toinen koska aion syöttää lähtö suodattimen 16bit ADC, minun pitäisi löytää tapa kalibroida ADC jokaisella taajuudella. ja sillä vaikka käytän yksi napa suodatin sitten minulla on vähemmän kuin yksi voitto tahansa välillä DC ja-3dB cutoff ja tämä voitto annos ei tunnu lineaarista tai helposti laskettavissa sitten minulla on vielä kalibroida ADC jokaisella taajuudella (vaikka voin käyttää sellaista pole). niin miksi ei käytä toinen napa on terävämpi vaimennus, koska minun täytyy kalibroida minun ADC kunkin taajuuden muutenkin. Voitteko ystävällisesti vahvistaa tämän, että minun ymmärrykseni toistaiseksi on oikeassa? Kiitos.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back