Mikrofonin Max jännitelähtö ongelma tarvitset apua

G

gurunz

Guest
Hei kaikki nyt im luoda projektin viimeistä vuotta nimetty laukaus alue ilmaisin. Minulla on ongelma kaapata lähtöjännite mikrofonia kun laukaus havaittu. Oma järjestelmä käyttää Kaistanpäästösuodatin suodatin, suodatin FC = 3kHz ja jännitteen huippu ilmaisin muuttaa AC signaalin DC signaalin. Sen jälkeen käytän PIC 16F877a laskea erilaisia ​​laukauksen. Minun yhtälö, kun tulojännite on 5V (äänekkäimmin laukaus), näytössä näkyy 20m päässä, ja etäisyys kasvaa jännite laskee, kunnes 1V vastaa 100m. Onnistun simuloida piiri Proteus kanssa AC mutta kun olen tehnyt oman prototyyppi, kun testi on oikeilla laukauksen ääni, tulos on pettynyt. Hope joku voi auttaa minua Kiitos paljon

Sisääntuloliitin 3 teidän 741 OPAMP on 0V niin se ei toimi. Koska sinulla on yksi syöttöjännite sitten OPAMP tulo on puolet syöttöjännite. Kurja vanha 741 OPAMP oli suunniteltu käyttämään 30V tarjontaa eikä työtä tarjontaa niinkin alhainen kuin 5v. Bandpass suodatin on syötettävä hyvin alhainen impedanssi kuten lähtö OPAMP. Mutta sen tuloimpedanssi on liian alhainen syötetään OPAMP. Sinulla on todennäköisesti elektreettimikrofonilla, ei kondensaattorimikrofoni. Mikrofoni on powered ja se todennäköisesti ylikuormitettu korkea äänitaso aseen. Sinun LM358 dual OPAMP ei tee mitään. Sillä ei ole hyötyä ja arvoa R4 on niin korkea, että se tuskin työ. R5 ja R6 ovat tekemättä mitään. Sinun tulisi käyttää aktiivinen tasasuuntaaja piiri välttää 0.6V menetys tasasuuntaajan diodi. Miksi teillä on bandpass suodatin? Laukaus ääni on laajakaistainen ja enimmäkseen erittäin matalilla taajuuksilla. 3kHz on vaimennettu maahan etäältä.

kiitos audioguru apua, olen erittäin kiitollinen: D niin, minun koko piiri on täysin hyödytön, hmmm ... miksiköhän se mitään vikaa kun en simuloida piiri Proteus .. että miksi uskon minun piiri toimii kunnolla. Jos u dont mielessä audioguru, toivon todella tietää ur oma suositus tehdä minun piiri toimii hyvin. Olen todella todella kiitollinen avustanne. [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 10 minuuttia: [/color] [/size] n Tiedoksi, käytän LM741CN OPAMP kuin bandpass suodattaa ja käyttää useita palaute Kaistanpäästökoteloitu Suodata method.I käyttää LM358N jännitteen huippu ilmaisin.

Input common-mode jännitealueen OPAMP on jännitteitä, jossa panokset työtä. Saat 741 OPAMP on 3V yläpuolella negatiivinen ja tarjonnan 3V vähemmän kuin positiivinen tarjonta. Joten 6V tarjonta tulot tuskin työ, jos ne ovat puolueellisia puolet syöttöjännite. Se ei toimi tarjonta on vain 5V. Kun tarjonta on vain 6V lähtö 741 OPAMP heilua vain 2V huipusta huippuun, kun kuormitusvirta on hyvin alhainen (10k ohm). Esittelysivuilta 741 OPAMP osoittaa, että avoimen silmukan vahvistus on 200000 ja 30V tarjontaa ja laskee vain 40000 kanssa 6V tarjontaa. Aktiivinen tasasuuntaaja piiri tarvitsee syöttää että keinut alla 0V. Joten kytkentäkondensaattori välille tarvitaan lähtö bandpass suodattimen ja panos aktiivisen tasasuuntaajan piiri. Tasasuuntaaja diodi kuuluu sisälle negatiivinen kierre varten OPAMP peruuttaa eteenpäin jännitehäviö diodin. Aktiivinen tasasuuntaaja piiri käyttää kääntäen OPAMP. Käytätkö elektreettimikrofonilla? Miksi käytät bandpass suodatin? Miksi taajuus bandpass suodatinsarja niin korkea?

Ajattelin käyttää sitä, mutta minun paikalleni sähköinen kauppapaikka juuri myynyt kondensaattorimikrofoni mutta yritän ostaa verkosta. Käytän bandpass suodatinta koska haluan vangita jännite tietty taajuus ja päätän 3 kHz bandpass koska minun tutkimusta laukaus havaitsemiseen, laukausvarma ääni tunnistetaan sen kuonon räjähdys ja taajuusalueella että kuono räjähdys on välillä 2kHz - 3 kHz. At kuono Blast itse on suurin amplitudi laukaus ääni, joka voidaan toteuttaa havaita erilaisia ​​laukauksen. Jos käytän alipäästösuodin, pelkään, että minun piiri ei voi erottaa laukauksen ääni ja muita ääniä.

Mielestäni teidän elektroniikka Shop ei tiedä eroa kondensaattorimikrofoniin ja elektreetti mic. Kondensaattorimikrofoniin tarvitsee erittäin korkea tuloimpedanssi esivahvistin ja 48V tarjontaa. Elektreetti MIC on FET transistori kuin impedanssi muunnin sisäänrakennettu ja se on 48V sisäänrakennettu. FET tarvitsee muutaman voltin klo 0.5mA. Ukkosen salamointi on samanlainen laukauksen ääni. Korkeat taajuudet (yli 200Hz) imeytyy maahan etäisyydellä niin ääni on juuri matalien taajuuksien jyrinä. Sama laukauksen ääni.

Hahaha .. että riitti .. olen jo Hae kaikki top sähköinen kauppapaikka minun maassani, mutta ne pitää sanoa, meillä ei ollut electrect mic la, vain käyttää kondensaattorimikrofoniin ooo .. niin minun oletus 3khz varten laukaus ääni max amplitudi ei ole oikea. do u on ehdotus mitä suodatinta tulisi käyttää, jotta minun projekti voidaan tunnistaa laukauksen ääni ja samalla havaita korkein amplitudi?

Aseet jotka olen kuullut ovat paljon kovempaa kuin taustamelua. Älä käytä suodatinta. Käytän TL071 yhden, TL072 kaksi ja TL074 quad opamps äänen. Ne ovat hiljainen, erittäin vähäinen särö ja on kaistanleveys 100 kHz. He eivät tarvitse säännellä tarjontaa ja toimi hyvin uudelta 9V alkaliparisto kun tulo on puolueellinen puoleen syöttöjännite. niiden pienin toimitus on 7V. On olemassa uudempia ja parempia audio opamps saatavilla tänään. Kurja vanha 741 OPAMP oli suunniteltu 41 vuotta sitten ja käytettiin DC-ja matalia taajuuksia. Se on meluisa ja kaistanleveys on vain 9khz.

wauu id tiennyt olemassa toinen parempi OP AMP on lm741 koska olen vain oppia käyttäen lm741 only.hopefully he myyvät ti071 täällä. Toinen kysymys audioguru, oikeastaan ​​minun tärkein kysymys, miten me haluamme tietää, mitä lähtöjännite syntyy, kun tietty ääni on kaapata. Kuten esimerkiksi mitä jännite tuottaa kun 86dB ääntä kaapattu? Onko pöytä että decible jännite muuntaminen?

[Quote = gurunz] miten haluamme tietää, mitä lähtöjännite syntyy, kun tietty ääni on kaapata. Kuten esimerkiksi mitä jännite tuottaa kun 86dB ääntä kaapattu? Onko pöytä että decible jännitteen muuntaminen? [/Quote] 1) Katso Datasheet oman elektreettimikrofonilla. Sen herkkyys on listattu. 2) Tee voitto esivahvistin peräti on tarpeen huipputeho on yhtä korkea kuin haluat. 3) Käytä syöttöjännite on riittävän korkea lähtö mennä niinkin korkea kuin haluat.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back