Miksi käytät serial johdotus?

A

arthurbarnhouse

Guest
Teen pieniä johtoja omassa asunnossa, mutta olen vain yrittänyt keksiä jotain. Jos olen ymmärrys rinnakkain johdot oikein, käyttää vaikkapa viisi LED vs 10 LED käyttää saman verran virtaa, kun taas serial johdotus lisää vastarinnan taso vastaa jännite kunkin LED. Joten miksi käytän serial johdotus? Onko jotain olen puuttuu, tai jotkut skenaario, että en ole perehtynyt, jotka saattavat vaatia sitä?

[Quote = arthurbarnhouse] Jos olen ymmärrys rinnakkain johdot oikein, käyttää vaikkapa viisi LED vs 10 LED käyttää saman verran virtaa [/quote] Ei, kaveri, teho on sama {jännite * nykyinen}, ja kuten jokainen LED kiinnittää I [LED] sinulla on 10x tai 5x I [LED] in yhtälö .. teho = {10 * I [LED]} * U [LED] tai teho = {5 * I [LED]} * U [LED] .. Jos kytket 10 LED sarjaan olette {10 * U [LED]} x I [LED], vielä 10 * U [LED] * I [LED] .. Sama juttu .. Mitä johdotus on huolissaan, ainoa etu sarjaliitäntä on, että nykyinen on n-kertaa pienempi (missä n on merkkivaloja kytketty rinnan) kuin vastustaa rinnakkaisliitäntää, ja siksi voit käyttää ohuempia lankoja, siinä kaikki .. Rgds, IanP: D

Kyllä, olen pahoillani minä sen tiesin. Olin mixinng ehtoni, olen vähän uusi tässä. Tarkoitin, että rinnan kytkentä ei vaadi ylimääräisiä jännitettä, mutta tietenkin vaatii lisää tehoa. Kiitos explination, olen apprecate sitä.

Parallel käyttää saman verran virtaa kuin serial. Virta on V * I sarjaliitäntä V on summa LED jännitteet mutta nykyinen on sama läpi niitä kaikkia. Samanaikaisesti jännite on, että yksi LED, mutta nykyinen on summa LEDit. Se ollessa korkealla nykyinen alhainen jännite tai toisinpäin, kun kerrot kaksi saat saman tuloksen. Kuitenkin, jos sinulla on jännite saatavilla sarjaliitäntä, tarvitset vähemmän komponentteja. Koska nykyinen on sama koko lenkin, sinun tarvitsee vain säädellä sitä kerran. Jos lanka rinnakkain olet säännellä sitä jokaiselle LED. Et voi luotettavasti vain kytkeä LEDit yli toisiaan, toisessa on pienin eteenpäin jännite siirtää nykyinen pois loput ja saat eri kirkkaus niistä. Brian.

Et voi luotettavasti vain kytkeä LEDit yli toisiaan, toisessa on pienin eteenpäin jännite siirtää nykyinen pois loput ja saat eri kirkkaus niistä.
Mutta jos kaikki LCD-näytöt ovat yhtä jännite, niin mikään raha siirretään, oikea?

Väärä. Edes LED samasta erästä on hieman erilainen eteenpäin jännitteitä. Ainoa tapa varmistaa virtaa tasaisesti on lisätä sarjavastus jokaiselle LED. Muista, että LEDit ovat nykyiset ajetaan, jos käyttöturvallisuustiedote sanoo Vf on 1.5V ja juuri laittaa 1.5V yli heitä he luultavasti burn out, sinun on määritettävä nykyistä suositeltuun arvoon käyttäen vastuksia tai sääntelyviranomaiset. VF on jännite LED putoaa kun virta on asetettu oikein, se ei ole jännite sinulla on tarkoitus ilmaista niitä. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back