Miksi TMR1 laskea kahteen kertaan?

X

x_ngine

Guest
Hei kaikki,

Koska haluan oppia Proteus, olen kehittää yksinkertainen piirien kanssa pic 16f877a kirjallisesti laiteohjelmisto Hi-tech Picc 9.50pl2.

Tällä hetkellä olen yrittänyt käyttää TMR1 luoda 16-bittinen laskuri.
Piiri I suunniteltu on hyvin yksinkertainen: se koostuu push-painiketta kytketty RC0 kanssa leuanveto vastus.Oma tarkoituksena on yksinkertaisesti nähdä kasvu laskee vuonna TMR1L kun painan nappia.

Tässä tilanteessa Otaksun, että oskillaattori välillä RC0 ja RC1 olisi pois päältä, koska minun ei tarvitse tehdä jotain oscillates koska olen tuottaa "kello", jonka avulla painiketta.

Ongelmana on, että jos olen pois oskillaattori, jossa T1CON = 0b00000111 TMR1L on kasvatettu kahdesti aina painan nappia, mutta jos olen activare on oskillaattori, jossa T1CON = 0b00001111 kaikki on oikein.

Mitä oskillaattoria tehdä?En ymmärrä sen merkitystä virtapiiriin ...tämä on myös siksi, että katsot sisäisen järjestelmän 16f877a
n tekninen näyttää siltä, että pin RC0 on kytketty suoraan TMR1L ilman läpi oskillaattoria ...

Help me please!

Luulin, että tässä tapauksessa Proteus ei ole tehnyt Analogiasimulointi napoihin.I'll yrittää ehdotustanne ja I'll mietinnön tulokseen.

Kiitos.

HeiLisätty jälkeen 2 tuntia 33 minuuttia:Olen kytkenyt kondensaattori on 100nF (I tryed jopa suurempi kuin)
pois nastaisesta kentällä, mutta tilanne ei muutu, tai sanoa totuuden, sen muutoksia, mutta vain vähän ...Olen huomannut, että nyt ei ole kiinteää sääntöä, jonka lisäystä: joskus se on kasvatettu 2, muina aikoina kolme ...

Sitä paitsi, jos Odotan PIN kanssa oskilloskooppi Näen klassisen RC eksponentiaalinen aaltomuodossa.

Kuten ennen, ongelma katoaa kun saan annetun internall oskillaattoria.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back