Millaisia kellon laite minun pitäisi käyttää jouluvalot?

G

Gauge

Guest
Isäni haluaisi minun rakentaa piiri hänelle valtaa jotkut jouluvalot ja ne kytketään päälle / pois tietyssä järjestyksessä. Taisin ymmärtää perusasiat laskenta logiikkaa minä tarvitsen ja miten saavuttamiseksi kanssa portit ja releet, mutta minun Tietokoneen arkkitehtuuri luokassa he aina ollut meitä suunnittelemaan piirejä olettaen, että olisi jonkinlainen kellon laite, joka käynnistää kunkin vaiheen menettely kellon rasti. Mihin laitetta käytetään tämän ulkopuolella tietokone maailmassa, mikä se on nimeltään, mitä minun pitäisi odottaa maksamaan sitä, ja jos minun pitäisi etsiä? Kiitos jo etukäteen mitään apua. : Wink: gaugen

On olemassa muutamia halpaa tapoja tehdä tätä. Projektin, et tarvitse mitään tarkkaa, vain perustiedot, säädettävä neliöaaltogeneraattori kellon. Ehdotan 555 ajastin IC käynnissä astable tilassa. Tutustu tällä sivulla. Se on vähän "teachy", mutta noin kolmasosa alas on säädettävä astable 555 piiri, jonka jälkeen esimerkkejä liittämällä sen laskurit. http://www.gre.ac.uk/ ~ eduweb / showcase / D & T / koulut / Elektroniikka / counting.htm 555 ajastin sirut ovat yhtä yleisiä kuin hiekkaa ja kustannukset penniä. Niitä on saatavilla eri versiota, "555" on geneerinen tyyppi (NE555V). Ne kaikki toimivat samalla tavalla mutta tarkista Datasheet jos käytät jotain muuta kuin perus-555. Kaikki elektroniikan toimittaja toimittaa 555-luvulla. On vaikea suositella tiettyä paikkaa tietämättä missä olet. Tämä on toinen hyödyllinen sivusto, tsekkaa 555 piirien ja kanttia oskillaattorit: http://www.interq.or.jp/japan/se-inoue/e_ckt.htm On sivusto täällä muutamia esimerkkejä LED sekvensserit - voi olla avuksi: http://www.qsl.net/yo5ofh/hobby% 20circuits/led_circuits.htm Kytkentälähtöjä valot, assunimg verkkovirtaa, sinun pitäisi tarkastella käyttäen triakit - ne ovat hiljaisempia kuin releet ja kestää kauemmin. Cheers, FoxyRick.

Hei vain joitakin linkkejä, eivät tiedä, onko mitään hyödyllistä. Sinulla on jonkin aikaa ennen joulua joten kai olet onnistunut sen valmiiksi. .web-ee.com/Electronic-projects/projects/xmas/index.shtml hxxp: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?t=58756 hxp: / / www.commlinx.com.au / schematics.htm Etsi joulun mielestäni ollut yksi samanlainen asia epemag.com, haku niiden indeksiin. Voit myös kokeilla Elektor siellä ollut joitakin hankkeita, kuten vilkkuu Christmas Star (99/12) Joten en tiedä millaisia järjestyksessä olet jälkeen ja mitä jännite mutta tarkista linkit ja voit antaa lisäinfoa Mielestäni toiset auttavat teitä enemmän. Onnea. / Cl

Hi Ehdotankin Opi yksi Micros Perhe kuten PIC, AVR tai MCS51 olla helppoa koskaan. : DI ajatella AVR on yksi parhaista, koska on olemassa erilaisia perus-kääntäjä kuten Bascom ja FASTAVR niin helppo oppia jopa helpompaa kuin erillinen logiikka

u on toteuttaa yksinkertainen äärellinen tilakone, joka voidaan helposti tehdä käyttämällä hyvin edullisia Atmelin 20c51 MCU

Onko 555 kalliimpi kuin Atmel tai PIC? Unohda työ ohjelmoimaan pelimerkkejä. Käytä 555. Sen arvokkaita ja halpaa paljon.

[Quote = lokeyh] Voit myös käyttää Kideoskillaattorin. [/Quote] Anteeksi, että olen hieman hidas ja ei voinut saada pisteen. Miten olisi "Kideoskillaattorin" auttaa tässä tapauksessa? Jos en ole väärässä, lähtötaajuus tällaisen oskillaattorin on yleensä hyvin korkea. Joten se ei ehkä ole mahdollista "nähdä / off" ja valot. Vai, tarkoitatko, tarvitsemme sellaista frequency division circurt on "eroamaan" taajuus hyväksyttävälle tasolle?

Mitä tarkoitin oli, että voit käyttää mikro siru kellotti jonka Kideoskillaattorin ja tee ohjelmointi siru tehdä kaikki määräysvalta haluat.

Epäilemättä IC 555 on kaikkein halpa ratkaisu nykyiseen ongelmaan. Jos me mennä vaihtoehdon mikrokontrolleri sitten parempaa ja luotettavaa ja uudelleen helposti hallittavissa vaihtoehto on 8085 mikroprosessori vaikka tämä voi ilmoittautua 8086 ja myöhemmin. Mutta silti 555 on helpoin solutionin astable tilassa.

Olen samaa mieltä nimesh.joshi . Ajastin 555 ratkaisu on yksinkertaisempi mutta mikrokontrollerin avulla voit vaihtaa "tietyssä järjestyksessä" helpommin kuin sinun tarvitsee vain ohjelmoida sitä.

1. 555 ajastin 2. mitään yksinkertaista flip-flop: idea: tai ostaa yksinkertainen piiri tähän .. (ja sanoa UR isä että u did it):)

hyvin sanoi NAVEED ALAM !!!!!! Tämä projekti on erittäin yksinkertaista vain käyttää 555 ajastin on erittäin helppokäyttöinen tai muuten käyttää 8051 Tämä mahdollistaa mitä keski u haluta koska se on joustava kaikissa osin käyttää yksinkertaisia ohjelmointi että hi ja alhainen liittyvät PIN ajoittain osalta

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back