mistä aloittaa oppiminen RTOS

B

bignick270

Guest
Olen juuri valmistunut BS sähkö-ja tietotekniikan Technology tutkinto missä Otin kiinnostusta sulautetun ohjelmoinnin mutta ilmeisesti minun tutkinto ei tule saamaan minulle mitään, jos harkitsee emme kata aiheita olio-ohjelmoinnin tai RTOS. Lähes joka ikinen työpaikka vaatimus sulautettuihin ohjelmisto-insinööri vaatii RTOS ja muutamat niistä vaatii olio-ohjelmoinnin. Teimme viettää luokan aikaa Microchip PIC 16F877A n yli kolmen lukukauden C käyttäen CCS C-kääntäjä. Katson oppimisen RTOS omasta ja saada vähän kokemusta siitä, mutta en tiedä mistä aloittaa, koska oma budjetti on suhteellisen pieni. Ajattelin menossa ARM 7 mutta olen siis vaikeuksia löytää halpa kehitys järjestelmä siinä. Kaikki ehdotukset olisi arvostettu prosessori / lauta ja ehkä viiteaineistoa (kirjoja, pdf: n, verkkosivuja). Kiitos

VxWorks ja QNX. Voit ostaa MCB2100 päässä Keil tai tilauksen NXP. He ovat ARM7 täydellinen sarja käytettävissä oppijoille. kustannuksia ei niinkään

OLIMEX levyt ovat hyviä myös. Voit myös tarkistaa Embedded Artists levyt

HAI, jos tiedät basiscs käyttöjärjestelmän käsitteet u voi helposti oppia RTOS myös, koska melkein kaikki UNIX (ryhmäkäytäntöobjekteja) ja VxWorks (RTOS) komennot ovat samankaltaisia ​​juurikaan eroa.

Kyllä ja ei. Monet API voi olla samanlainen (Käynnistä ajastin, Lähetä viesti, saada Semaforin), mutta suurin ero RTOS ja ei-reaaliaikainen käyttöjärjestelmä on Scheduler käyttäytymistä ja täytäntöönpanoa. Asiat kuten prioriteetti perintö, keskeyttää latenssi, korvaava, aikataulutus strategia ja muita mekanismeja antaa RTOS enemmän deterministinen käyttäytymistä reaaliajassa asetus. Sovelluksen tasolla, jos abstrakti ulos tarpeeksi, useimmat käyttöjärjestelmät voidaan ajatella "samanlainen", sillä niissä sallitaan useita tehtäviä / prosesseja / säikeitä yhtäaikaisesti ja kommunikoida toistensa kanssa. Mutta kuten sanotaan, "Paholainen on yksityiskohdissa".

Voiko joku lähettää minulle RTOS dokumentaation linkit? especiall VxWorks. Thanks.

Plz Kerro lisää ucos varten 8051 ... miten portti RTOS vuonna C51 ohjaimet ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back