Mitä ei yksi tarkoittaa sanoessaan 8-bittinen mikroprosessori?

H

Hamidzia

Guest
Assalam O Alekum! Ystävällisesti poistaa minun sekaannusta Mitä ei yksi tarkoittaa sanoessaan 8-bittinen mikroprosessori on se väylän leveys? Onko se osoite leveys? Onko sisäisen väylän leveys? Ystävällisesti vastata kun UR 100% varma siitä. Thankx

8 bittiä toimii sisäisesti 8-bittinen väylä, mutta tämä ei tarkoittaa, että kaikki rekisterit sisäisesti vain 8-bittinen. 8 bittiä todella whit ulkoinen väylä on 8 bittiä tai enemmän mutta rahtuakaan enemmän kierrosta.

Keinot ALU, Register, Mem ja BUS välillä on 8 bittiä.

Elton .. Luulen tiedot Pathes kaikki eivät 8-bittinen soittaa prosessorin 8-bittinen prosessori .. Joissain suorittimissa nyt adays on erilaisia sisäisiä Dataväylien .. ja lähteä pois konfliktista .. Tarkastellaan dataporttiin muisti .. (Vaikka termi muisti on melko suuri), pohja takana Wordin Data-Bus ... olenko oikeassa?

:? [Size = 2] [/size] 8-bittinen mikroprosessori tarkoittaa, että se ALU on 8 bittiä ja se voi tehdä laskelmat 8 bit binary number.genarally sen dataväylä on 8 bittiä wide.its rekisterit on 8bit leveä (normaalisti).

Olen samaa mieltä kirangv. ainakin tiedän että tämä on mitä ive lukenut kirjoista ja ive kuullut samaa opettajani

hyvin .. Olen oppinut niin hyvin .. mutta kun tulen suunnitella mikroprosessori itseni .. isossa yritys .. Huomasin, että ottaa ei-8bit rekisteröityä 8-bittinen mikroprosessori on jotain normaalia .. Sanotaan vuonna RISC-prosessorit ja sovelluskohtaiset prosessoria erikseen .. Esimerkiksi .. Olen suunnitellut FFT / IFFT mikroprosessori Tietotie yksikön nimeltä Butterfly .. (Tietenkään ei ordicary Tietotie yksikkö) .. Tämän laitteen avulla käyttämään tiettyjä isompi rekisterit thahhn säännöllisesti ALU rekisteröidy tiedosto ..! Tiedän, että tämä ei ole oletusarvoisesti kirjassa .. erityisesti oppikirjojen .. jossa perusasiat ja infrastruktuurin priciples otettava .. mutta .. tämä on elämää:) .. u voi tehdä mitä u haluavat UR suunnittelu:) .. vain ratkaista UR ongelma:)

Sillä ei ole mitään tekemistä osoite leveys. 16-bittinen prosessori voi olla 24 bittinen käsitellään mutta 16-bittinen ALU, akku, Stack Pointer ja hakemisto.

Yhdyn osoiteväylän koko ei ole mitään tekemistä processer vähän koko. Mutta yleensä kun sanomme, että meillä on 8-bittinen CPU sitten tarkoita sitä, että väylän ja rekisterit / Alu sidth on 32 bittiä. Mutta jälleen se voi olla erilainen erikoiskäyttöön harware. Joten ei ole tarkka sääntö tai määritelmä.

Toivottavasti löydät tämän hyödyllisen: termi 8-bittinen tarkoittaa, että ALU (aritmeettisloogisen yksikön), sisäisiä rekistereitä, ja useimmat ohjeet on suunniteltu toimimaan 8-bittinen binääri sanoja. Se ei liity väylän. Esimerkiksi: 8086, joka on 16-bittinen mikroprosessori on 16-bittinen väylä, kun se osoite bussi on 20-bittinen. Lyhyesti sanottuna mikroprosessori 8-bittinen ALU tullaan kutsutaan 8-bittinen mikroprosessori. Lähde edellä tiedot: mikroprosessorit ja liittymät, 2nd ed by Douglas V. Hall

Kaikki prosessorin tehosta suoritin on 8 bittiä ..... tarkoitan rekisterit ja Arithmatic logiikka yksikkö pystyy käsittelemään 8 bittiä kerrallaan ...... Ulompi väylä voi olla suurempi kuin 8 bittiä .......... mutta tärkein prosessoritehoa on 8 bittiä .........

"Electrical Engineering Handbook" (Richard Dorf, Editor) todetaan data polku on mitä viittasi termi kuten 8-bittinen ja merkitsisi ainakin kaikki seuraavat ovat 8-bittiä leveä : väylän. ALU. Muistirekisteriä. Tahansa sisäinen RAM (mutta ei yhteisiä 8-bittiset suorittimet). Siksi "8-bittinen" ei sisältää väylän leveys. "8-bittinen" ei sano mitään osoite leveys. Esimerkiksi Z-80, 8-bittinen suoritin, osoite leveys on 16 bittiä. Yleisnimi väylä (sisäinen linja alkuperäiseen viestiin?) Sisältää sekä data-ja osoite bussi ja siksi summa kahta leveyttä.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back