Mitä eroa on alkeellinen ja yksikkö solu?

S

sheraz.pervaiz

Guest
Mikä ero b / w primitiivinen ja yksikkö solu? Ja mitä ovat primitiivisiä ja yksikkö solu timantti, BCC ja FCC hila?

Mitä Minulla on vihko: | yksikkö solu (UC): (alkeet solu:?:) Voit kokoonpano niistä kristalli. Se määritellään kanssa alkeis käännös vektoreita. Basic omaisuutta Hila on määräajoin toistoa käännös vektorit. Primitive solu (PC): Yksikkö solun alin irtotavarana. Se sisältää vain yhden hilan pisteen. Katso tätä linkkejä, joten voitte kuvitella hilan rakenne: http://en.wikipedia.org/wiki/Cubic_% 28crystal_system% 29 http://en.wikipedia.org/wiki / Diamond timantti rakenne on kaksi solua FCC hila, jossa yksi siirretään (1 / 3 kehon lävistäjä) Suunta kehon lävistäjä. (Ks. oheinen kuva): D ominaisuudet: ===== SC ===== pääosa UC: ³ Suurin osa PC: ³ määrä hilaa pisteitä UC: 8 × 1 / 8 ===== BCC == === pääosa UC: ³ Suurin osa PC: ³ / 2 määrä hilaa pisteitä UC: 8 × 1 / 8 +1 = 2 ===== FCC ===== pääosa UC: ³ Suurin osa PC : ³ / 4 määrä hilaa pisteitä UC: 8 × 1 / 8 +3 = 4 ===== DIAMOND ===== pääosa UC: ³ Suurin osa PC: ³ / 4 määrä hilaa pisteitä UC: (8 × 1 / 8 +3) * 2 = 8:?: numero 8 on oikea, mutta en muista miten saat sen Korjaa minua, jos olen tehnyt virheitä jonnekin ..

Kiderakenne materiaali on usein keskusteltu kannalta sen yksikön solun. Yksikkö solu on alueellinen järjestely atomien joka on laatoitettu kolmiulotteisessa avaruudessa kuvaamaan kristalli. Yksikkö solu on antanut sen ristikko parametrit, pituus solun reunojen ja kulmien välillä, kun taas kannat atomien laitteen sisällä solu kuvataan joukko atomi asentoa (xi, yi, Zi) mitattuna ristikko kohta. Jokaiselle kiderakenne on tavanomainen yksikkö solu, joka on pienin yksikkö, jolla on täysi symmetriaa kristalli (ks. alla). Kuitenkin perinteiset yksikkö solu ei ole aina pienin mahdollinen valinta. Primitiivinen yksikkö solu tietyn kiderakenne on pienin mahdollinen yksikkö solu voi rakentaa niin, että kun kaakeloitu, se täyttyy kokonaan tilaa. Tämä primitiivinen yksikkö solu ei kuitenkaan osoittanut kaikki symmetrioita luonnostaan ​​kristalli. Wigner-Seitz solu on tietynlaista alkeellinen solu, joka on sama symmetria kuin ristikko.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back