Mitä ft transistori?

M

matbob

Guest
Voiko kukaan ota sanoa mitä siirtyminen taajuudella fT nähnyt transistorin lomakkeissa. Saat BC547 FT = 300MHz ja BF494 FT = 120MHz. Miksi se on pieni BF494 verrattuna BC547 vaikka BF494 on keskitaajuisen transistori ja BC547 on alhainen frequecy yksi?

FT on määritelty pienten signaalin nykyinen saada se laski 1. BF494 on tyypillisesti käytetty IF vahvistimet tai LF / MF-vastaanotin käyttöliittymiin. BC547 ei saa käyttää tällaisiin sovelluksiin johtuu korkeammasta kapasitanssit, vaikka sillä on riittävät saada tällä taajuuksilla.

Kiitos vastauksesta. Mutta sen vielä epäselvä minulle. Johtuuko se tasavirtaa voitto HFE, on suurempi BC547 (110-800) verrattuna BF494 (60-200)? Vuoteen kapasitanssi, mielestäni sinun tarkoita tulon ja lähdön kapasitanssi. Tarkistin lomakkeissa uudelleen ja totesi sen olevan 1pF varten BF494 ja 6pF varten BC547 (max). Input kapasitanssi BC547 todettiin 9pF ja en voinut löytää sama BF494 sillä se ei ole määritetty taulukon viittasin. Voisitteko kertoa minulle, miksi meidän pitäisi tarttua tähän kapasitanssi huomioon, vaikka tarvitsemme vain enemmän hyötyä. Kerro myös minulle, joka transistori on hyvä FM-lähetin piiri (80-150 MHz).

Minun mielestäni se ei ole korkeampi HFE vastaavasti β, joka tekee eron. RF-vahvistin, erityisesti palaute kapasiteetti CCB on kriittinen parametri. Koska korkeamman kapasitanssi, BC547 on huonompia kuin RF-vahvistin, joka on koko tarinan.

Taajuutta, jossa nykyinen voitto transistorin pohjasta ja kerääjä on yhtenäisyys. Sinun ei pitäisi käyttää transistori taajuuksilla lähellä ft

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back