Mitä sormi ja moninaisuus tehdä ic5141?

U

urian

Guest
Hei, siellä on minusta olemassa "määrä sormet" ja "moninaisuus" vaihtoehtoja "Edit Object Properties" laatikko taituri. Mitä tämä tarkoittaa? minun vaihtoehto, ne ovat molemmat ajoitus W W / L expression.but simulaatio tulos osoittaa, että tuntuu väärältä. mitä sitten tarkka merkitys heille? jos haluan lisätä W / L-suhde, onko minun pitäisi lisätä sormella numero tai moninaisuus numero? Ystävällisin terveisin urian

Yleensä käytän kerrointa. Mutta en tiedä mitä tehdä sormia tehdä joko ..

Oletetaan, että sinulla on 100um laaja transistori. Jos asetat useita sormien (n) 10 ja kerrannaisvaikutukset (m) 1, teidän transistori on yksi 100um leveä laite koostuu kymmenen 10um transistorit abutted yhdessä (ne jakaa joka toinen drain-source yhteydessä) Jos asetat n = 10 ja m = 2, sinulla on kaksi 50um laaja laitteiden koostuu kymmenen 5um laaja transistorit abutted yhdessä. Se ei tee eroa! Varsinkin jos käytät sub-Micron Technology ...

[Quote = JoannesPaulus] Oletetaan, että sinulla on 100um laaja transistori. Jos asetat useita sormien (n) 10 ja kerrannaisvaikutukset (m) 1, teidän transistori on yksi 100um leveä laite koostuu kymmenen 10um transistorit abutted yhdessä (ne jakaa joka toinen drain-source yhteydessä) Jos asetat n = 10 ja m = 2, sinulla on kaksi 50um laaja laitteiden koostuu kymmenen 5um laaja transistorit abutted yhdessä. Se ei tee eroa! Varsinkin jos käytät sub-Micron Technology ...[/quote] niin kumpi on parempi?

Sormi vs. moninaisuus on hyvin selkeä yhteydessä: "Finger" tarkoitetaan tiettyä ulkoasu järjestely n portti sormet jossa lähteen ja nielun diffuusio alueet jaetaan. Jos olet n sormet sinulla on n +1 diffusions. Joten paholaisen yksityiskohta on, että nyt voit määrittää joko lähde tai valua yksi diffuusio kun fingeris parillinen määrä. Moninaisuus on yksinkertainen rinnankytkentä useita MOS laitteita. Monimutkaisemmat layout järjestelyt olettaa myös 2D paneelit portin sormien. Monimutkaisempia malleja ottaa myös erityisiä parasitics huomioon. Jotta suunnitteluprosessi on hyvä tapa, koska et voi olla hyvin lähellä fyysinen malli ja laite ulkoasu prosessi on automatisoitu.

Kiitos, kaverit minun tutor sanoi, että minun pitäisi asettaa monenlaisia ​​1 ja vain muuttaa sormella saavuttaa suuria W / L-suhde, epäilen onko se oikea.

Tämä neuvo on oikea, koska se on lähellä fyysistä arvojen asettelua. Joskus suurin sormet, joka on yhtä leveä MOS laite rajoittaa design sääntöjä. Miten joka käsitellään on riippuvainen kiinteistön editori ja taustalla soittopyynnön rutiinit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back