Mitä tämä piiri tekee?

S

simce

Guest
Olen huomannut, että monissa DVM n Tämä piiri on sijoitettu välillä tuloliittimet, mutta en voi tajuta mitä tämä piiri tekee? Se on jonkinlainen suoja, mutta miten se toimii?

Tämä piiri toimii kuin yksinkertainen diodi kytketään sarjaan Zener diodi. Takaisin puolueellinen olla risteyksessä toimii kuin Zener noin 6V läpilyöntijännite ja eteenpäin puolueellinen yhden samankaltaisen yksinkertaisen diodi noin 1V keskeyttämisen. Joten koko piiri on eräänlainen kaksisuuntaisen jännite clamp (tai ohimenevä vaimennin) noin 7V. Varuzhan

Se oli minun ensimmäinen thougt, ja olla varma, että teen tätä piiri piiri Maker olla varma. Mutta tämä piiri ei tee mitään tulojännite ramppi 0-1kV! (Vastus on sijoitettu sarjaan V jännitettä ja tämä piiri)!

Circuit Maker on simulointi laboratoriossa, ja saa sisältää tätä tosiasiaa, että BJT (+/-) BE läpilyöntijännite on niinkin alhainen kuin 6V. Tämä piiri, kuten todetaan VDANIEL, on + / - ≈ 7V kiinnittimen .. Terveisin, IanP

Tämä piiri toimii kuin yksinkertainen diodi kytketään sarjaan Zener diodi. Takaisin puolueellinen olla risteyksessä toimii kuin Zener noin 6V läpilyöntijännite ja eteenpäin puolueellinen yhden samankaltaisen yksinkertaisen diodi noin 1V keskeyttämisen. Joten koko piiri on eräänlainen kaksisuuntaisen jännite clamp (tai ohimenevä vaimennin) noin 7V. Varuzhan
Luulen että eteenpäin puolueellinen trans käytetään lämpötilan korvausta backbiased Zener samanlaisia trans.

Oikeastaan tämä piiri vastaa kahdesta zener diodi kytketty antiseries. Se toimii positiivinen jännite niin kuin negatiivinen.

En usko, että lämpötila korvausta tarvitaan täällä. Joka tapauksessa uskon, että tämä on kaksisuuntainen kiinnittimen kuin IanP ja vdaniel sanoi ennen.

Oikeasti, vaikka beeing lähinnä clamp, se on samalla tarpeeksi hyvä lämpötilakompensoitu Zener liikaa. Varuzhan

Oikeastaan tämä piiri on kaksi zener diodi serise peräkkäin, on mielestäni käytetään hillitsemään yli jännitepiikit. Ystävällisin terveisin [quote = simce] Olen huomannut, että monissa DVM n Tämä piiri on sijoitettu välillä tuloliittimet, mutta en voi tajuta mitä tämä piiri tekee? Se on jonkinlainen suoja, mutta miten se toimii? [/Quote]

Hei, olen epäilystäkään .... Tässä Miksi käänteinen puolueellinen olla risteyksessä, toimii kuin zener diodi? Miksi ei transistori saa vahingoittua, jos soveltaa kääntää bias on olla risteyksessä? Kiitos

Tämä piiri on selitetty Huoltokirja on Fluke 77 yleismittarin. Se toimii back-to-back zener diodit jotka rajoittavat tulojännite välillä 7 ja 9v.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back