Mitä voisin käyttää, jotta värillinen PCB että ei näy läpi?

S

Spork

Guest
Hei, Olen tehnyt monia PCB kotona, mutta niillä kaikilla on outo vihreä läpinäkyvä väri. Tietokoneisiin ja muihin laitteisiin olen nähnyt paljon mukavampi vihreä, ja en ole varma, mitä se on. Olen ajatellut sitä voidaan soldermask, mutta minä katselin ympärilleni ja joka ei näyttänyt lupaavalta. Huomasin myös tiiviste (kuten epoksi) että on väri, mutta PCB: n, "väri" ei kosketa juote pistettä. Lopuksi, olen nähnyt myös punainen, sininen, keltainen ja violetti PCB, joka saa minut miettimään, mitä käytettiin. Tietääkö kukaan, mitä voisin käyttää, jotta värillinen PCB että ei ole yhtä läpinäkyvä kuin minun nykyisiä? Mielestäni sininen / keltainen näyttäisi paljon parempi, koska minun silkki-kerros on aina musta. Thanks, Spork

Väri että näet ammatti-levyt on todellakin, juota maski. Maski tulee eri värejä riippuen siitä, mitä myyjä toimittaa materiaalia. Et voi käyttää sellaista juotteen maskin näet kaupallisia levyt kotiin hankkeita. Se on lämpöä kovettunut hartsi, ja vaatii hakuprosessit että ei voi monistaa yksinkertaisia kodin laitteet. Kotikäyttäjät yleensä takki niiden levyt ohut kerros spray Laquer suojaa asennuksen jälkeen. Laquer voi olla mikä tahansa väri. Vaihtoehto Laquer pinnoite on tina pinnoitus paljain aluksella. Tämä voidaan tehdä kotona, mutta se sisältää myrkyllisiä kemikaaleja. Jos paljaat laudat ovat vaaleanvihreitä kun lopetat ne, olet tekemässä jotain väärin. Vihreä osoittaisi Kuparikorroosiokoe. Jos huuhtele boards jälkeen etsaus, ja varovasti harrastaja niitä, altistuvat kuparin pitäisi olla kirkas metallinen kuparin väri. Koska ilma hapettaa alttiina kupari, se muuttuu oranssin-ruskea väri. Ruskea tai vihreä hapetus / korroosio on suuri sähköinen kosketinresistanssi ja esittelee myös huono pinta juottamiseen. Sinun täytyy tehdä parempaa työtä puhdistaa levyt kun ne on kaiverrettu.

Kiitos info. Voin yhä vaan kaupallinen ura juottaa naamio kuitenkaan ole? Teen oman lasikuitu / hiilikuitu, ja on paljon kokemusta kovettuva hartsi. Mitä vihreä, kupari on hieno, tässä minä tarkoitan ylhäältä näet läpi kupari toisella puolella ... kuten sen melkein selvä. Katso kuva.
3_1175230750.jpg
Vakuutan teille, että ne ovat etsaus / puhdistetaan / säilytetä oikein. Puhun Hallitus itse, ei kupari jälkiä erityisesti.

OK - "vihreä" näet on vain väri hartsi käytetään tekemään hallituksen itse. Luulin tarkoitti sitä, että kupari näytti vihreää. Hartsi väri voi olla erilainen eri valmistajilta, mutta sen on täytettävä palonestoaineiden eritelmät luokan aluksella. FR4 on yleisin näinä päivinä. FR tarkoittaa palonestoaineita, ja '4 'on luokka. Olen nähnyt kellertävä hartsi, punainen hartsi, musta hartsi, ja ruskea hartsi - kaikki kokouksen FR4 standardeja. Hallitus materiaalia kuvasi on yleisin väri. Yleensä väri lisäaineet hartsia vältettävä, koska vaikutukset vahvuus. Epäilen voit hakea kaupallinen tyyppi juottaa naamio. On periaatteessa kahdenlaisia - kuivakalvo, ja LPI (neste kuva imagable). Molemmat ovat valokuva kuormittavia materiaaleja, jotka ovat alttiina läpi elokuvan naamio. Kuivakalvon sovelletaan hallituksen tyhjiössä vastakkaisella puolella sovellus, alttiina läpi maskin ja kehittynyt, sitten lämpöä asetettu. LPI on sovellettu paljain hallituksen ohut nestemäinen kerros, asettaa ja altistuvat kautta maski, kehitetään ja heat set. Haku webissä LPI tai kuivakalvo Maskia saat enemmän tietoa.

Ai, okei. Tämä on hyvä tietää. Ajattelin että voisin koska olen tyhjiö pussit, uunissa kuivatuksen, ja monet Assorted tarvittavat työkalut, mutta se ei tunnu paljon työtä värin aluksella. Minä tutkimus LPI ja soldermask hieman. Kiitos vielä kerran, Spork

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back