Miten käsitellä "vaimennus" ongelma

S

shengwuei

Guest
Dear all, olen lähetys / vastaanotto-järjestelmä, joka on toiminnallisesti työtä, mutta on "vaimennus (?)" Ongelma saada tiellä. Yksinkertainen järjestelmä lohkokaavio kuten alla, pieni mutta ei merkityksetön "vaimennus" aaltomuoto voidaan havaita sekä ennen että jälkeen saada vahvistin (pyöräilin punaisella kuvassa, tämä ongelma on vakava jälkeen monistus saa vahvistimen). En ole varma, että tämä on "vaimennus" ongelma vai ei, koska taajuus aaltomuoto on paljon pienempi kuin lähetetyn signaalin (50MHz). Olen lisännyt joitakin sarja kondensaattori suodattaa pois aaltomuodon vaan löytänyt hyödytön. Mahdollisesti on vielä korkea taajuus osa (lähellä lähetystaajuudelta) sisällä aaltomuodon joten yksinkertainen alipäästösuodatin ei toimisi. Luulen täytyy löytää perussyy "vaimennus" ongelma, joten voin tehdä sen täysin kadota vastaanottavan tiellä. Todellakaan ole aavistustakaan siitä, miten ratkaista tämä ongelma, kukaan voi antaa minulle vihje siitä? Arvostetaan palautteestasi.
damping.jpg

Minusta sinun pitäisi antaa joitakin merkittäviä tietoja järjestelmään. Ilman sitä, minun täytyy rajoittaa itseäni yleisiä huomioita. - Voit tarkistaa, jos toivottu signaali on edelleen oberserved kun vaihdat "anturi" vastaavalla kuormalla. Jos näin on, olet osoittanut, että ongelma on todennäköisesti liittyy vahvistimen käyttäytymiseen. Oletan, että ajo-signaali on selvästi vapaa vastaavien matalataajuisia komponentteja ja että signaalia ei ole kytkentää (ei näy kuvassa) on mukana piirin. - Olet aloittanut toisen säikeen liittyviä PA sovituksen. Jos "toimittaa amp" on itse asiassa 300 W PA pikemminkin kuin lineaarinen vahvistin, olisi yksinkertaisesti harkita DC-esijännitteen transientit aiheuttamien ei-lineaarinen ulostulo vaiheessa. Tässä tapauksessa tehokas kaistanpäästösuodatuksen tulisi poistaa ongelman. PS: En usko, että termi "vaimennus" on riittävä kuvaus Havaitut ohimenevät signaalia.

Todennäköisesti sen Tx vuotaminen Rx. Tarvitsetko lisää tietoja huomauttanut muiden julisteen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back