Miten käyttöliittymä AC ADC?

C

chickyMeal

Guest
Hei kaikki ... Olen 0 5V ADC jotka toimivat hyvin minun PIC-mikro. Minun ongelmani on Minun täytyy mitata kuin sinimuotoinen vaihtojännite käyttäen ADC. Kuka tahansa voi auttaa minua? Vielä yksi kysymys ... Minne maahan viittaus AC? TQ!

Yksinkertaisin tapa on käyttää kahden vastuksen jännitteen jakajaa, vähentää AC jännite 0-5V ja asettaa 2.5V DC offset, joten jos tulo AC jännite on 0V ADC input "näkee" 2.5V .. Terveisin, IanP

älä unohda käyttää näytteen ja pidä ckt. taajuuden signaalin Tärkeää on myös syytä atleat puolet näytteenottotaajuudesta. "Nyquist"

Sallikaa minun muotoilla kysymykseni hieman ... Omat tulosignaali näyttää kanttiaaltoa AC piikki on laskevalla reunalla jokaisen pulssin .. jännite (mukaan lukien piikki joka Minun täytyy mitata) on noin + /-12V ... Olisin 0 - 5V ADC kanssa PIC ... Miten tuota rms jännite signaalin? Kiitos paljon!

Ei vain sinun täytyy käyttää resistiivinen jakaja Kuten edellä vähentää huipusta huippuun alittavat 5 V kantaman muunnin, mutta sinun täytyy lisätä DC offset-signaali. Tämä voidaan tehdä liittämällä keskipiste jakajaa 5 V kautta toinen vastus. Se on yksinkertainen asia algebran saada kaksi vastuksen arvoja kun valitset arvon kolmas.

Mielestäni piikki on erittäin korkea nousu-ja laskuajat ja ne ovat hyvin lyhytkestoisia Olen doubtfull että ADC on mahdollisuus saada atleast kaksi näytettä piikki u tulee käyttää Flash ADC ja tietysti kaikki edellä tarvikkeet rajoittaa tasolle, että ADC voi käsitellä

Onko kuitenkin voin muuntaa ac dc, jotta voin unohtaa näytteenottotaajuus? Mitä jos käytän diodi ja kondensaattori korjata AC .. tämä on mahdollista?

yksinkertainen tapa on suunnitella uuden ADC forhigher resoluutio tai jos u haluavat mesure AC laittaa se alas 5V AC käyttäen 6M vastus piiri sitten u voi liittää sen directlt PIC tuotantopanosten ja PIC näyte sen u tai liittää 5 V AC on mikrofonitulolle PC & Visual analyser8 s / w tai Matlab u voi messure signaalin & käsitellä sitä

ensin muunnettava AC-DC käyttäen RMS on DC-muunnin tai käyttäen jotain tavanomaista täyttä aalto rectifire. Käyttäen ur ADC mitata tämän arvon. Käytä askel alaspäin vaiheessa tarvittaessa.

Kiitos Guys .. Tarvitsen selvennystä vaikka .. AC että aion mitata käytetään jotain muuta ... Jos en liitä tähän täysi aalto tasasuuntaaja ja ADC, tämä vaikuttaa sen toimintaan?

Rajapinta AC signaalin ADC u täytyy ensin muuntaa samalla DC tasolle käyttäen RMS on DC-muunnin IC tai, tarkkuus tasasuuntaaja piiri. Esimerkiksi jos ur AC signaali on 2 voltin pk-pk sitten sen tehollisarvo jos sini tullaan =. 707V RMS to DC muunnin lähtö 0.707 V DC-signaali, joka voidaan lukea ADC. RMS on DC-muunnin IC = AD636, ad536, ad736 jne. Toivottavasti tämä saattaisi auttaa u saurav

HI parempia tuloksia AC signaalin mittaus käyttää AD736 Ture RMS to DC muunnin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back