Miten lasketaan kahden pisteen välisen etäisyyden on Eart

J

john168

Guest
: Cry: Auttakaa minua: Miten lasketaan kahden pisteen välisen etäisyyden maan päällä käytän pic16f77. pituus-ja leveyspiiri gps NMEA0183. minun email: john168168@21cn.com ;----------------------------------------- ------ kiittää kaikkia suunnittelu on seurantajärjestelmä, kun auto sammuu Geo-aidan alue, järjestelmä lähettää viestin Alarm Center.The Geo-aidan tyyppejä on saatavissa: pyöreät ja rectangular.The kierros alue kuuluu kaksi arvoa: alkuperäinen (leveysaste, pituusaste) ja säde (km). Suorakulmainen alue sisältää kaksi pistettä (lat, pitkä). Minun täytyy laskea, että on auto alueella? Minun ei tarvitse tarkkuus laskea. John ;----------------------------------------------

Hei, teidän pitäisi sanoa, mitä lähentämisestä voit hyväksyä. On monia tapa laskea että etäisyyden, esimerkiksi voit käyttää pallomaisten maan tai parempi, ratational elliptinen malli maapallon. Se on sinun. osalta

john168, löydät matematiikka tarvitset tässä: http://williams.best.vwh.net/avform.htm Mutta en todellakaan ole SHURE jos tämä on toteutettavissa ja PIC. Suunnittelin 8051 perustuu GPS logger vuotta sitten ja ohjelmoida kaikki assembler MATH rutiinit Intelin 8051 perus mikä on 8 numeroinen BCD tarkkuutta ... PIC matematiikka rutiinit ovat vain 24 tai 32 bittinen tarkkuus (mukaan lukien mantissa) ja pelkään tätä ei riitä isoympyräetäisyys laskenta, myös saatat joutua vaikeuksiin kanssa rajallinen koodi tilaa, koska liukuluku rutiinit ovat hyvin muistissa nälkäisiä . Jos etäisyydet joudut laskemaan ovat max. 20km voit olettaa, maapallo on litteä ja laskee etäisyyden käyttäen vanhaa kunnon Pythagoras :) Toivottavasti tämä auttaa ja onnea projektiin

Muunna Latitude / pituutta UTM cordinates. Käytä vanha kunnon kaava sqr (((x1-x2) ^ 2) + ((y1-y2) ^ 2)). Tämä antaa sinulle metrin. Mutta matematiikan mukana ei välttämättä toimi rajoitettu RAM / Flash PIC. Etsi mapstuff varten Visual Basic-koodia. . "Alkuperäinen Visual Basic-koodi on:" mapstuff.bas versio 0.92 julkaistiin 25.6.2002 "geodesy.cls versio 0.91 julkaistiin 25.6.2002" "alkuperäinen kehittäjä Visual Basic-koodi on <Victor Fraenckel>" (vfraenc1 @ nycap.rr.com). "" Annokset luoma <Victor Fraenckel> ovat "Copyright (C) 2002 <Windsway Instrument Company>. "" "Saatu:" "Windsway Instrument Company

Kiittää kaikkia suunnittelu on seurantajärjestelmä, kun auto sammuu Geo-aidan alue, järjestelmä lähettää viestin hälytyskeskukseen. Geo-aidan tyyppejä on saatavissa: pyöreä ja suorakulmainen. Kierros alueella ovat kaksi arvoa: alkuperäinen (leveysaste, pituusaste) ja säde (km). Suorakulmainen alue sisältää kaksi pistettä (lat, pitkä). Minun täytyy laskea, että on auto alueella? Johannes

john168, uudelleen, jos etäisyys on pieni (max 20km) voit laskea yksinkertaisia Pythagoraan menetelmällä. Jos pieni virhe on tyydyttävä, voit käyttää tätä menetelmää myös pitempiä matkoja (ehkä 100 km). Jos haluat käyttää suorakulmainen alue Sinun täytyy vain vertailla leveyttä ja pituutta min ja max arvot rajojasi. Saat pyöreä alue joudut käyttää etäisyyttä furmulae mutta jälleen voit yksinkertaistaa asioita käyttämällä Pythagoras pienille matkoja tai jos hyväksyt pieni virhe. Mutta tee tämä kuva ei ole liian yksinkertainen koodi tila on hyvin rajallinen. Mikä ohjelmointikieli aiot käyttää (assembler, CCS C, Hi-Tech C tai IAR C)? Toivottavasti tämä auttaa ja terveisiä

C-mies: Kiitos käytän kokoajan. Hope koodi vähemmän 500 tavua. John yin (Kiina)

Tutustu Mikrosiru Floating Point Rutiinit täällä: Mutta pelkään sitä ei voida toteuttaa, mitä haluat tehdä 500 tavua ROM :-( terveisiä

Hei John, olen m myös tekemässä vastaavaa tehtävää, I m etsivät Geo-aidat suorakulmainen menetelmän algoritmi. Auttakaa minua

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back