miten parantaa toissijaisia resonanssi vaikutuksia kela

D

djardine

Guest
Hei, Tietääkö kukaan miten parantaa toissijaisia resonanssi vaikutuksia kela. Olen kela, joka on susceptable korkeampiin frequecies (ohi sen itsensä resonanssitaajuus) johtuu useista toisen sarjan resonanssi pisteitä?

Malli L yksin ja että tarkista C, joka aiheuttaa toisen resonanssi. Sitten nipistää tämä C

Kiitos vastauksesta mutta toissijainen resonanssi vaikutus kelan ohi sen itsensä resonanssitaajuuden. Sarja C käytetään setup ensisijainen resonanssitaajuus. Lois C on omaisuutta kelan suunnittelun. Onko ainoa vaihtoehto uudelleen suunnittelun kela tai onko mahdollista niputtaa ylimääräinen Z (eli kelan tai ferriitti) sarjaan kelan tehostamiseksi AC vastarintaa näitä toissijaisia sarjan resonanssi pistettä, vähentää niiden Q ja lopulta niiden ei-toivottuja häiriöitä?

Et sain pisteen. Poista C, joka aiheuttaa ensisijainen resonanssi. sitten on L vain. Mittaa S para siitä. On topologia että ottelujen mittaustuloksiin. Tätä menettelyä kutsutaan mallinnus komponentti. Nyt jos noudatat tätä kelan malli tulee olemaan kondensaattori. Puhun tästä kondensaattori ja jatka samalla tavalla kuten ennen

Ymmärtäneet. Jos toissijainen resonanssi aiheuttama rinnakkain Cp aiheuttaa sinulle ongelmia että johtuu luultavasti Cp on samaa suuruusluokkaa kuin sarjan kapasitanssi Cs. Tee arvio Cp kuten ennen. Tai voit arvioida Cp myös itse resonanssitaajuutta selitti taulukkonäkymässä myös. Nyrkkisääntönä on, että Cp mieluiten 10x isompi sitten Cs. Jos näin ei tapahdu valitse pienempi L (= pienempi Cp) ja isompi Cs. Tietenkin ladattu Q vähenee.

Kiitos vastauksesta. Et kuitenkaan mainitse mikä Cp 10 kertaa suurempi kuin Cs. Minun sovellus, olen purposfully suunniteltu kela on huonon itseluottamuksen resonanssitaajuus. Kuitenkin kysymykseni on, voinko vaikuttaa kelat susceptability / immuniteetti taajuuksia ohi sen itsensä resonanssitaajuuden? Näen impedanssi analysaattori että kela on useita toissijaisia sarjassa ja rinnan kaikuva pisteitä jopa 2GHz (SRF

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back