Miten poistaa alkuperäiseen tilaan counter

J

jon_brutal

Guest
Hi everyone

Tämä on vasta tein

F, B,, 9,8,7,6,5,4,3,2,1,0, F, B. ..

Aion tehdä laskuri, joka on

b, a, 9,8,7,6,5,4,3,2,1,0, b, a, 9,8,7,6,5,4,3,2,1,0, b

Minun täytyy poistaa F, miten voin tehdä tämän.tässä piiri .. voi joku auttaa minua korjata ... kiittää you.im liittäen Multisim tiedoston muokkausta. [/ img]
Anteeksi, mutta sinun täytyy kirjautua nähdäksesi tämän liitteen

Jos olet perehtynyt JK Flip-flops ja perus minimointi tekniikoita, sinun tulisi kirjoittaa kaikki "siirtymistä" ja sen jälkeen selvittää, mitkä neljä FF: n tuloa on, jossa looginen taso, jotta siirtyminen tapahtuisi.

Jos esimerkiksi haluat siirtyä B, joka tarkoittaa 1011-1010, eikö?Tämä tarkoittaa, että ensimmäinen FF (alhaisimman bit) on mennä 1-0, niin K on 1, ja J voivat olla joko 0 tai 1.Toinen FF on mennä 1-1 (eli pitää edelliseen), joka tarkoittaa, että yksi K on 0 ja J voi olla joko 1 tai 0, ja niin edelleen.

Kun kirjoitat ulos totuustaulu koko järjestelmän, voit käyttää Karnaugh'n taulukot (kortit / kartat) minimoimaan sen ja saada toivottua tulosta.Koko homma vaatii melkoisesti työtä, jos teet sen manuaalisesti, ja minulla ei ollut aikaa tehdä sitä tarkasti, mutta ... mutta sinun pitäisi pystyä tekemään sitä työtä, jos tiedät perusasiat.Lisätään 23 minuuttia:Oli jonkin aikaa tappaa, joten tein sen pois sinulle ...(ei takaa 100% oikein)

Olen merkitty neljä bittiä binääri kuin D, C, B ja näin:

DCBA
1 0 1 1 <-b
1 0 1 0 <-
1 0 0 1 <-9
1 0 0 0 <-8
.....
....
...
..
.

ja vastaavat JK flipflops "panokset ja tuotokset ovat saaneet nimensä siitä, että samoin, joten meillä

JD, KD, Qd ja ~ Qd
JC, Kc, Qc ja ~ Qc
JB, Kb, Qb ja ~ Qb
Ja, Ka, Q ja ~ Q

Nyt

Ja = 1
Ka = 1
JB = ~ Q
Kt = ~ Q
JC = ~ Qb * ~ Q * Qd
Kc = ~ Qb * ~ Q
JD = ~ Qb * ~ Q * ~ Qc
Kd = ~ Qb * ~ Q

Huomaat, että "~ Qb * ~ Q" esiintyy muutamissa paikoissa, joten se kannattaa tehdä erikseen ja sitten ja sen Qd tai ~ Qc tarvittaessa.

Kiitos, todella hyvä ide, kun yritän sitä ulos tulee kertoa tuloksista.

Kiitos vielä kerran, todella hyödyllinen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back