miten saada vaihe-ero kahden signaalin?

Sen sijaan käytetään kahta erillistä generaattorit voit yhdistää signaalin yhden generaattorin. Tuotos Integrator on vaihe siirtynyt 90 astetta.

Käyttämällä vain yksi generaattori tarvitaan vaihesiirto parhaiten saavutetaan RC integraattori ensimmäinen ja CR erottava toinen haara signaalin jakaja. Vaihe-ero tai muutos välillä oksat lähdöt on 90 °. Molemmat RC vakiot on oltava yhtä tarkka vaihe-ero (voidaan rajata). Ihannetapauksessa molemmat signaalin amplitudit ovat allso samanarvoisia-3dB ja T = RC.

[Quote = Borber] Vain yhden generaattori tarvitaan vaihesiirto parhaiten saavutetaan RC integraattori ensimmäinen ja CR erottava toinen haara signaalin jakaja. Vaihe-ero tai muutos välillä oksat lähdöt on 90 °. Molemmat RC vakiot on oltava yhtä tarkka vaihe-ero (voidaan rajata). Ihannetapauksessa molemmat signaalin amplitudit ovat allso samanarvoisia-3dB ja T = RC. [/Quote] En ymmärrä tarkoitusta signaalin jakaja. Integroimalla ja - samanaikaisesti - erottaa siniaalto saa kaksi signaaleja, jotka ovat epätahdissa by 2x90 = 180 astetta. Tai tein väärin jotain?

Yksi signaali on jaettu kahtia jakaja. Ensimmäinen sivuliike on ph. shift +45 ° ja toisen -45 °. Integrointi yksi haara ja erottava muista mutta koskaan jalkauttaminen. Shift välillä oksat on 90 °. Ja juuri näin oahsen tarvitsevat. Tai tein väärin jotain? Vaihesiirto välillä oksat on taajuudesta riippumaton ja vain signaalin amplitudi muuttuvat.

Huomaa, että RC-CR ratkaisu toimii vain Kiinteä taajuus f = 1 / (2 * pi * R * C). Jos taajuuden muutoksia, amplitudit ja vaihesiirto myös muuttaa. Integrator on aina 90 asteen vaihesiirto, mutta amplitudi muuttuu myös.

Vaihesiirto tiettyyn haaraan suhteen signaali generaattori muuttuu mutta vaihesiirto yksi haara muistakin on taajuudesta riippumaton ja sitä tarvitaan.

[Quote = Borber] vaihesiirto tiettyyn haaraan suhteen signaali generaattori muuttuu mutta vaihesiirto yksi haara muistakin on taajuudesta riippumaton ja sitä tarvitaan. [/Quote] Voi kyllä, sinä oikeassa! Aivan amplitudit muutoksen suuntiin ...

[Quote = Borber] Yksi signaali on jaettu kahtia jakaja. Ensimmäinen sivuliike on ph. shift +45 ° ja toisen -45 °. Integrointi yksi haara ja erottava muista mutta koskaan jalkauttaminen. Shift välillä oksat on 90 °. Ja juuri näin oahsen tarvitsevat. Tai tein väärin jotain? Vaihesiirto välillä oksat on taajuudesta riippumaton ja vain signaalin amplitudi muuttuvat. [/Quote] OK, näen mitä tarkoitat. Väärinkäsitys johtui olette kutsuneet oksat "integraattori" vast. "Erottava" - ja se ei ole oikein! Ratkaisu sisältää vain yksi RC-alipäästö ja yksi CR-ylipäästö.

Loppujen low-pass on integraattori ja korkea-pass on diferentiator tietyistä osista heidän siirtofunktiot jos haluat sitä tai ei.

[Quote = Borber] Onhan low-pass on integraattori ja korkea-pass on diferentiator tietyistä osista heidän siirtofunktiot jos haluat sitä tai ei. [/Quote] integraattori on vaihesiirto 90 astetta. - Ja RC alipäästö lähestyy vaiheessa vain Infinity (eikä "tietyt osat" ja siirtofunktio. Sama (jossa neg. Merkki) koskee CR-ylipäästö. Alipäästö on yksinkertaisesti alipäästö eikä mitään muuta. Oletko samaa mieltä?

Haluaisin lisätä pari huomautusta. Myönnän, että Ali on integraattori ja ylipäästösuodin kuin differntiator mutta edellytykset puuttuvat tässä lausunnossa. Puuttuu par t on aika vakio suodatin sovellettu signaali. Jos aikavakio on hyvin suuri verrattuna sovellettu signaali sitten LPF toimii integraattorina. Jos aikavakio on hyvin pieni verrattuna sovellettu signaali sitten HPF toimii erottava. Mutta tämä sovellus he ovat samanarvoisia. Joten ei voi kutsua sitä yhdistelmä integraattorina ja diferentiator tässä hakemuksessa. Voit saada sama muutos +45 ° ja -45 ° LC piiri myös. Tämä täytä vaatimusta 90 ° vaihesiirto. Saanko tietää taajuuden käytön, jos se on mikroaaltouuni valikoima sitten 4 portin hybridi haara linja voi tehdä samaa.

erinomainen [/u] integroimalla toimintoa ei voida toteuttaa. En kuitenkaan pidä muotoiluja, kuten "RC alipäästö on integator". Tämä keskustelu on erittäin hyvä esimerkki väärinkäsityksistä, joita syntyy, jos ei oikea sanamuoto on käytetty.

Vanha kierre Tiedän, mutta löysin sen Googlen kautta. Joten, luet tätä säiettä integraattori voidaan vaihesiirtymä signaalin jatkuvasti 90 astetta, mutta amplitudi vaikuttaa. Voisiko joku olla niin kiltti ehdottaa joitakin CR arvoja foorumeilla piiri, olen ajatellut OPAMP järjestely kondensaattorin negatiivinen kierre näin ... olen!) (sivuuttaa todelliset arvot - Se ei ole minun diagr [URL = http://img232.imageshack.us/i/lpf.gif/]
 lpf.gif
[/URL] .... jossa vaihesiirto on vakio 90 astetta, mutta amplitudi ei liian vaikutti välillä sanoa 80Hz & 5kHz? Onko se vain niin yksinkertaista varmistaa Corner taajuus on hyvin edellä 5kHz. I noudatettava tuloksena amplitudi juoni, että rinne alkaa juuri ennen Corner taajuus .... [URL = http://img98.imageshack.us/i/cornerd.gif/]
cornerd.gif
[/URL] Eli jos sanon valita 10kHz kuin minun nurkassa taajuus ... silläkin uhalla, tehden työtä kohtaan (mutta haluan varmistaa! ).... sitten kaikki taajuudet * tulee * olla vakio 90deg vaihesiirto & vielä amplitudi ei kärsi upto minun tarvitse 5kHz?

oahsen, On olemassa lukuisia tapoja voit tehdä sen kanssa triggerable signaali generaattori. First Choice on analoginen tai digitaalinen. Kuten muut ovat todenneet analogisia tapoja on joitakin (mutta ei insermountable) ongelmia. Oletko harkinnut tuottaa digitaalista laukaista, joka on vaihe quadrature? Se voi olla melko helposti tehdä kahdella Dtypes ja käyttöönottoa 4f niin kellon. Lopputuloksena on erittäin nicly vuonna quadrature ja pysyy näin poikki juuri mitään taajuusaluetta voit päästä piiri (niin lähellä DC monille MHz). Se on vähän pakki Minulla on Toolkit (sekä FLL taajuus kerroin), että pidän erittäin hyödyllinen synkronoitaessa ylös osciliscopes ja tykkää kun tarkastellaan eri modulaatio aaltomuotoja. FLL on vähän huijata, että se käyttää "digitaalista" oskillaattori joka on effectivly DDS siru.

Pahoittelut etten ollut selvä minun viime post - en luultavasti olisi pitänyt aloittaa uusi viestiketju .... En halua tuottaa vaihesiirtymä kahden signaalin ... Haluan vain aiheuttaa 90 astetta vaihesiirto on yksi tulevan signaalin ... audiosignaalin ... mutta ilman vaikutusta sen suuruus (valitettavasti minulla ei valvo lähde ).... eli haluan vain vaihesiirtymä kaikki Äänitaajuuksien 80Hz kautta 5kHz 90 astetta. Käsitykseni oikea (WRT minun viimeinen viesti), että voimme käyttää näin yksinkertainen piiri?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back