Miten selata johtanut matriisi?

M

mouzid

Guest
Hei, tapa vierityksen LED-näyttö ratkaisee virrankulutusta koko piiri. Haluan keskustella tästä asiasta kanssasi. Miten vieritys tapahtuu yleensä johtanut matriisi? Olen 8 * 40 johti displayer. Täytyykö minun tehdä scrole se rivi riviltä tai pikselivastaavuuden? Onko pikselivastaavuuden tekniikka on mahdollista ja mikä tekniikka on paremmin pikseli PIXER Vertical scolling (jokaisen sarakkeen) tai lävistäjä vieritys?

kokemukseni mukaan on olemassa mahdollisesti kaksi tapaa johti matriisi skannauksen 1. skannausta sarakkeen u ovat kuvan osoittamalla tavalla. kuviosta kunkin sarakkeen kytketään yksi kerrallaan. Tämä malli vaatii oman sarakkeen kuljettajan olevan korkeat luokituspisteet. koska nykyinen kaikkien ledien yhdessä sarakkeessa voi nousta yhdellä rivillä. niin teidän 8 * 40 u on 40 kuljettajaa liittyvät O / P shift rekistereistä. Tämä menetelmä vaatii vähemmän ohjelmaa monimutkaisuus ja skannaus voidaan nopeasti vähemmällä MIPS ohjain. 2. Toinen menetelmä on skannausta rivi tässä koko rivi 40 colmn näkyy kerralla. u tarvetta siirtyä tiedot yhden täydellisen rivin ja sitten salpaa se. sitten toinen, kolmas .... kahdeksas. Tämä menetelmä vaatii suuret vaihtotaseen dirver krs puolin vain joka on vain 8. ollessaan sarakkeita on kuorma 1 johti vain niin u ei tarvitse kuljettajan sillä puolella. Tämä menetelmä on monimutkaisempi ja vaatii korkeat MIPS mikrokontrolleri.

Koska sinun matriisi on 8 pistettä korkea, olisi helpointa hyödyntää 8 bittiä suoraan satamasta ohjain mikro (via sopiva ajurit tietenkin) rivit. Kaikki mitä sinun tarvitsee tehdä sitten on osoite sarakkeet yksitellen strobo signaali. Monen merkin näyttö sinun on myös huolissaan virkistystaajuus joka todennäköisesti on 60 kertaa sekunnissa tai enemmän. Tämä voi tarkoittaa jakamista ongelma pienempiin, helpommin hallittaviin osiin, ehkä käyttäen halpaa mikro per merkki tai pieni ryhmä numerot merkin tiedot jaetaan ympäri näytön muita mikro. Toinen asia harkitsemisen arvoinen on visuaalinen vaikutus vieritys näytöllä, jos se on tarpeen. Kaikki multiplex näytöt luottaa pysyvyydestä visio henkisesti piirtää täydellinen hahmo muotoja, jos hahmot ovat liikkeessä olet joko taipumus saada lakaistaan vaikutusta, jos sarakkeita ajetaan tai lävistäjä repiminen jos rivit ajetaan. Sinun täytyisi Kokeile, mikä on vähiten vastenmielistä. Brian.

[Quote = mouzid] Hei, minulla on 8 * 40 johti displayer. Täytyykö minun tehdä scrole se rivi riviltä tai pikselivastaavuuden? Onko pikselivastaavuuden tekniikka on mahdollista ja mikä tekniikka on paremmin pikseli PIXER Vertical scolling (jokaisen sarakkeen) tai lävistäjä vieritys? [/Quote] Olen toteuttanut tämän hankkeen ja sen työ:) Ehdotan mennä Scroll se kolumni Coulmn Käy: http://www.projectsof8051.com/projects/06-rolling-display-using-matrix-leds.html Haluaisin tietää, jos tarvitset lisää apua __________________ Kiitokset , Rushikesh www.projectsof8051.com

Kiitos kaverit vastauksista. Olen vielä joitakin informations vierittää minun LED-näyttö. Ensimmäinen tieto on, kuinka kauan (min ja max) olen kytkeäksesi johti taas rullata? Ja kuinka monta kertaa (myös min ja max) sekunnissa sarakkeilla on elvytettävä välttää näkemästä ledit pois päältä?

Tämä on Avery tärkeä asia, yritin parhaani, mutta mielestäni tällä foorumilla ei elimistö tietää muuttoa viesti näyttää paljon tai olla halukas auttamaan oikealla tavalla ??????????? En voinut sai vastauksen vielä, että jos pystyn näyttämään tekstiä liikkuvat viesti näyttö niin miten voin scrol sitä oikealle tai vasemmalle???? Ole hyvä ja jos joku on mitään tietoa kaikista kirjan kirjoittanut liikkuviin viesti näyttää niin kerro minulle nimi tai plz ladata. osalta

Hei, olen myös etsimässä tämän hankkeen kiitos teille kaikille .... Se auttoi minua paljon ... :)

Vaatiiko se logiikka ics ... kuten dekooderin. ajastin? Ole hyvä opas minua rakensi ... Teen tätä päättötyö ....

[Quote = john.l] Vaatiiko se logiikka ics ... kuten dekooderin. ajastin? Ole hyvä opas minua rakensi ... Teen tätä päättötyö ....[/quote] kiertoon, jossa kehitin ei sisällä ajastinta, mutta kyllä, se sisältää 03:08 dekooderi. Lisäksi se sisältää Salpa ICs Haluaisin tietää, jos tarvitset lisää apua __________________ Kiitos, Rushikesh www.projectsof8051.com

[Quote = rushi53] piiri jonka kehitin ei sisällä ajastinta, mutta kyllä, se sisältää 03:08 dekooderi. Lisäksi se sisältää Salpa ICS [/quote] Hei, Kiitos näiden tietojen Voitteko lähettää kytkentäkaavio täällä .... jotta voin kehittää piirin helposti ... kiitos ..

Miten saan 8051 simulaattori moottori, LED, LCD .. jne. Pls auttaa

[Quote = rajeevavr] Saat LED HEX fontin generaattoria pjhs_rajeev (at) rediffmail.com [/quote]

Hei kaikki kiitos tietojen antamisesta olen valinnut tämän projektin minun BTech projekti. Tähän asti olen työskennellyt simulointi osa. Ei vielä päättänyt varsinaisen piirikaavion. Kysymykseni on, minun pitäisi käyttää valmiita korttelin Matrix LED Vai pitäisikö minun rakentaa PCB käyttämällä erillisiä ledit? Plz opas minulle, kiitos etukäteen ....

[Quote = contactarman1] Kysymykseni on, minun pitäisi käyttää valmiita korttelin Matrix LED Vai pitäisikö minun rakentaa PCB käyttämällä erillisiä ledit? [/Quote] rajoitus Ready lohkojen on niiden rajallinen ja Vakiokoko joiden PCB Urin oma, u voi rakentaa Matrix kaiken kokoisille yrityksille.

[Quote = sn_burki] Tämä on Avery tärkeä asia, yritin parhaani, mutta mielestäni tällä foorumilla ei elimistö tietää muuttoa viesti näyttää paljon tai olla halukas auttamaan oikealla tavalla ??????????? En voinut sai vastauksen vielä, että jos pystyn näyttämään tekstiä liikkuvat viesti näyttö niin miten voin scrol sitä oikealle tai vasemmalle???? Ole hyvä ja jos joku on mitään tietoa kaikista kirjan kirjoittanut liikkuviin viesti näyttää niin kerro minulle nimi tai plz ladata. osalta [/quote] hi sinun täytyy siirtää tiedot troth rekisterit, kun haluat siirtää tiedot valoa hallituksen ensin näyttää tietoja lyhyessä ajassa ja sitten siirtää tietoa seuraavalle rekisteröityä ja toista sitten tämän kauden uudelleen. .. mutta tämä on riippuu suunnittelun matriisi LED-(rivi skannata tai sarake skannaus) Huom asun Iranissa ja i cant kirjoittaa Englanti hyvin ... Olen pahoillani, koska minun virhe minun käsialalla.: D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back