Miten suunnitella jännitteen ilmaisin ilman bandgap viittausta?

J

jordan76

Guest
Gurut, minun täytyy suunnitella jännitteen dectector piiri ja syöttöjännitealueella on 1.6v ~ 6.0v.But En bandgap referenssijännitteen minun viittaus, voiko kukaan antaa vihjeen tai jonkin tietolähteistä? Vielä yksi asia lisää: olettaa jännitealueella jaetaan karkeasti kolmeen osaan: 1.6v ~ 2.5V, 2.5V ~ 3.8v, 3.8v ~ 6.0V kaksi kynnystä, ilmaisin kynnys offset sijaitsee 200mV. Kiitos paljon!

Voit viitata Razavi n book.He kasvattaa piirin rakenne ennen bandgap piiri.

Jos lämpötila ei muutu liikaa, voit käyttää diodi polarisoitunutta (lähes) vakiovirralla apuna.

Hei Jordan76, löysin ledit että heillä on paljon parempi jännitteen / virran ominaisuuksia kuin esimerkiksi zenerdiodit jopa muutaman mA eteenpäin nykyisestä, kun ne vain alkavat valoa. Näin niitä voidaan käyttää niin heikkoa virtaa säädin hienosti. Punainen LED on eteenpäin jännite noin 1,5 V ja valkoinen LED on noin 4.2V. Kun yhdistät kaksi niistä sarjaan, saat erilaisia ​​vakaita jännitteitä, valitsemalla vihreä tai keltainen tai punainen jne. LED pari tai käyttää vain yksi niistä. Aivan kuten normaali Zener he tarvitsevat vastus on noin sata ohmia tai noin 1 kOhm tai niin, ja 2-3mA eteenpäin nykyisen, ei enempää ja he pitävät eteenpäin jännitteen paljon paremmin kuin Zeners. Mitä unkarc

Jos sinulla on signaali mitä se on, sitä voidaan käyttää esimerkiksi tiedon syöttö toisen siru voidaan käyttää vertailukohtana on se huippuarvon

ja couse, jos vaatimus ei ole liian kova, diodi voidaan käyttää

Ensinnäkin, kiitos kaikille! Ehkä minun pitäisi tehdä selvemmäksi seuraavasti: Mitä minun pitää suunnitella on jännitteen ilmaisin piiri virtalähteen Vdd aina 1.6V ~ 6V ja lämpötila vaihtelevat-40C 125C. Piiri on yksi sisääntulo: virtalähde Vdd, ja kolme logiikkalähtöä: Low, Mid, High, jotka osoittavat sen Vdd on 1.6V ~ 2.5V, 2.5V ~ 3.8V, 3.8V ~ 6V vai ei. Joskin, otan katsomaan Razavi kirjasta myöhemmin. Humungus, valitettavasti sovellus on autoteollisuuden tuote, joten alue on erittäin laaja. unkarc pelkään, LED ei ole saatavilla yleisiä CMOS-prosessissa. Sinun idea on hyvä saalis minulle kuitenkin. adanshen, Oikeastaan ​​vaatimus on varsin tiukka, tarkkuuden pitäisi olla enintään 200mV. terveisin, jordan76

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back