Miten toteuttaa 12 bittinen kiinteän pisteen edustus Matlab

S

scdoro

Guest
Hi all,

Minulla on kysymys, ja olen tehnyt ensimmäisen osittain suunnittelussa bandpass suodattaa kirjoittamalla Matlab script alla.

WP2 = 0,5 * pi;
ws2 = 0,6 * pi;
tr_width = min ((WP1-ws1), (ws2-WP2));
M = ceil (6,6 * pi / tr_width) 1
n = [0:1: M-1];
wc1 = (ws1 WP1) / 2;
WC2 = (WP2 ws2) / 2;=ideal_lp(wc2,M)-ideal_lp(wc1,M);

hd
= ideal_lp (WC2, M)-ideal_lp (wc1, M);
w_ham = (hamming (M)) ";
h = hd .* w_ham;
[db, mag, PHA, drakmaa, w] = freqz_m (h, [1]);
delta_w = 2 * pi/1000;
Rp =- min (db (wp1/delta_w 1:1: wp2/delta_w))% Toteutuneet passband ripple
Kuten =- kierroksella (max (db (ws2/delta_w 1:1:501)))% Min stopband vaimennus

% Tonttien
sivujuoni (2,2,1); kantasolujen (n, hd), otsikko ( "Ideal Impulse Response)
axis ([0 M-1 -0.4 0.5]; xlabel ( 'n'); ylabel ( "hd (n)")
axis ([0 M-1 -0.4 0.5]); xlabel ( 'n'); ylabel ( "hd (n)")
sivujuoni (2,2,2); kantasolujen (n, w_ham), otsikko ( "Hamming ikkuna)
axis ([0 M-1 0 1.1]); xlabel ( 'n'); ylabel ( "w (n))
sivujuoni (2,2,3); kantasolujen (n, h); otsikko ( "Todellinen Sykäyksellinen vastaus")
axis ([0 M-1 -0.4 0.5]); xlabel ( 'n'); ylabel ( "h (n))
sivujuoni (2,2,4), plot (w / pi, db), axis ([0 1 -150 10]);
otsikko ( "laajuus Response dB); verkkoon;
xlabel ( 'taajuus pi yksikköä "); ylabel (desibeliä)
____________________________________________________Olen juuttunut yrittää edetä toisen osan.

Qn1)
Miten jatketaan
2. osa määrittämisestä 12 bittinen kiinteän pisteen edustustot suodattimen kertoimia.

Qn2) ja Miten tontin suuruuden vaste kiinteän kohta suodattimen Matlab?

Ole hyvä ja auttaa.

kiitos

terveisin
scdoro
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Hi scdoro,

jos sinulla on pääsy kiinteätuottoiset kohta työkalupakin ja Matlab.Sen jälkeen voit käyttää fi () toiminnon tulosignaalin, lähtösignaali ja kertoimet suodatin.With fi ()-funktio voit myös määritellä, kuinka paljon määräaikaisia kohta sinulla on ongelma ja miten pyöristäminen olisi tapahduttava.

paras

Okie.kiitos opasta.

Uskon, että se auttaa minua oppimaan suodatuskaavaa toolbox.i tontti kiinteän kohta suodatin ja alkuperäinen suodatetaan samaa suuruusluokkaa vastaus kaavio ja sain tämän seurauksena liitetiedoston.Vaikuttaa siltä, että ne ovat hyvin samankaltaisia toistensa .. lukuun ottamatta joitakin vääristymiä kiinteän kohta suodatin.

Mitä tästä seuraa siitä, että tuloksia?On se, että pitäisi olla oikea tuotos?

kiitos
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Hei,

teidän kuva näyttää siltä, että suodatin toteuttamisesta käyttäen 12-bit kiinteän pisteen määrä ei ole se, että eri kuin uiva-numero.En tarkistaa itseäni niin en voi perustella, onko tulos on oikea vai ei.

Just try pelaa noin määräaikaisessa numero eli vähentää määräaikaisten numero ja tulos pitäisi saada pahinta.

paras

Minulla on Matlab-komentosarja, joka luo ROM käyttää sitä on VHDL hankkeeseen.Se vain luo fir suodattimen kanssa fir1 tehtävä, ja sitten kertoimet ovat binarized ja ROM-tiedosto on luotu.Se voi auttaa sinua ymmärtämään, miten binarization on tehty.
Olet cand useita parametreja, kuten suodatin järjestyksessä määrä bittejä edustavat kertoimet jne. Lähes kaikki kommentit ovat Espanja, koska olen kotoisin Meksikosta, mutta olen muuttanut joitakin niistä Englanti, jotta voit käyttää sitä.
Tämä komentosarja luo tiedosto nimeltä ROM_FIR.vhd, joka on VHDL kuvaus ROM kertoimia.Jos sinulla ei ole VHDL editorissa voit vielä avata sen Matlab toimittaja tai muulla tekstinkäsittelyohjelmalla.
Terveisin,

Ulises

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back