Miten valita Bipolar koot BiCMOS suunnittelussa?

W

wee_liang

Guest
Hei, Olen uusi BiCMOS malleja (BJT erityisesti). CMOS valitsemme WL vastaavasti saada GM haluamme jne. Entä BJT? Tärkein parametri vaihtelevan on aiheuttaja alueella, mutta tämä vaikuttaa vain vaihtelee IC-yhtälö. Mitä näkökohtia on valita hyvä koko vuoden malleja? Mitä haittavaikutuksia, jos IC on liian korkea pienille BJT? Kaikki nyrkkisäännöt?

Tavallista, että kaksisuuntainen design - sinulla on useita kiinteitä laitteen asetteluja ja mausteen malli jokaiselle layout. Tämä johtuu siitä, ulkoasu muutos voi muuttaa joitakin parametreja Spice malli. Ja tämä voi muuttaa paitsi on vain Rb, Rc tai muiden myös. Joten jos tarvitset suuremman transistorien koon parempi käyttää useita kiinteää asettelua laitteet kytketään rinnan. On myös hyvä käytäntö, kun haluat säilyttää suhde nykyisiin peilit. Jos tarvitset korkean vikavirtasuoja (yli satoja mA) kannattaa käyttää ns painolasti vastukset kytketty päästölähde tai pohja. Voitto (B tai H21E) ja bipolaaritransistorin on riippuvuutta Ic. On laskettu molemmat LOW IC ja korkea IC on enintään joitakin Lähi Ic. Laite virrantiheys (tai laitteen kokoa) pitäisi vastata Ic kun voitto on max. Onnea, Fom

vain lisätä siihen, mitä on jo sanottu. Yleensä ft transistori on suurin IC hieman ennen H21 alkaa laskussa (at suurempaa virtaa lopussa). Joten valita laitteeseen alueella, ota transistori, joka voi tehdä tarvittavat IC hyvä H21 ja joka antaa hyvän Ft (jos tarvitset).

yleensä BiCMOS prosesseissa, prosessi on ollut erittäin optimoitu CMOS, ja BJT: t ovat "romu" laitteita. Jos sinulla on NPN & sivusuunnassa PNP, näin on. Joka tapauksessa, nämä prosessit lähes aina ovat ehdottaneet NPN layout, se ei ole kuin kaksisuuntainen jossa voit piirtää aiheuttajia tahansa haluamasi kokoinen. myös vuonna BiCMOS, bipolars ovat niin suuria (verrattuna CMOS) että niitä käytetään vain erityisistä asioista - tuloparina alemman offset amp, bandgap, lämpötila-anturi. Nämä sovellukset käyttävät kaikki BJT n "Signal" alue - 1 100uA, joista yksi BJT: t ovat hienoja käyttää. bandgap tietenkin käyttää 01:08 jne. missään tapauksessa en ole nähnyt vallan BJT vuonna BiCMOS prosessi .. Mikä on sovellus? sinun pitäisi harkita, onko BJT on oikea laite sinulle, jos pyydät sitä tehdä suuria virtoja. on luultavasti parempi (pienempi) tapa käyttää mos.

Sallin itseni vahvasti eri mieltä että BiCMOS prosessit ovat Scrappy bjts. Olen tällä hetkellä työskentelevät 0.35u SiGe BiCMOS ja on kerrottava teille, että olemme sekä pysty NPN ja PNP noin 40Ghz FT NPN. Myös bjts käytämme lähes kaikkialla tasaväkisesti CMOS. Monesti ne osoittautua erittäin hyödylliseksi.

Olen samaa mieltä sutapanaki Tällä hetkellä olen käyttäen 0.35um SiGe. Valimo tarjoaa korkean Perfomance NPN jonka jalkaa on jopa 40GHZ. Mutta minulla on päänsärky ongelma, tietyn NPN. Jos minulla on vain nykyinen budjetti on noin 100uA kunkin päästöiltään seuraaja ja ero parin. Haluan valita pieni laite ja puolueellisuus se korkeimmalla ft Mutta ongelma tässä, pieni laite on valtava epäsuhta ja offset parametri. Miten voin ratkaista tämän ongelman?

Mielestäni u voi käyttää tyypillinen koko foundry.just kuin UNITRODE company.they käyttää edes kertaa kahden bipolars rakentaa kahden transistorin bandgap.

[Quote = chihyang Wang] olen samaa mieltä sutapanaki Tällä hetkellä olen käyttäen 0.35um SiGe. Valimo tarjoaa korkean Perfomance NPN jonka jalkaa on jopa 40GHZ. Mutta minulla on päänsärky ongelma, tietyn NPN. Jos minulla on vain nykyinen budjetti on noin 100uA kunkin päästöiltään seuraaja ja ero parin. Haluan valita pieni laite ja puolueellisuus se korkeimmalla ft Mutta ongelma tässä, pieni laite on valtava epäsuhta ja offset parametri. Miten voin ratkaista tämän ongelman? [/Quote] Käytätkö austriamicrosystem prosessi?

hehe - Voit vahvasti eri mieltä, jos haluat. muistaa, mainitsin prosessi sisältää sivusuunnassa PNP - tämä on varma merkki siitä, että BJT: t ovat romua. vertikaalinen pnp n keskiarvo prosessi on ainakin suunnattu BJT jos ei saatu kaksisuuntainen prosessi, ja tietysti piste Sige prosessi on tehdä HBT niin olisin todella toivon heillä on hyvä kaksisuuntainen! Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, liian monta kännyköiden maailmassa jo, joten kai En edes ajattele sinua huono rf kaverit kun ajattelen BiCMOS, mutta aion pitää sen mielessä tulevaisuudessa ..

Rakennus sivusuunnassa PNP ei ole raketti tiedettä, tiedäthän. Jopa puhdas CMOS on niitä. Koska asiassa BiCMOS prosessi käytän on sivusuunnassa PNP myös, mutta tämä seikka ei yksinään tee se Scrappy proces. Oh, ja BTW, en ole rf kaveri, mutta silti käyttää BiCMOS. RF ei ole ainoa asia, joka voi hyötyä siitä.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back