Mitkä ovat kolme universaali portit?

K

kevin_007

Guest
Tämä ky päässä freescale sijoittelu paperille .. Q. Nimi atleast 3 universaali portit, ja käyttämällä niitä panemaan EI, AND, OR portit. Voiko joku plz kertoa minulle kolmas yleinen portille.

3 universaali portit ovat: NAND, NOR ja Fredkin portti. Perus Fredkin portti on ohjattu vaihtaa portin kartat Kolme-tuloa (C, I1, I2) päälle kolme lähtöä (C, O1, O2). C tulo on yhdistetty suoraan C-lähtö. Jos C = 0, ei swap suoritetaan; I1 karttoja O1, ja I2 karttoja O2. Muuten, kaksi lähtöä ovat vaihtuneet niin, että I1 karttoja O2, ja I2 karttoja O1. http://en.wikipedia.org/wiki/Fredkin_gate

http://en.wikipedia.org/wiki/Fredkin_gate [/url]
sinne päin eräänlainen demux minulle. Oletan, että (Late Night - voi ajatella syvä nyt) tämä kolmas portti kuuluisi pari Exor portit. Miksi tämä portti on "universaali portti" eikä Exor portilla? Oikeastaan ​​se kuulostaa melkein yhtä Exor portti minulle. Kaksi tuloa, lukitsemalla yhtenä lähteenä logiikan 1, lähtö on käänteinen muiden tulo ja päinvastoin.

Mielestäni Prototyp_V1.0 on oikea, fredkin on oikeastaan ​​sama kuin 2 Exor portit, mutta svicent, ota kanisteri u kertoa, miten teemme OR, ja portit käyttäen tätä fredkin gate, yritin Makin OR, mutta tapaus = 0 , B = 0 ei ole tyydytetty. Kytkin EI Gate (käyttäen Exor) BTW I1, I2 ja sitten liitetty I1,,, myös kytketty C muihin input, sanotaan vaikka B.

kevin_007: Tarvitset vakiot tosi ja epätosi tehdä portit. Jotta EI Gate yhdistää: C uskollisena I1, False I2, Output O1. Jotta tai portin yhteyttä: C, B I1 uskollisena I2, Output O1. Jotta JA portti yhteyden: C, False I1, B I2, Output O1. Terveisin, svicent

Toffoli Gate on toinen yleinen portti. 3-bittinen Toffoli Gate on 3 tuloa I1, I2 I2 ja 3 lähtöä O1, O2, O3. 2 ensimmäistä Lähtöbitit O1 ja O2 ovat vain I1 ja I2. Viimeinen lähtö bittinen O3 on (I1 ja I2) XOR I3.

Folks, universaali portti on portti, joka voi toteuttaa kaikki Boolen toiminta ei tarvitse käyttää mitään muita portin tyyppi. Joten, NAND-ja NOR portit ovat universaaleja portteja. Käytännössä tämä on etu, sillä NAND ja NOR portit ovat taloudellisia ja helpompi valmistaa ja ovat perus-portit käyttää kaikissa IC digitaalinen logiikka perheitä. Itse asiassa, ja portti on tyypillisesti toteutettu NAND Gate jälkeen taajuusmuuttaja ei toisinpäin! Samoin OR portti on tyypillisesti toteutettu NOR portin jälkeen taajuusmuuttaja ei toisinpäin! Hope se auttaa, terveisin, Ali

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back