mitoitus cascode

L

little-nemo

Guest
Hei,

Olen aina käytetty minun cascode lyhyen L (0,5 lm), sitten lisää gm.
Olen kuullut, että jotkut peolple käytetään pitkää L varten cascode.En ymmärrä miksi, enkä ymmärrä, miten se toimii.

Onko sinulla joitakin selityksiä siitä?
Kiitos etukäteen

normaalisti käytät cascode lisätä kiskoa.Transistori "suojat" toinen, joten sen valua jännite kokemuksia vähemmän vaihtelua.Tällä tavoin, tuotos vastus on "täydennettävä" n..GM x kiskoa.
Mitä L, pidempi transistori, suurempi tuotoksen vastarintaa.Cascode on yleensä suuri outupr vastarintaa, mutta joskus täytyy saada niin paljon kuin voit lisäämällä pituutta oman transistorit.

Mutta jos lisäät pituus cascode, voit sitten vähentää GM ja laskee samalla tavalla tuotannon vastarintaa.
Tai sinä tarkoitat, pitää samalla W / L-suhde ja lisäämällä L?

Tietysti, jos muutat pituutta ja haluavat samaa harhaa nykyisen, sinun täytyy muuttaa leveyttä myös.

OK, yritän että (mutta jotka lisäävät alueen paljon).
Thanks for your help.

Jos leveys on pysynyt samana, vähentää L johtaa lisätä GM on 2 ^ 0,5, mutta ro vähenee puoleen.Joten gm.ro vähenee.

Leo, myös ylimääräinen voitto lisännyt cascode Tässä tapauksessa vähennetään 2 ^ 0,5, voit saada joitakin sisäkorkeus on transistorin lähellä valtaa rautatie, estää sitä pääsemästä triodi alueelta, niin sen RDS paranee.

Joten, on hyvin vaikea arvioida (simuloinnin) joko lyhyemmän tai pitemmän L on parempi.

Minulle, olen mieluummin lyhyt, silti, olen vähentää tuotantoa lois cap!

Yhteensä O / P impedanssi cascode rakenne

RO = gm2.ro2.ro1

Nyt gm2.ro2 = luontainen voitto cascode transistori, joka on suunnilleen vakiona koko pituuden vaihtelu laitteiden ..

Niin, ei ole riittävä syy ottaa pitempi
ja vähentämällä GM ja lisätä ro kuin tuote molemmat asiat.

Myös lyhyempi kesto laite vähentäisi korkki on korkean impedanssin solmu
on hyödyllistä.

Raduga

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back