MOC3020 & BT136 piiri ongelma.

S

sharadbags

Guest
HI annettu piiri, otan tuotosta mikrokontrollerin ja kuorma on pieni sähkölamppu, 230 V, 50 Hz. Katso kytkentäkaavio alla ja testitulokset ja auttaa minua debuggaus piirikaavio on http://images.elektroda.net/21_1228334288.jpg MOC3020 & BT136 crcuit testaus) Komissio antaa 3 tai 5 V tulo valvontaa puolelle, vielä ei lähtöjännite havaittu kuorman puolella. b) Vastusarvo valvonnasta puolella MOC oli oikosulussa vielä jännite saadaan välillä ei muutu. c) 3 kappaleena Tämän piirin valmistettiin ja lamppu otettiin kaikki kolme yksi kerrallaan, vielä lamppu ei hehku .. ts. ei ole mitään ongelmia laitteiden kanssa, voi olla joitakin looginen ongelma. d) Ohjelmisto toimii hyvin. Pyysimme sitä LED ja tarkastamalla jännitteen ohjaus puolella MOC3020. e) Kun yhteys 1 & 2 tai 2 & 3 BT136 on oikosulussa, lamppu palaa. f) Vilkkuva aikaan muutettiin 3-t-5: n ja 20 s. silti se ei toimi. h) Odotetut Ongelma: MOC ei voi ajaa kuorman puolella.

Vuodesta sinun piiri, en ymmärrä ongelmaa, lukuun ottamatta mahdollisia vahinkoja MOC3020 by tulovirta yllä mahdollisimman arviota, jos se kytketään suoraan logiikan tarjontaa. Kannattaa tarkistaa, että tulovirta on yli edellytetään vähintään 30 mA, mutta ei yli 50 mA. Useimmat mikroprosessoreita tai loogiset piirit eivät kykene kuljettamaan 30 mA ilman ulkoista ohjaimen (egULN2803) tai transistori. Sinun olisi korkea herkkä MOC302x vaihtoehtoja ajaa liittimen logiikasta suoraan.

Hei, Yhdistä anodin moc3020 on Vcc kautta 330 ohmin vastus. Nyt ajaa PIN2 päässä mikrokontrolleri pin. Kun se on looginen 0, niin vain se toimii. Ajatuksena on, prosessori voi lähdevirta, mutta voi upota. ok, Bangalore

Ei huono idea, mutta nykyinen olisi vielä alhainen MOC3020. Myös uudemmat prosessorit ovat symmetrisiä CMOS kuljettajien sijasta epäsymmetrisiä TTL. Jos ei ole herkkä opto triac voidaan käyttää vain hyväksyttävä, että ulkoinen transistori tai ohjain on tarpeen, kun MOC3020.

[Quote = sharadbags] Hi Annetussa piiri, otan tuotosta mikrokontrollerin ja kuorma on pieni sähkölamppu, 230 V, 50 Hz. Odotettu ongelma: MOC ei voi ajaa kuorman puolella. [/Quote] sanoi piiri toimii täysin hieno. Olen käyttänyt sitä käytännössä monissa minun malleja. Ok ... MOC: n Pin 1 voi olla 330E tai 470E jos jännite on 5 volttia. Voit chnage sitä proportinally. Ok .. Pin 4 MOC connectes portille BT136. Resistanssi välillä tapin 6 ja MT2 voi olla 1K. (Olen haastanut sama) Edelleen, jos se ei toimi, kokeile oikosulku Pin 4 ja 6 MOC. Jos se vielä didint työtä, nyt on vain 2 mahdollisuuksia. Yksi on, että triac puhalletaan pois. Muut MT1 ja MT2 tapit ovat vaihtuneet. Yritä vaihtaa niitä. Kuten olette mainittu viimeisellä rivillä, MOC on vain käynnistää portin triac eikä sillä ole mitään tekemistä Load ... Cheers

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back