MPPT kysymys, katsokoot

T

TekUT

Guest
Hi all,
Tiedän, että on PV järjestelmän muuntimen liitteenä olevassa aurinkokennot on oltava MPPT torjuntastrategian jotta ote suurin käytettävissä oleva valtaa solun mutta olen harmittomia, kun olen ajattelua, että sama muunnin on vastattava Lähtöjännite kanssa akku varmuuskopio jännite.
Niinpä esimerkiksi olettaa on Aurinkokennojärjestelmien noin 17,3 V suurinta tehoa, ja että haluat käyttää sitä, jotta voidaan periä johtaa happo akku 12 V sijaitsee tuotoksen sopiva muunnin.
On tehokkuuden kannalta, tietenkin olemme käyttää kytkentä DC-DC-muunnin, sopiva topology voi BUCK (step-down), koska Lähtöjännite on vähemmän kuin tuotantopanoksiin yksi.
Tällä hetkellä olen kysymys; tuotoksen jännitteen arvo olisi säänneltävä, jotta voidaan vastata akku erittely, sen jälkeen ei saa ylittää 14,3 V (täysi lataus), myös uskon, että voimme odottaa Lähtöjännite vaihtelua akun mukaan on tilasta maksu, joka voi olla välillä 11,5 V ja 14,3 V.
Samalla olen käyttää tulli-syklin päässeet enimmäisteho yhteyspiste aurinkokenno,
joka teki tämän Olen lukea solun nykyisen ja jännite ja sen jälkeen tehdä kertolasku, jotta voidaan laskea teho poimimamme soluun.Tietoa MPPT valvonta voin käyttää hyvin tiedätte P & O algoritmi ja tehdä tulli-sykli muuttuu saavuttamiseksi kunto enimmäisteho.
No, mutta olen myös toinen rajoitus siitä, että akku, joka on muuntimen ulosottopää.
Tässä on kysymys,
joka Aurinkokennojärjestelmien puolella (muuntimen tulo) on selvää, mitä olen tehdä asettaa oikeaan tulli-syklin saavuttaa suurimman tehonsa kohta (MPPT algoritmi), mutta olen myös olla varma että tulli-ajan arvo on voimassa koskevat akun jännite (ei ylihinnoitellut akku).
Tästä näkökulmasta voin yksinkertaisesti toteuttaa MPPT algoritmi ja pysäytysjaksoja muuntimen kun tulli-käyttöjakso suurin teho kohta ylittää suurimmalla teholla syöttöjännite akun tai olen toteuttaa tulli-ajan laskussa, jotta täyttävät enintään akkujännitteen (tietenkin tässä tilanteessa muuntimen toimii ulkopuolella suurin teho on piste).
Mikä on pohdittava tätä kysymystä,
voitteko arvioida hieman kiertää tämän kysymyksen?

Kiitos etukäteen kaikille, jotka ovat jonkin aikaa kysymykseeni.
Pow

Lataaminen akku voidaan tehdä useissa vaiheissa.Kaikki riippuu järjestelmään.

Kun aurinko soveltaminen on suositeltavaa käyttää thress vaiheessa algoritmi: ensin irtotavarana maksu,
joka on pistää enimmäisvirrasta kunnes akun jännite nousee noin 14,4 (at 20C).Tämä on vaihe 1.Ylläpidettävä jännitettä tällä tasolla siihen asti, kunnes nykyinen osaksi akku tasot pois, että se ei enää tippoja.Tämä oli toinen vaihe.Kolmas vaihe on säilyttää akkua uppokappaleen jännite, joka on noin 13.8V (at 20C).

Niin kuin näette, on järkevää käyttänyt MPPT algoritmin ensimmäisen vaiheen aikana, jos sinun pitäisi pistää niin paljon nykyistä osaksi akku kuin mahdollista.Sitten, kuten huomattava, et voi enää käyttää MPPT, koska Lähtöjännite aikoo sanella tullin ajan.

Saattaa kuitenkin olla tilanteita, joissa kuormitus akku on raskas, niin että on järkevää käyttää MPPT ja varmista, että olet antaa kaikkein nykyisestä akku / load yhdistelmä.Joten se on todella kysymys, kuinka paljon nykyistä tarvitaan tuotoksen muunninta.Klo kevyiden kuormien et voi käyttää MPPT ja raskaampia kuormia sinun pitäisi.
Haluan, että päätös perustuu kykyyn yllä haluttu Lähtöjännite: jos Lähtöjännite on asetettu tasolle, sinun ei tarvitse tehdä MPPT.Jos Lähtöjännite on alle toivottua tasoa, sitten kuorma on raskas ja enimmäisvirrasta tarvitaan oma-muunnin, niin vaihtaa MPPT.

@ VVV

Kiitos vastauksesta, hyvin, minun epäillä oli siitä, miten lieventää kaksi vaatimusta MPPT annetun panos puolella muuntimen ja akun jännite on ulosottopää.
From vastauksenne myös minun asiat ovat vahvistaneet sitten kaikki aika MPPT käytetään akkua ladataan, tietenkin olen poistaa MPPT torjuntastrategian, kun akku on täysin ladattu.
Kun nyt olen myös toinen kysymys muuttavatilaisen käyttäytymistä muuntimen, haluan olettaa muuntimen työskentelevät MPPT klo Syöttöparametrin puolella DC-DC-muunnin, sitten nyt olettaa on akku, joiden jännite vastaa 12 V. myös olettaa, että tulli-ajan arvo kerrottuna solun jännite on suurin teho on erilainen kuin battary jännite,
esim. teoreettinen jännite on yhtä suuri kuin 13 V. Tässä skenaariossa Olen muuntimen, jonka teoreettinen Lähtöjännite 13 V ja akku 12 V sitten lopulliseen tulokseen voin odottaa korkea virtaa aallonpohjasta akku koska ei täytä vakaassa tilassa edellytys muunninta.Tässä tilanteessa, ohimeneviä käytös, olen myös tarkastella nykyisen aallonpohjasta akku ja kun se on noin turvallinen arvo irrota siitä MPPT tarkastusvaiheeseen?Voisitteko antaa minulle ajatus siitä?
Omat asiat on, että on vaikea tehdä joitakin perustelu muuntimen avulla klassisen Teoriassa tässä skenaariossa Olen annetun panos puolella aurinkokenno, että pitäisi olla, jotta saadaan suurin teho mutta tässä tilanteessa Lähtöjännite että aurinko solu kerrotaan tullin vaiheissa tarvitaan päästäkseen MPPT ei välttämättä vastaa varsinaisen akun jännite sitten, jos Lähtöjännite on suurempi kuin todellinen akun jännite jonkinlainen korkea pitäisi johtua tuotoksen muuntimen osaksi akku. ...Olen oikeassa?From valvonnan näkökulmasta kuormaa voidaan näkemykseen, Jännitetilassa sitten olen ottaa huomioon, että tuotosta jännite on pidettävä vakiona ja sitten muuttuvat tulli-syklin pitäisi vaihtaa syöttöjännitteellä accordling auringon solu IV ominaisuudet.

Ylhäältä harkintaan Olen ajattelu käyttää tätä valvontaa algoritmi strategia:

- Lue syöttää muuntimen jännitteen ja virran ja lasketaan syöttöteho
- Laskea uuden Duty-Cycle että P & O algoritmi
- Asettaa uusia Duty-Cycle
- Tarkistettava, Lähtöjännite on pienempi kuin suurin sallittu arvo
jos kyllä voin askel jälleen aallonpohjasta P & O algoritmi
jos ei sitten, jos Vo on suurempi kuin Vomax voin vähentää tulli-ajan tai
irrota muuntimen akulta varmuuskopio

on jossain mielessä?Voisitteko antaa minulle ehdottaa?

Kiitos jälleen, jos olet aikaa vastata.

Hei
Pow

Sikäli kuin tiedän, että MPPT saadaan yleensä aikaan hieman erilaisia tulli-syklin noin vakaan valtion arvo ja mittaamalla syöttöteho.Jos virta kasvaa, sitten olet lähestyy piikin, muuten olet luopumassa siitä.Joten aina häiritse järjestelmän tämän matalataajuisen "siirtää" ja aina haku piikin tällä tavalla.

Kuten sanoin, mielestäni sinun pitäisi vain yrittää pitää akun jännite on asetettu tasolle, eli bulkd maksu jännite.Jos tämä ei ole mahdollista (BATT jännite on pienempi kuin setpoint) tehdä MPPT algoritmia.Jos akun jännite on keskeisellä setpoint, niin ei tarvitse tehdä MPPT algoritmia.

Tämä on se, mitä haluan tehdä.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back