Näytä Contrastvoltage 4 * 20

B

Blubb

Guest
Haloo,

Minulla on ongelmia löytää oikea vastus arvot lämpötilan
kompensation.

Levinneisyysalueella ist -20 70 ° C ja jännite tuplaaja on aluksella.

Voinko käyttää PWM asettaa kontrastia.

kiitos

Hei,

Sinun viesti ei kerro liikaa yleisen kokoonpanoasetukset, tyyppi näyttö jne.

Varma, voit käyttää PWM joka mikro luoda kontrastia syöttöjännite LCD.Virrankulutustaso on niin pieni, että yksinkertainen RC seulo UC ja LCD pitäisi riittää.Tietenkin intendend kontrasti Jännitealueen on oltava, että UC:
n GND ja käyttöjännite ikkunassa.On olemassa tapoja ylittää alue: olen jopa kerran käytetty jännite tripler alkaen UC PWM joka bias voltage (tässä tapauksessa se oli varicap, mutta periaate on hyvin samanlainen).Sitten hankala osa oli se, että jännite ei yksinkertaisesti keskimäärin ON / OFF suhde tulee PWM lähtö, kun kaksinkertaistamista / kolminkertaistaminen jne.

Onnea

Ted

Hei Blubb,

Tarvitset vain 2 Restistors & 1 Valmiudet.Käytä tavallista Portbit (tai PWM-out).Aseta RC välillä satama-ja Kontrasti-Input & toinen vastus syöttää taakka GND.Taakka on korkean impedanssin ja kuormata latchup (OV-Input).Ota vähän kokeiluja selvittää sääntöjä PWM-kellon RC aika vakiona ja taakkaa.It'll välkyntä jos kello on liian alhainen!Ei tarvetta kaksinkertainen jännite tai muita!
Arvot minun projekti: C -> 6.8ľ, R -> 4.7k, Burdenresist -> 10k.Hakemus koostuu: valvoja C164, LCD 4052 alkaen D_E_N_S_I_T_R_O_N (normaali controler), mutta se olisi tehtävä myös muihin komponentteihin.
Näin voit ohjata Kontrasti kokonaan Software kanssa vähintään lisäksi laitteistoa.

tervehdys

Robby

Haloo,

kiitos vastauksista minulle.
Minun ongelmani ist ole RC - suodatin.Se toimii hyvin.
Minun ongelmani on, että käytetään thermistor lämpötila korvausta.

että kaavamaisen ovat:

kolme vastukset vuonna serie.
että vastus on GND ovat NTC.
välillä ensimmäisen ja toisen vastus i käyttää
VEE jännite.

Mutta en tiedä oikeus Arvot varten Offset.

Minulla on 20 * 4 näyttö kS0076 valvoja
extendet Lämpötilaväli

Kiitos

Jos haluat säätää kontrastia LCD, voit tehdä sen kanssa micrcontroller:
ja digitaalisesti valvottua potentiometri kuin X9103 alkaen Xicor.
Siinä oli artikkeli kaikki kuvaus A 8051 (mutta se voi olla
mukautettu mitään CPU) vuonna EDN Eurooppa helmikuuta 1999, Page 86.Varmasti
sinun pitäisi silti pystyä lataamaan kaavio & lähdekoodi on
ednmag verkkosivuilla.
Tässä esimerkissä, että X9103 voit säädellä kontrastia standardin
Digital potin säätää LCD:
n kontrasti
Jef Collin, CSE Systems, Turnhout, Belgia
Voit käyttää digitaalisesti ohjattavat potentiometri moniin tarkoituksiin.Tässä esimerkissä voit käyttää laitteen säännellä kontrastia standardi (kuten kaksi riviä 40 merkkiä) LCD-näytössä.Voit käyttää piirin kuva 1 kannettavaan testausjärjestelmään, jossa haluat muuttaa kontrastia LCD, mikä on kyseisen katselukulmaa.Voit valita kontrasti asetukset valikosta ja käyttämällä sitten ylös tai alas-painikkeita kanssa LC IC1 muuttaa kontrastia.LC tallentaa kontrasti arvo digitaalista potentiometriä, IC2.Tämä malli käyttää Xicor 10-k yksikön (Kopioitaessa "EEPOT"), mutta et voi käyttää muiden laitteiden suunnittelua.

The EEPOT muodostaa LCD:
n VO linja.Voit liittää toisella puolella potentiometriin maahan, mutta on parempi kontrasti, voit hakea negatiivinen jännite tähän päätelaitteeseen.Tämä piiri on sarjaliitäntä, joten se käyttää negatiivisia jännite generaattori on MAX232 RS-232C/TTL muunninta.Listing 1 on subroutine varten 8051 LC.Ohjelma kutsuu tavanomaiset kontrasti-ylös-tai alaspäin.(DI # 2314).

- Source for 8051 ----- CUT TÄSTÄ -------------------------------------- --
;********************************************
* *
* Tavanomaiset EEPOT LCD-näytön kontrastia *
* *
* J COLLIN *
* *
;********************************************; *** BIT MÄÄRITELMÄT ***

EEPOT_INC BIT P1.4; EEPOT KYTKENNÄT
EEPOT_UD BIT P1.5
EEPOT_CS BIT P1.6; *** PERUSPÄTEVYYS SETTINGS ***

SETB EEPOT_CS
SETB EEPOT_INC
SETB EEPOT_UD; *** UP KONTRASTI ***

CONT_UP: NOP
SETB EEPOT_UD
SETB EEPOT_INC
NOP
CLR EEPOT_CS
NOP
CLR EEPOT_INC
NOP
SETB EEPOT_INC
NOP
NOP
CLR EEPOT_INC
NOP
SETB EEPOT_INC
NOP
SETB EEPOT_CS
RET; *** DOWN KONTRASTI ***

CONT_DWN: NOP
CLR EEPOT_UD
SETB EEPOT_INC
NOP
CLR EEPOT_CS
NOP
CLR EEPOT_INC
NOP
SETB EEPOT_INC
NOP
NOP
CLR EEPOT_INC
NOP
SETB EEPOT_INC
NOP
SETB EEPOT_CS
RET
------------------------------ END OF CUT ----------------- -------------------Sitä varten backlignht aikana LCD on kaksi
tapoja virtaa että backling:
yksi kaavio olisi valtaan Current
muiden olisi vallan jännite.
kummassakin tapauksessa on selvitettävä, oikeus vastus Arvo
Jotta hyvä taustavalon.
Mt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back