NMEA 0183 ja SiRF binary GPS protokollia

M

mf18

Guest
Hei, en ole varma että se on oikea paikka viestiini ... Etsin tahansa adventages ja disadventages NMEA 0183 protokolla ja SiRF binääriprotokollalla. Aion olla codnig käyttävä sovellus yksi heistä, mutta ensin minun on verrata sitä ja valitse yksi. Onko teillä ideoita miten vertailla molempia protokollia? Ehkä joku teistä mitään materiaalia siitä? Se aihe minun jatko-projektin. Kiitos sinulle vastauksesta.

Hei mf18, välillä NMEA ja Sirf mielestäni NMEA on parempi yksinkertaisesta syystä THT se antaa sinulle lauseita, jotka on helppo jäsentää / otteen.

Hei veeraj, olen kanssanne samaa mieltä, mutta minä tarvitsen tieteellisiä todisteita kuten vertailua, testit yms. olen erittely molempien protokollien, mutta minulla ei ole mitään ideoita, miten todistaa, että ensimmäinen pöytäkirja on parempi kuin toinen ja päinvastoin tietyissä ratkaisu ... ehkä olet kuullut joitakin papereita tai litarture siitä??

HII, olen moduuli GPS ja se sisältää kaksi ulostulo NMEA 0283 ja SiRF binary. Mielestäni tämä 2 data on vakiona ulostulo GPS, voit käyttää molempia ja mielestäni tulos on sama. Mutta voin käyttää NMEA sijaan, aiheuttaa se enemmän yksinkertaista talteen tiedot.

Hei, the_balistic, voisitko antaa minulle nimi GPS? Mitä luulet kaverit, jos haluaisin verrata molempia protokollia - millaisia ​​yksinkertainen testi voin tehdä? Millaisia ​​laitteita tarvitsen? Ehkä on olemassa erityisiä ohjelmistoja testata GPS sirut??

HII, käytän tätä Modul: EG-T10 GPS Module MCX maksaa abaout 90 dollaria. Voit ostaa sen digi-ware.com (Indonesia sivusto). Millaisia ​​yksinkertainen testi? 1. Jos käytät PC sinulla on tasonsäätimen (RS-232) aiheuttavat ulostulo GPS on TTL 2. jos tou käytät Micro voit liittää directrly GPS (olla varovainen, Tutustu esitteeseen corectly) Minusta se on helppoa. Mielestäni tämä yksinkertainen algoritmi käytän: Esimerkiksi: 1. Hanki Input ja tarkista sitten input asti GPGGA 2. Hanki tulo Säilytä arrayt variabel (datagpgga) kunnes viimeinen merkki saatiin ja voit purkaa tiedot (katso NMEA standardisoi)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back