[Ohje] LNA & MIXER testin vastaanottimen suunnittelu.

C

cmosbjt

Guest
Kun vastaanotin etuosa, ei ole tarvetta vastaavat toisiaan LNA ja Mixer.
Kun tapout,

en tarvitse testata sirun tarkastaa suunnittelu, minun tarvitse testata LNA ja Mixer erikseen.
Koska kaikki mittaukseen equiments on 50ohm impedanssi,

se tarkoittaa, että:(1).
Minun täytyy toistaa LNA ja Mixer ja asettaa vastaavia piirejä heille (LNA tuotos ja Mixer tulo) minun design; tai(2).
Minun täytyy toistaa LNA ja Mixer ja antaa PINS niiden I / O, sitten käyttää ulkoisia komponentteja vastintuki mittauksen ajaksi.
Mikä on tavallista, että ihmiset tekevät?
Jos minun siru on monia lohkojen kuten LNA, mikseri, Suodatin, PLL ... varmistaa, joka estää edellyttää monia päällekkäisyyksiä ja monet nastat niiden I / O.
Miten ihmiset suunnittelu sirulle helpottaa mittaus?
Kiitos

Vastaus on, että ihmiset tekevät usein testi siru yhden korttelin.
Mutta se riippuu myös siitä luottamuksesta, jota olette teidän suunnittelua.
Kun kyseessä on LNA Mixer voit lisätä puskurin välillä LNA ja Mixer esimerkiksi, että voi kytkeä pois päältä, ja testi LNA ulostulo (olla varma, että puskuri ei rajoita suorituskykyä LNA mitattuna melu, bändi, epälineaarisuus ), ja testata Mixer on täydellinen LNA Mixer IC.Se tarvitsee tietenkin enemmän nastoja.

Mutta jos sinulla on hyvä luottamus oman suunnittelun, voit välttää testata LNA seisomaan yksin ja tehdä tarkkoja mittauksia, voit ymmärtää yhden estää esityksiä.

Toivon, että se voi auttaa.

Mazz

Monissa tapauksissa voit käyttää laskelmissa ja simuloinnin tulokset yhdessä mitataan, miten cascaded LNA-Mixer, jotta voidaan ennustaa / pura saavuttaa tason suunnittelua.

Kaikki parhaat

DonJ wrote:

Monissa tapauksissa voit käyttää laskelmissa ja simuloinnin tulokset yhdessä mitataan, miten cascaded LNA-Mixer, jotta voidaan ennustaa / pura saavuttaa tason suunnittelua.Kaikki parhaat

Jos et ole menossa mitata se-kiekkojen, eivät laita vastaa verkko-on-Chip.Jotta korkea Q node kuten tuotoksen LNA, on hyvin vaikea saada hyvä teho vastaa avulla on-chip LC.

Olen samaa mieltä Mazz menetelmällä, siirtää puskurin välillä LNA tuotos ja oma testi tyynyjä.Tavallisesti pois nojalla LNA Mixer toimintaa.Mutta korvaavien on kaksi varaosia metalli johdot kytketty tyynyille ja LNA (differentiaalinen) tuotos.Normaalissa käytössä, pidä vain tallustaa auki.Alle LNA testataan, käänny Mixer pois ja ottelu LNA tuotos aluksella.Alle Mixer testataan, käänny LNA pois ja ottelu Mixer panos aluksella.

Layout nämä johdot kanssa alkuun metallikerroksen, jos et halua sitä enää, leikata se lasersäde.

Kiitos paljon!

dsjomo wrote:

Jos et ole menossa mitata se-kiekkojen, eivät laita vastaa verkko-on-Chip.
Jotta korkea Q node kuten tuotoksen LNA, on hyvin vaikea saada hyvä teho vastaa avulla on-chip LC.

Tässä on luonnos esimerkki.

http://home.pchome.com.tw/mysite/dsjomo/Testkey.bmp

1) Puskurin voi olla yksinkertainen erotusdiagnoosissa pariliitoksen suuri harha nykyinen ajo vähäarvoinen vastukset.Mutta sinun on tiedettävä, miten puskuri, jotta saadaan todellista tulosta LNA.

2) Kyllä, kulkuneuvoissa teidän PCB.Mount teidän kuolla onto PCB, joukkolainojen ja vastaa piiri.

3) Menetelmää käyttää voidaan mitata sekä LNA ja Mixer mutta se kärsii vakavasta ongelmasta --- ESD.Se voi aiheuttaa ESD ei panosta Mixer jos älä ESD laite, että testi tyynyjä.

4) Jos todella haluat tietää suorituskykyä sekä LNA ja Mixer, liitä ne ulkopuolella.Nimittäin, suunnittelu kaksi merkitystä piirien kanssa samassa kuolla.Mutta jos yksi päivä, jonka haluat liittää, voit liittää ne PCB.Mutta suorituskyky on erilainen verrattuna suoraan kytketty sisällä mikrosiru.Jos olet fuksi teidän yritys, tehdä tämän kaikkein konservatiivinen tavalla sinun maine.

Kiitos paljon!

dsjomo wrote:

Tässä on luonnos esimerkki.h ** p: / / home.pchome.com.tw / mysite / dsjomo / Testkey.bmp1) Puskurin voi olla yksinkertainen erotusdiagnoosissa pariliitoksen suuri harha nykyinen ajo vähäarvoinen vastukset.
Mutta sinun on tiedettävä, miten puskuri, jotta saadaan todellista tulosta LNA.

Kyllä, siellä on toinen vakava ongelma ----- että pad kanta teidän LNA tuotos testi tyynyjä.Jos tuotantokuilun tyynyille ja LNA on lähellä sen panos tyynyjä, suoria pari saattaa aiheuttaa K <1.Tämä pari on aiheutunut substraatti kytkentäkohtaan, bondwire kytkentä-ja PCB-kytkentä.Jotta bundled LNA Mixer, että LNA tuotos kytkettyjen tai suoraan kytketty Mixer, joten kytkentäkohtaan vaikutus ei ole yhtä merkittäviä.

Kuten tiedämme, huono eristys Vahingonkorvauskanne K tekijä, joten voisi ajatella, että cascode LNA ei pitäisi encouter tähän ongelmaan.Oikeastaan, se ei voi päästä eroon ongelmasta, erityisesti korkean saada RF amp kuten LNA.The S12-arvo on aina largers kuin-40dB, ja huono asettelun tai huolimaton suunnittelu, S12 voivat olla suurempia kuin-25dB.

Kun yrität vetää pois lähtösignaali on LNA, olla tietoisia kytkentäkohtaan voimaantulon välillä tulo-ja lähtö-solmua.Muuten saat oskillaattori, ei LNA.Lisätty jälkeen 8 minuuttia:Suuri Q node tarkoittaa sitä, että impedanssi on liitetty että solmu on lähinnä induktiivinen tai kapasitiivinen.Jos kartta impedanssi onto smithchart, löydät piste sijaitsee lähellä ympyrän reunasta.Voit myös tontin Q rivi arvio Q arvo smithchart.

Katso Microwave Transistor Vahvistimet, González.Kuva 2.4.16, jatkuvaan Q linja smithchart.

Muut kuin ESD ja kytkentäkohtaan ongelma,
aikooko pitkä vaijeri ja petauspatja affact miten LNA tai mikseri?Lisätty jälkeen 10 minuuttia:Tarkoitan muita vaikutuksia, kuten lisäyksiä kapasitanssi tai ...?

Of cource ne vaikuta piirin.The Q bondwire on suuri, jotta se ei vaikuta käytettävissä valta saada, mutta Q PAD:
n loistaudit kapasitanssi on alhainen, koska substraatin resistiivinen parasitics, niin se vaikuttaa saatavilla teho hyötyä.

Jos et hoitotoimenpiteen parasitics jos testi tyynyt ovat avoimia ja haluat vain testata suoraan kytketty LNA Mixer, kuten sanoin, leikkaa metallia mukaisesti lasersäde.Vaikka mittaus LNA tai Mixer, voimme vastata piiri käyttämällä aluksella passiiviset komponentit.Ja valta saada olisi huonontunut siksi, PAD:
n resistiivinen tappiota.

Jos dont kuten lossy testi tyynyjä, toinen tapa on tehdä testi-tyynyille maa-suojattu, kuten kuinka voimme tehdä, jotta panos tyynyille ja LNA.

Joka tapauksessa, löytää joku, jolla on lasersäde terävarustusta (tämä kone on erittäin hyvin kallista) ja tehdä kriittinen johdot kanssa alkuun metallikerroksen niin, että jos jotain pahaa happend, voit leikata ne pois.
PS Laser leikkaus saattaa myös vahingoittaa panos porttiluku solmu on Mixer.

Paljon kiitoksia dsjomo, olet antanut minulle paljon apua.

Quote:

1) Puskurin voi olla yksinkertainen erotusdiagnoosissa pariliitoksen suuri harha nykyinen ajo vähäarvoinen vastukset.
Mutta sinun on tiedettävä, miten puskuri, jotta saadaan todellista tulosta LNA.

ccw27 wrote:Kysymys puskurin suunnittelu.
Olen käyttäen resistiivinen palautetta puskuriin.
Mitä simulointien minun pitäisi mennä kuvaamaan suorituskykyä puskurin ja varmista, että se ei vaikuta suorituskykyä LNA?Kiitos

Kiitos.

Siksi meidän on ensin vastattava LNA ulostulo käyttäen ihanteellinen passiivinen laite ja tarkista sen S-parametrien ja niin edelleen.Kun tämä on tehty meidän pitäisi liittää puskurin, vastaavat tuotannon ja suorituksen.Tarvitseeko minun ottelu tuotoksen puskurin?Kysymykseni on puskuria omiaan lisäämään NF vaikuttaa hyötyä.Vaikka voit karkeasti arvioida perfomance puskurin vuonna simulointi, sen pakko olla erilainen todellinen piitä.Joten kun siru tulee takaisin ja me mitata LNA puskuri voisimme olla joko yli-tai arvioimalla sen toimintaa.Onko se totta?

Kiitos

ccw27 wrote:

Kiitos.Siksi meidän on ensin vastattava LNA ulostulo käyttäen ihanteellinen passiivinen laite ja tarkista sen S-parametrien ja niin edelleen.
Kun tämä on tehty meidän pitäisi liittää puskurin, vastaavat tuotannon ja suorituksen.
Tarvitseeko minun ottelu tuotoksen puskurin?
Kysymykseni on puskuria omiaan lisäämään NF vaikuttaa hyötyä.
Vaikka voit karkeasti arvioida perfomance puskurin vuonna simulointi, sen pakko olla erilainen todellinen piitä.
Joten kun siru tulee takaisin ja me mitata LNA puskuri voisimme olla joko yli-tai arvioimalla sen toimintaa.
Onko se totta?Kiitos

Suoraan mitata LNA mikseri, sinun on myös puskurin jälkeen LNA oikeassa?Miten voit suunnitella puskurin?

Kiitos

Määrittämätön Drain -> parempi lineaarisuus
Määrittämätön Lähde -> parempi melu kuva
Määrittämätön Gate -> parempi eristys

Miten minun pitäisi suunnitella puskuri jälkeen Mixer?Minun täytyy muuntaa erilliskohtelun yhden päättyi tuotos.Erotusdiagnoosissa En voi yksinkertaisesti käyttää kahta lähde seuraajia mutta entä erotusdiagnoosissa on erikseen päättyi?Ole hyvä ja ehdottaa topology.

Kiitos

Laskelmieni mukaan käyttäen lähteenä seuraaja kuten puskurin varten mikserin tuotos näyttää käyttöön paljon melua, sillä sen voitto on pienempi kuin yksi.Mutta koska se on kolmas vaihe kaskadiprosessina vaiheessa se voi silti olla ok.Pitäisikö minun käyttää lähde seuraaja tai yhteisen lähteeksi puskurin?

Kiitos

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back